Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvareportaasia kylppäriremontista  (Luettu 5741 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #15 : 10.10.10 - klo:11:27 »

Lattian väristä en ihan vielä tiedä (enkä paljon muustakaan).

Mutta vaaleaa turkoosia ja ihan valkoista oon aatellut seiniin. Mitenhän, jos laittaisi seinän alaosan turkoosia (siis ihan vaaleaa) ja yläosan valkoista vaan. Ehkä turkoosi raita sinne ylös tai sitten ei...

Tämä on nyt ihan keskeneräistä ääneen ajattelua vaan. Vihreä värikään ei ole poissuljettu.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #16 : 10.10.10 - klo:12:29 »

Tuleva naapuri, taiteilija, rakentaa taloaan lähelle meitä. Hän osti Varkaudesta nk. sekundashopista pieniä 10x10 turkooseja "vesimäisiä" kaakeleita (eli niissä ikäänkuin pinta lainehtii). Todella kauniita. Tämä liike varmaan ostaa jostakin poistotuotteita ja myy sitten halvalla eteenpäin. Ihan priima tavaraa ovat kuitenkin, siis merkkilaattoja.

No eli koko kylppäri tuli turkoosiksi. Kaikki muu sinne, eli hyllyt, suihkut, kaikki ovat valkoiset ja se idea kylppäriin on, että hän rikkoi kaakeleita palasiksi, vaalean eri sävyt jotakin sinistä yms ja teki niistä yhdelle seinälle mosaiikkityön. Tulos on tosi upea. Itse kylppäri on rauhallinen yhdellä värillä kakeloitu ja katseenvangitsijana mosaiikkityö.
Tää pienenä vinkkinä toiselle taiteelliselle sielulle  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #17 : 10.10.10 - klo:13:46 »

Mulle on nyt tuo turkoosi väri iskostunut päähän, ja kumma juttu - turkooseja laattoja on tarjolla tosi vähän! Kaikkein vähiten varmaan, en tajua miksi! Mä oon käynyt netissä vaikka missä, ja monilla ei ole yhden yhtä turkoosia laattaa. Ja Kotkassa nuo kolme kauppaa joissa oon käynyt, ei yhdessäkään ollut turkoosia! :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #18 : 10.10.10 - klo:13:47 »

Oon Puppu ihan varma, että sen taiteilijan "vesimäinen" turkoosi kelpais minullekin, prikulleen!
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #19 : 10.10.10 - klo:18:33 »

Vielä käännän veistä haavassa. Olen ollut mukana niitä laattoja hakemassa, hinta muistaakseni 5 - 10 euroa neliö. Luulen että siellä saattaa olla vieläkin niitä. Miten kummassa sulle niitä saataisiin sinne. Jostain kumman syystä muut eivät ole niitä ostaneet.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 907
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #20 : 10.10.10 - klo:19:11 »

On Susulla miettimistä värien ym:n suhteen.
Jännityksellä odottelen viimeisiä kuvia, kun kaikki on valmista.  [:-)]

Sen verran sanon omasta kokemuksesta, että lattiaan en ikuna enää laattoja laittaisi. Meillä on sellaista noin 5x5 cm:n laattaa, ja on kyllä toooosi mukavaa harjailla välejä juuriharjalla puhtaaksi.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #21 : 10.10.10 - klo:22:56 »

Ainakin mulla on tässä talossa kylppärin lattialla laatat, enkä tykkää yhtään.  [:-/]  Sais melkein kontaten hammasharjalla ne välit hangata, jos mielii pitää puhtaana.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #22 : 11.10.10 - klo:10:20 »

Oikeilla aineilla kylppärin lattialaatat saa kyllä helposti puhtaiksi, joten sen takia ei ajatusta laattalattiasta kannata hylätä. Pitää olla hapan pesuaine ja sillä lähtee, tavalliset yleispesuaineet ei tehoa saostumiin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #23 : 11.10.10 - klo:10:23 »

Oikeilla aineilla kylppärin lattialaatat saa kyllä helposti puhtaiksi, joten sen takia ei ajatusta laattalattiasta kannata hylätä. Pitää olla hapan pesuaine ja sillä lähtee, tavalliset yleispesuaineet ei tehoa saostumiin.

Jostain sillä siisti ohjelmasta nappasin vinkin, että piimällä lähtee laattojen saumojen liat hyvin helposti pois  :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 907
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #24 : 11.10.10 - klo:10:38 »

Kiitos vinkistä. Pitää siis ostaa piimää ja kokeilla.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #25 : 11.10.10 - klo:10:46 »

No mä kyllä suosittelisin piimän sijaan laattalattian pesuun esimerkiksi Farmoksen Saniprimaa, sillä lähtee kaikki kalkki- ja pesuainesaostumat helposti.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 907
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #26 : 11.10.10 - klo:10:52 »

Laitoin nimen ylös. Mistähän liikkeestä sitä menisi katsomaan?
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #27 : 11.10.10 - klo:11:01 »

No mä kyllä suosittelisin piimän sijaan laattalattian pesuun esimerkiksi Farmoksen Saniprimaa, sillä lähtee kaikki kalkki- ja pesuainesaostumat helposti.
Kiitos vinkistä.  [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #28 : 11.10.10 - klo:11:09 »

Laitoin nimen ylös. Mistähän liikkeestä sitä menisi katsomaan?

Tässä joitakin jälleenmyyjiä.

http://www.farmos.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=150

Lahdessa Farmos tuotteita löytyy Kärkkäiseltä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvareportaasia kylppäriremontista
« Vastaus #29 : 11.10.10 - klo:11:15 »

Oikeilla aineilla kylppärin lattialaatat saa kyllä helposti puhtaiksi, joten sen takia ei ajatusta laattalattiasta kannata hylätä. Pitää olla hapan pesuaine ja sillä lähtee, tavalliset yleispesuaineet ei tehoa saostumiin.

Jostain sillä siisti ohjelmasta nappasin vinkin, että piimällä lähtee laattojen saumojen liat hyvin helposti pois  :-))

Colaa saostumiin, sekin puhdistaa ja sitruunaakin (sitruunahappoa) voi kokeilla [:-)] Toki ammattiaineet parhaita.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.174 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.