Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pelasta pönttölä  (Luettu 6392 kertaa)

tyto alba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #15 : 13.05.11 - klo:23:21 »

Tyto, täällä ollaan lätkäpeliä seuraten... Kääk!

Jee! paitsi itse en seuraa lätkäpeliä...
Kirjattu
Kirkkonummi

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #16 : 13.05.11 - klo:23:31 »

Tyto, et sä ole ulkopuolinen! Tuota... Nythän me vielä päästään seuraamaan ampparikameraa ;)
Kyllä mullakin kesti pitkään pääStä Sisälle tänne. äyh, tökkii tää kännykkäyhteys!

tyto alba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #17 : 13.05.11 - klo:23:37 »

Moi Kaija! Olenkin aina tykännyt kirjoituksistasi ja muistanut sinut monien joukosta...!

Ja kiitos jos en ole mielestäsi "ulkopuolinen". Ehkä se tunne tulee siitä kun "te muut" tunnette toisenne, ja omiin kirjotuksiin harvoin tulee vastauksia (joka ei toki ole pääasia kun tänne kirjoittelee, ei sen pioleen...)..
Kirjattu
Kirkkonummi

tyto alba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #18 : 13.05.11 - klo:23:44 »

Niin lisäyksenä vaan kun otettiin jokin olut ja mies tossa nukahti... [:-I] laittasin mielelläni amppari [:-/] kameran vaanpa kun en osaa. Sitäpaitsi kuvakin on aika sumea kun pesää tehdään juuri siihen linssin ympärille... [:-I]  [:-/]
« Viimeksi muokattu: 13.05.11 - klo:23:47 kirjoittanut tyto alba »
Kirjattu
Kirkkonummi

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #19 : 13.05.11 - klo:23:53 »

Mä tulin ja pelastin, onks tää hukkumassa  [:-)]
Aina ei jaksa, ei edes silloinkaan... monesti tulee vain käytyä katselemassa, huomenet pyrin kyllä melekein joka päivä kertomaan ja  valokuvauksesta olen koittanut jotain jutun aihetta aina kehitellä. Jotkut aihealueet ovat mulle ihan samantekeviä. Tuskinpa pönttölässä on ketään semmoista jota kaikki kiinnostais.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #20 : 14.05.11 - klo:00:04 »

Välillä itsekin käyn vain lueskelemassa edes kirjautumatta sisään. Pönttölä on kiva keskustelupaikka, luonto on minulle tärkeä ja on mukava lukea teidän muidenkin havaintoja luonnosta, kasveista, eläimistä, hyönteisistä ja kaikesta muustakin. Aika vaan näin keväällä menee töissä, puutarhassa ja luonnon helmoissa. Usein myös kesät on aikoja, kun vähemmän tulee istuskeltua koneella.

Facebookissa en edes ole, sillä se ei kiinnosta yhtään, lainkaan, ollenkaan.

Laittaisin myös mielelläni valokuviani, ellen olisi näin tumpelo ja opettelen vielä kuvien siirron, kunhan kaikelta muulta aikaa vievältä ehdin kunnolla asiaan paneutua.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #21 : 14.05.11 - klo:01:16 »

Minä olen aina kirjautuneena sisään.  [:-)]
Aamuisin avaan koneeni aina ensimmäiseksi pönttösivulle.  [:-)]
Luen mitä luen pönttölästä ja sitten sähköpostit, sitten säätiedot ja sitten lehtien uutiset.  [:-)]
Päivällä taas avaan ensimmäiseksi pönttösivun ja sitten uutiset.  [:-)]
Illalla taas ensimmäiseksi pönttölä, sähköpostit, sää, lehtien uutiset.  [:-)]
Yöllä, siis tähän aikaan käyn läpi pönttölän, sähköpostit, uutiset, parit muut foorumit ja ehkä fasepuukin. Ja mimenomaan tässä järjestyksessä.
Minulla ei ole monastikkaan mitään kirjoittamista mihinkään foorumiin, mutta tuota "keksimisleikki Putki" olen yrittänyt pitää hereillä.  [:-)] :-))

Siis, kun minä avaan koneen, niin minä tulen aina ensimmäiseksi pönttösivulle!  [:-)]
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #22 : 14.05.11 - klo:07:40 »

En provosoi, mutta kun en harrasta lintuja enkä ruan laittoa ym. niin ei tule mitään kirjoitettua. Kurkkimassa käÿn kyllä ja luulisin ettei se ole kiellettyä  :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #23 : 14.05.11 - klo:07:55 »

Huomenta,
Mä käyn täällä edelleen paljon, ensi viikosta alkaen taas vähemmän. Oma tilanne kaikkineen vetää hiukka hiljaseksi.Tällä hetkellä myös luonto ja piha vetää puoleensa, mutta olen kirjoitellut kyllä niinhin mikä mua koskettaa. FB:tä en jätä, siellä on monia sukulaisia ja tuttuja joiden kanssa on kivaa, mutta en myöskään pönttölää. Eikä aina keksi kirjotettavaa.
Kun mä olen täällä olen aina kirjautuneena.
Kirjattu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #24 : 14.05.11 - klo:08:01 »

Moikka ja huomenta.
 Kyllä, täällä ollaan ja ilolla mukana  :-)) Mää oon niin nihkee vastaamaan kirjoituksiin jos ei ole " syytä". Eikä niin ollen tule kirjoitettua kovin usein  [:-DD] [:-DD] Tämä yhteisö on kuitenkin tärkeämpi kun fb vaikka siellä olen muiden tuttujen takia  :-))
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #25 : 14.05.11 - klo:08:28 »

Oliskos tässä yksi syy... [:-I] :-))

Tyto, täällä ollaan lätkäpeliä seuraten... Kääk!

Ei vaineskaan...käyn kyllä päivittäin. Ekaksi aamulla avaan pönttösivun, sitten Facebookin ja Hesarin sivut. Pyrin myös kirjoittamaan pöntölle, ainakin päivän ketjuun. Joskus vain tuntuu siltä, ettei ole asiaa ja silloin kirjoittaminenkaan ei onnistu. Omat kiinnostuksen kohteet ovat tähän aikaan vuodesta lähinnä tuolla kasvipuolella ja kuvakisoissa, joissa olen yksi valvojista. Toki mulla on myös pönttölän ulkopuolista elämää.  :-)) Enkä nyt tarkoita Facebookia jossa lähinnä pelailen ja kommentoin siellä sun täällä. Sekä esittelen kuviani.

En ole jättämässä Pönttölää, vaikka aktiivisuus ei kenties ole sitä luokkaa, mitä muutama vuosi sitten. Täällä kuitenkin pysyn. Ihan tiedoksi vaan.

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 907
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #26 : 14.05.11 - klo:09:28 »

Ihan tuohon Jarmon aloitusviestiin viitaten kysäsen Jarmolta, että oletko itse innokas kirjoittamaan esim. päivän ketjuun, että syntyisi sitä keskustelua? Moneenko minun viestiini olet kommentoinut siellä? Ei millään pahalla, mutta jos pelkää pönttölän loppuvan, niin pitää kyllä olla itse varsin aktiivinen. Jarmo kyllä varmaan kirjoittelee niissä ketjuissa, jotka eivät minua kiinnosta, enkä niitä avaa, mutta päivän ketjuun voisi tuoda lisäväriä, jos siihen kirjoittaisi kaikkea maan ja taivaan väliltä. Menenkin nyt tässä sinne kirjoittelemaan  :-)) Elä Jarmo loukkaannu tästä kommentistani  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #27 : 14.05.11 - klo:09:39 »

Juu, pikkuisen on omakin aktiivisuus vähentynyt, mutta mukana ollaan silti. :-)) [:-)]
Aina voimien ja jaksamisen ja ehtimisen mukaan tänne kirjoittelen. :)

En ole feissarissa, enkä näillä näkymin edes ole sinne menossa, eip kiinnosta. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #28 : 14.05.11 - klo:09:49 »

Kyllä mielestäni Jarmo puhuu ihan totta.
Itsekin olen ollut aika vaitonainen, toki aamulla ensin pöntölle ja illalla uudestaan.

Koetetaan piristyä!
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #29 : 14.05.11 - klo:10:22 »

Ajatellaan että kaikki notkuvat facebookissa tai muualla, mitä tapahtuu jos/kun pönttölä häviää?

Ainakin minä olen erittäin huono ja laiska soittamaan jos ei ole todella tärkeää asiaa, joten tuskin ääntäni kovinkaan moni kovin usein puhelimessa kuulee. Edes ne harvat joilla numero sattuu olemaan (kaikki voivat miettiä kuinka usein/harvoin joku pönttöläinen on viimeksi soittanut)

Sähköposti, koskahan on tullut viimeksi lähetettyä normaali sähköposti jollekin pönttöläiselle normaaliin sähköpostiin?

Pois häviävät pinnaketjut, mukava seurata mitä lintuja ja perhosia kukakin on nähnyt

Kuka viitsii järjestää pönttölän tapaamisia sähköpostin välityksellä, miten saada varmasti tieto kaikille kiinnostuneille?

 [:-I]

Olen saman huomannut, että Pönttölä on hiljentynyt, kirjoitukset ja kirjoittajat vähentyneet - mutta eivät loppuneet.

Ilokseni olen huomannut, että lintupuoli voi ainakin ns. hyvin, eli siellä on mielenkiintoisia ketjuja, pinnalistoja, lintukuvia ja kokemuksia. Kiva! Ei sekään mihinkään katoa!

Minusta on luonnollista, että tulee vaiheita kun kirjoittelu jää vähemmälle, ehkä välillä kyllästymistäkin. Ja joskus vaan vähempikin voi olla parempi? Tai ainakaan ei määrä välttämättä tuo laatua. Jokainen kirjoittaa tyylillään ja omalla aikataulullaan ja omilla intresseillään.

Ei minunkaan kohdalla tämä Pönttölä mihinkään hukuksiin jää, vuosia täällä jo olleena. Pinnalistatkin tulee varmasti päivitettyä, ainakin viimeistään loppuvuodesta! Ei noista pidä ottaa mitään stressiä.

Tämä Pönttölä on yksi osa elämästä - ei koko elämä - jollekin se voi merkitä enemmän, joillekin vähemmän. Ajankäyttö pitää ottaa myös huomioon, kaikilla se ei ole samaa elämäntilannetta ja ei haluakaan istua koneella. Jokainen tavallaan!

Kaikki jotka täällä ovat jo vuositolkulla viihtyneet, on tämä Pönttölä varmasti tärkeä, se on selvä. Niin on itsellenikin.
Täältä on löytynyt upeita ihmisiä, uusia ystäviä ja kokemuksia ja täältä saa varmaan jokainen itselleen jotain.
Ei tämä Pönttölä mihinkään katoa, jos Kaitsu ei lopeta...annetaan tämän elää omia vaiheitaan ja muuttaahan voi vain omaa ajankäyttöään ja haluaan kirjoittaa [:-)]

Mukavaa lauantaita kaikille!
Kirjattu
- tartu hetkeen -
 

Sivu luotiin 0.334 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.