Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä lintu  (Luettu 1833 kertaa)

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 257
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #75 : 08.09.11 - klo:12:05 »

Eilen päivällä kun istuskelimme pihalla alkoi ympäristöstä kuulua kuin pääskysen sirinää. Eli sen pääskyn joka lentelee navetoiden ympäristössä maaseudulla sirittäen ja kierrellen korkeallakin.
Aivan samanlaista se ei ollut. Sitten omenapuissa ja tuomissa alkoi lennellä pieniä hoikkia lintusia joilla oli siiven reunassa vaalea vartalon suuntainen juova.
Toisilla hyvin himmeä. Ne olivat niin vilkkaita ettei mitään mahdollisuutta huonolla kameralla ollut kuvaa saada.

Voisiko joku näin "hienoilla" tiedoilla arvella mistä linnuista olisi kyse. Niitä oli siis aika monta tai sitten ne olivat salaman nopeita.

Minulle tuli mielikuva hippiäisistä, nuoria hippiäisiä. Vaikka ne viihtyvät pääasiassa havupuissa, niitä näkee varsinkin näin syksyisin myös muissa puissa pikkuparvina.
Vihervarpusten ohella ne on minusta mahdollisia, jos linnut oli pieniä ja oli selvä parvi (montako niitä olikaan?) niin se sulkee monta lajia pois.
Nämä molemmat lajit on nyt hyvin aktiivisia. Tietty myös peippoparvia näkee paljon. Itse näin eilen hautuumaalla liki 60 peikkoa niin maassa kuin puissa. Tuo ääni ei vaan mun mielestä sovi niihin. [:-)]

Hui kauhistus  [:67]  [:-DD]

Sori. .. en voinnu vastustaa kiusausta  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #76 : 08.09.11 - klo:12:27 »

Eilen päivällä kun istuskelimme pihalla alkoi ympäristöstä kuulua kuin pääskysen sirinää. Eli sen pääskyn joka lentelee navetoiden ympäristössä maaseudulla sirittäen ja kierrellen korkeallakin.
Aivan samanlaista se ei ollut. Sitten omenapuissa ja tuomissa alkoi lennellä pieniä hoikkia lintusia joilla oli siiven reunassa vaalea vartalon suuntainen juova.
Toisilla hyvin himmeä. Ne olivat niin vilkkaita ettei mitään mahdollisuutta huonolla kameralla ollut kuvaa saada.

Voisiko joku näin "hienoilla" tiedoilla arvella mistä linnuista olisi kyse. Niitä oli siis aika monta tai sitten ne olivat salaman nopeita.

Nämä molemmat lajit on nyt hyvin aktiivisia. Tietty myös peippoparvia näkee paljon. Itse näin eilen hautuumaalla liki 60 peikkoa niin maassa kuin puissa. Tuo ääni ei vaan mun mielestä sovi niihin. [:-)]

Hui kauhistus  [:67]  [:-DD]

Sori. .. en voinnu vastustaa kiusausta  :-))


 [:-DD]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #77 : 08.09.11 - klo:12:52 »

Mä kans ihmettelin, että mitähän se Parus on ottanu, kun näkee peikkoja puussa ja maassa [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #78 : 08.09.11 - klo:15:32 »

Mä kans ihmettelin, että mitähän se Parus on ottanu, kun näkee peikkoja puussa ja maassa [:-DD]

Ja vielä hautuumaalla... [:4] :-))
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #79 : 08.09.11 - klo:15:47 »

En edes huomannut peikkoja  [:-DD] Luin automaattisesti peippoja  :-))
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 808
  • ***Keiju***
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #80 : 08.09.11 - klo:16:07 »

Eilen päivällä kun istuskelimme pihalla alkoi ympäristöstä kuulua kuin pääskysen sirinää. Eli sen pääskyn joka lentelee navetoiden ympäristössä maaseudulla sirittäen ja kierrellen korkeallakin.
Aivan samanlaista se ei ollut. Sitten omenapuissa ja tuomissa alkoi lennellä pieniä hoikkia lintusia joilla oli siiven reunassa vaalea vartalon suuntainen juova.
Toisilla hyvin himmeä. Ne olivat niin vilkkaita ettei mitään mahdollisuutta huonolla kameralla ollut kuvaa saada.

Voisiko joku näin "hienoilla" tiedoilla arvella mistä linnuista olisi kyse. Niitä oli siis aika monta tai sitten ne olivat salaman nopeita.

Minulle tuli mielikuva hippiäisistä, nuoria hippiäisiä. Vaikka ne viihtyvät pääasiassa havupuissa, niitä näkee varsinkin näin syksyisin myös muissa puissa pikkuparvina.
Vihervarpusten ohella ne on minusta mahdollisia, jos linnut oli pieniä ja oli selvä parvi (montako niitä olikaan?) niin se sulkee monta lajia pois.
Nämä molemmat lajit on nyt hyvin aktiivisia. Tietty myös peippoparvia näkee paljon. Itse näin eilen hautuumaalla liki 60 peikkoa niin maassa kuin puissa. Tuo ääni ei vaan mun mielestä sovi niihin. [:-)]

Hui kauhistus  [:67]  [:-DD]

Sori. .. en voinnu vastustaa kiusausta  :-))

Samaa katsoin jo aamulla, mutta en silloin kehdannut siitä mainita. [:-)]
Parus nähnyt peikkoja hautuumaalla. :-O    [:-DD] :-))

Ei tosiaankaan millään pahalla. [:-)]

Itsekin olen monesti meinannut peippojen sijaan kirjoittaa näkeväni peikkoja. [:-DD] :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #81 : 08.09.11 - klo:16:31 »

Eilen päivällä kun istuskelimme pihalla alkoi ympäristöstä kuulua kuin pääskysen sirinää. Eli sen pääskyn joka lentelee navetoiden ympäristössä maaseudulla sirittäen ja kierrellen korkeallakin.
Aivan samanlaista se ei ollut. Sitten omenapuissa ja tuomissa alkoi lennellä pieniä hoikkia lintusia joilla oli siiven reunassa vaalea vartalon suuntainen juova.
Toisilla hyvin himmeä. Ne olivat niin vilkkaita ettei mitään mahdollisuutta huonolla kameralla ollut kuvaa saada.

Voisiko joku näin "hienoilla" tiedoilla arvella mistä linnuista olisi kyse. Niitä oli siis aika monta tai sitten ne olivat salaman nopeita.

Nämä molemmat lajit on nyt hyvin aktiivisia. Tietty myös peippoparvia näkee paljon. Itse näin eilen hautuumaalla liki 60 peikkoa niin maassa kuin puissa. Tuo ääni ei vaan mun mielestä sovi niihin. [:-)]

Hui kauhistus  [:67]  [:-DD]

Sori. .. en voinnu vastustaa kiusausta  :-))


 [:-DD]


*Hörähdys*  :-))
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #82 : 10.09.11 - klo:22:40 »

hahhaaa, no voi vitsi, mikä  [:-DD]kirjoitusvirhe! :-)) Huomaa, että tietsikan vierestä puuttuu nyt hyvä lukuvalo!!
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mikä lintu
« Vastaus #83 : 10.09.11 - klo:22:59 »

hahhaaa, no voi vitsi, mikä  [:-DD]kirjoitusvirhe! :-)) Huomaa, että tietsikan vierestä puuttuu nyt hyvä lukuvalo!!

No ne peikot hautuumaalla on aika osuva juttu!  [:-DD]
 

Sivu luotiin 0.215 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.