Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä kukka minä?  (Luettu 1140 kertaa)

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #45 : 19.09.11 - klo:16:39 »

Kuivakukat sopivat aivan hyvin kylppäriin. Kyllä kylppärissä, vessassa ja saunassakin saa olla kukkia. Meilläkin on  [:-)]

Kun kuivakukat pölyyntyy ne voi kevyellä suihkulla puhdistaa ja laittaa takaisin maljakkoon (tai muualle) kuivumaan. Pari lehteä tai kukan osaa tapaa suihkutellessa irrota, mutta mieluummin niin kuin pölyiset kukat  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #46 : 19.09.11 - klo:17:05 »

Mulla on siellä ammeen reunalla nyt yks elävä viherkasvi, ihan näön vuoksi, mut ei se siellä ikuisuuksi olla, kun ei saa valoa. Kuivakukat onkin ihan oiva juttu, koska tekokukkia mä en oikein... en tykkää en, vaikka aidon näköisiä ovatkin.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #47 : 19.09.11 - klo:18:00 »

Kuivakukat sopivat aivan hyvin kylppäriin. Kyllä kylppärissä, vessassa ja saunassakin saa olla kukkia.


Mulla on saunan löylyhuoneessakin taulu! :-)) Järvimaisema. Noita äitini emalitöitä, niille ei saunassa eikä märässä käy mitään. :)

Ai niin, on mulla talon ulkoseinässäkin yksi. Khihihi. No tossa ulko-oven vieressä, semmonen mummonmökkitaulua, sehän on kuin tää talo. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 922
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #48 : 19.09.11 - klo:18:17 »

Minäkin tykkäisin varmaan saunoa enemmän, jos olisi nätti taulu seinällä  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #49 : 19.09.11 - klo:18:18 »

Mun äitin taulut on myytävänä. [:-DD]

(itseasiassa niistä on tekeillä nettiin esittelysivu, ollaan vaan oltu sen kanssa melko hitahia...)
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 922
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #50 : 19.09.11 - klo:18:42 »

Sitä ootellessa  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #51 : 20.09.11 - klo:21:14 »

Onks tää täpläimikkä? Ihan pieniä taimenalkuja mun kompostissa ja naapurin aidan vieressä. Taitaa olla naapurista mulle tullut uusi tuttavuus... [:-I]

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #52 : 31.10.11 - klo:02:04 »

Tälle haluaisin nimen. Tuli luonnonkukkasiemenien seassa. Nyt tuolla on siellä täällä tämmösiä ryppäitä. Kukka on ihan pikkuruinen, jotain 6-7 mm kukan halkaisija. Kuvassa väri näköjään palaa puhki, väri on hennon violettiin vivahtava vaaleanpunainen.


« Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo:02:13 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 922
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #53 : 31.10.11 - klo:07:53 »

Voiskos tuo olla harsokukkaa? Äidilläni oli tuon näköistä ja hän sanoi sitä harsokukaksi.
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #54 : 31.10.11 - klo:20:29 »

Niinkuin Mesis jo kirjoittikin, se on harsokukkaa ja mitä luultavammin amppeliharsokukkaa, koska siinä on vaaleanpunaista. Voi olla, että kukat olisivat enemmän pinkit, jos vielä päivänvaloa olisi enemmän. Mutta noissa laittamissani linkeissä on mm. kuvia, joihin voit omaa kasviasi verrata. Niiden siemenet on todella pieniä, jos aiot niitä kerätä talteen. Hyvällä säkällä se kylväytyy itsekin, jos ehtii vielä siemeniä kypsyttää.

http://www.kukkainfo.fi/index.php?section=175

http://www.kellokukka.fi/kesaekukat/156-amppeliharso-niin-kaunis-ja-herkkae.html


Seuraava teksti on lainattu alapuolellaan olevasta linkistä:

”Amppelikasvin saa myös hurmaavasta amppeliharsosta (Gypsophila muralis). Valko- tai vaaleanpunakukkaiset amppeliharsot nauttivat auringosta. Mullan tulee olla läpäisevää, mutta kastelussa täytyy olla tarkka. Kuivahtamaan päässyt amppeliharso ränsistyy herkästi.”

http://www.apu.fi/artikkeli/kesakukkien-aikaan
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mikä kukka minä?
« Vastaus #55 : 31.10.11 - klo:22:41 »

Noissa kuvissa kukat näyttivät "kerrotummilta" kuin mun, jossa on selkeesti vain viisi terälehteä. Väri ON ihan pinkki, kuvaaminen vaan söi värin. Ehkä se on harsokukka, yksinkertaismpi versio vaan siitä. Kiitos vastauksista Mesis ja Pyyhältäjä! [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.