Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ekotesti...  (Luettu 405 kertaa)

Sus

  • Vieras
Ekotesti...
« : 26.10.06 - klo:23:03 »

http://www.tampereenkaupunki.net/ekotallaaja/peli


Tehkääs...
Mitäs mieltä? Mä en ihan ymmärrä tulostani... mutta oottelen mitä muut sanovat...

Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #1 : 26.10.06 - klo:23:15 »

En mäkään oikein ymmärrä omaa tulostani.

"jos kaikki eläisivät niin kuin sinä.." kuullostaa niin negatiiviseltä vaikka yritän ajatella egologisesti,kierrätän,en osta turhuuksia ja teen paljon itse.
Miksi ei voisi olla jotain siihen suuntaan että jos kaikki tekisivät edes sen mitä sinä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #2 : 26.10.06 - klo:23:36 »

Sama olo tuli mulle, emo.

Negatiivinen vastaus ei paljoa kannusta... vaikka tekee parhaansa rahkeittensa mukaan.  [?]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #3 : 27.10.06 - klo:06:42 »

Noissa testikysymyksissä on liian vähän vaihtoehtoja, esim. ei voi valita kuin yhden lämmitystavan,
jos lämmittää puoliksi sähköllä ja puulla niin kumman sitten valitsee?  [:-I]

755 pistettä ja moitteet  [:-(]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #4 : 27.10.06 - klo:10:26 »

Mielenkiintoinen juttu, parantamisen varaa on.  [:´(]

Ekologisen jalanjälkesi koko on 4,7 hehtaaria
Tuloksesi on tallennettu tietokantaan.

Sait yhteensä 473 pistettä. Tämä tarkoittaa, että:

Ekologisen jalanjälkesi koko on 4,7 hehtaaria
Kulutat noin 6,8 jalkapallokentän suuruisen alueen ekologisesti tuottavaa maata vuodessa.
1,8 hehtaarin henkilökohtainen ekologinen jalanjälki vastaa yhden maapallon laajuista kulutusta globaalisti ajatellen. Jos kaikki eläisivät, kuten sinä, tarvitsisimme 2,6 maapalloa.
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #5 : 27.10.06 - klo:11:03 »

Ja miä tartten 3,3 maapalloa.    [:-I]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #6 : 27.10.06 - klo:11:09 »

Veken kanssa yhtä ahneita !  [:-DD]
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #7 : 27.10.06 - klo:13:00 »

Itselläni 885 pistettä. Tarvitsisimme 4,8 maapalloa jos kaikki eläisivät kuten minä. Kyllähän meistä jokainen kuluttaa maapalloa tarpeettomilla jutuilla. Se on karu tosiasia. Kaiken tulisi muuttua totaalisesti jos halutaan pelastaa maapallo. Kaikki teollisuus pitäisi tuhota. Itseasiassa ihmisten tulisi palata takaisin kivikauden asteelle elintavoissaan jos halutaan säästää maapallo. Tämähän ei ole ihan helposti mahdollista eikä myöskään nyky maailmassa elävät ihmiset kykenisi elämäänkään niin alkeellisissa olosuhteissa. Mutta kuten jo sanoin niin en yhtään ihmettel tuota tulosta... tottahan tuo on.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #8 : 27.10.06 - klo:13:22 »

Ikävää mutta tottahan se ompi. Mutta se mikä omassa tuloksessani ihmetytti mua eniten on se, että lähes joka kohtaan mulla tuli ihan minimivastaukset ja silti ne mun tulokset (siellä alla eriteltyinä) olivat vain piirun verran KESKIARVON alapuolella. Mä en kertakaikkiaan usko, että ne keskiarvot siellä pitävät paikkansa...

Kun en ajele autolla enkä ole lentokonettakaan käyttänyt vissiin 15 vuoteen eikä mulla edes ole suihkua, vaan sauna, joka sekin lämpiää puilla. Ja kompostoin kaiken biojätteen, sekä kierrätän kaiken mahdollisen ja mitäs vielä sitä nyt olikaan. Taloni on 40 neliötä. En pahemmin käy edes linja-autolla missään vaan kuljen polkupyörällä. Ni ihmettelen vaan.

Minäpä arvaan, että porukat uteliaisuuksissaan tekee tuota testiä oman tuloksensa jälkeen niin, että "pienentää panoksia" tai laittaa uteliaisuuden vuoksi ihan minimit ja nollat joka kohtaan (mäkin aion tehdä sen vielä  [:-DD] ) ja ne kaikki tulevat mukaan tuohon keskiarvoon.

Vähän tyhmältä kuulostaa tehdä TILASTOJA tällaisesta testistä.  [:-I] Kun mäkin meinaan mennä sinne vielä valehtelemaan.  :-))
Kirjattu

kuukkeli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #9 : 27.10.06 - klo:13:24 »

Sait yhteensä 420 pistettä. Tämä tarkoittaa, että:

    * Ekologisen jalanjälkesi koko on 4,2 hehtaaria
    * Kulutat noin 6 jalkapallokentän suuruisen alueen ekologisesti tuottavaa maata vuodessa.
    * 1,8 hehtaarin henkilökohtainen ekologinen jalanjälki vastaa yhden maapallon laajuista kulutusta globaalisti ajatellen. Jos kaikki eläisivät, kuten sinä, tarvitsisimme 2,3 maapalloa.


Kääks. Olen luullut eläväni ympäristöystävällisesti. Parantamisen varaa on näköjään vielä...  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 238
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #10 : 27.10.06 - klo:14:46 »

ei uskalla tehdä testiä   :-O
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 286
  • Itä-Uusimaa
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #11 : 27.10.06 - klo:16:18 »

500 ja risat  [:-(]...se kulutuskysymys korottaa
kauheasti pisteitä, huolimatta siitä , että mitä siihen vastaa..
ei sitä voi olla kokonaan kuluttamattakaan...ja asunnon koko
vaikuttaa kanssa paljon. . .
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #12 : 27.10.06 - klo:16:29 »

Oon jo joskus aiemmin tehny tuon testin, silloinkaan ei kauhian hyvää tulosta tullut. Uudelleen en tee!  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #13 : 30.10.06 - klo:10:03 »

Älkää ottako testiä liian vakavasti, mutta siitä se on hyvä että laittaa miettimään.
Pakkohan sitä on asua, kuluttaa ja kulkea  :-))

Kierräytys kunniaan  [:44]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Ekotesti...
« Vastaus #14 : 30.10.06 - klo:18:08 »

Kaikkiin muihin tuli miinusta mutta asuminen tässä torpassa ja sen lämmittäminen kumoaa kaiken. Tarvitsisin neljä ja puoli maapalloa  [:67]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.264 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.