Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250  (Luettu 520 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een
« Vastaus #15 : 01.10.11 - klo:12:27 »

Noniin, nyt sitten olen alkanut hahmottamaan uuden koneen käyttöä mutta vielä on paljon opittavaa, sivu kerrallaan [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een
« Vastaus #16 : 02.10.11 - klo:23:18 »

Skannauksen harjoittelua.

Mä ja duunikaveri Kilpisjärvellä joskun vuonna 1986, mä olen tuo pipopää



Sitten vihreässä asussa Saariselällä ystävän kanssa jolloinkin 1985 UKK:n puistossa viikonloppuvaelluksella




Kiva juttu tuo skanneri. Kova homma edessä kun alan skannata "tärkeitä" kuvia tietsikalle.

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #17 : 03.10.11 - klo:19:19 »

Laite näytti gigantissa pienemmältä. Kotona se taas olikin aika mötkäleen kokoinen. Mietin että minne sen...Sepäs löysikin paikkansa reteoiden päälle, oikein mallasi yhteen  [:-)]

Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #18 : 03.10.11 - klo:20:02 »

Upeita reissukuvia olet skannaillu! Mulla on tuommoinen Canoni pienempi malli tosin olikohan joku MP550, mutta hyvä skanneri siinäkin on.
Mustepatruunat vaan tahtoo olla tyyriitä ja aina loppu.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #19 : 03.10.11 - klo:20:36 »

Taitaa olla oikeita värisyöppöjä nää tulostimet. Mä en kovin montaa 10x15 kuvaa ole tulostanut ja jo nyt kasetit ovat puolillaan, paitsi musta. Mainos kyllä lupaa reippaan määrän niitä [:-I]

Ei nää pidä paikkaansa:

Mustan värisäiliön riitto    341 sivua (PGI-525PGBK), 3 005 sivua* (CLI-526BK)¹
3 800 valokuvaa* (PGI-525PGBK), 660 valokuvaa* (CLI-526BK)²
* Arvioitu lisäriitto
Värisäiliöiden riitto    syaani: 520 sivua (CLI-526C), magenta: 500 sivua (CLI-526M), keltainen: 515 sivua (CLI-526Y)¹
syaani: 207 valokuvaa (CLI-526C), magenta: 204 valokuvaa (CLI-526M), keltainen: 202 valokuvaa (CLI-526Y)²

Vai onkohan niin että mä olen tulostanut niitä parhaalla resoluutiolla jos vaikka vähemmälläkin tulis tulosta [:-I]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #20 : 03.10.11 - klo:21:25 »

Ne eka patruunat on vajaita jo syntyissään... näin olen kuullut. Jotain aloituspakkauksia.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #21 : 03.10.11 - klo:22:00 »

Saman verran lupailee munkin MP550 eli parisataa kymppikuvaa per kasetti. No, A4 kokoisia ei montaakaan saa 4-50.
Canonin musteet Canonin kaupasta tekee (mustaa vain pikkukasetti, kun isossa on vielä) 61,60€ ja INKclubista 29€ (Alkuperäiset Canonin 53,30€), arvaas mistä tilaan, vaikka inkclubista vähän huonojakin kokemuksia tai sitten edellinen tulostin vaan hajosi.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #22 : 03.10.11 - klo:22:49 »

Tuota, onko tuo/nuo hinnat per kasetti :-O

Mulla on neljä "pientä" : musta, sininen, punainen ja keltainen. Noiden lisäksi yksi musta iso. Onko niin että Canonin omat olisivat parhaat ja nuo feikit tukkii suuttimet, noin olen kuullut?

Eipä ole tuohon tulostimeen InkClubissa kasetteja, noi alkaa CLI-

Verkkokaupassa kolmenpaketti cyaani, magenta ja keltainen maksaa 35.90, mustaa PGI-525BGBK ja CLI-526BK siellä ei mainita ollenkaan. No, etsivä löytää...tai sitten ei. Olihan siellä tuo pienempi musta, se maksaa 14.90. Tilasin tuon paketin ja mustan postiennakolla joten noille 4:lle kasetille tuli hintaa 55.00, ei siis kannata tulostaa valokuvia kuin valikoiden. Tulee paljon halvemmaksi tilata niitä netin kautta.
Minkähän takia tuossa paketissa ei ole mukana mustaa, hullua?!

Löytyi sittenkin nuo mustekasetit InkClubista mutta hinnan ero ei ole ihan kamala loppujenlopuksi.
« Viimeksi muokattu: 04.10.11 - klo:00:09 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #23 : 04.10.11 - klo:08:43 »

Mustaa saa siinä isommassa kasetissa 19ml. Siks varmaan ei paketissa. Mä tilasin tuplapakkaukset hintaan n.50 euroa. Eli pikkupakkauksia 6 CMY ja kaks pikkumustaa, riittänee vähäks aikaa. Ja näitä ei Canonin omia... Mun entinen Lexmark meni tukkoon, tosin jo monen monen vuoden käytön jälkeen, saattoi kuivua käyttämättömänä tai mä mokasin, kun laitoin kasetin ensin väärinpäin, tais mennä sähköpuoli sekaisin.. Palautin "viallisen" mustekasetin takaisin ja sain uuden, ei sekään toiminut. Sitten ostin tämän Canonin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #24 : 07.10.11 - klo:19:16 »

Vastavalosuojakin tuli. Hinta yleensä 40 €uron molemmin puoli, Honkongista vähä ylte 10 €uroa  [:-)] Eli tuli Honkongista.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #25 : 12.10.11 - klo:17:03 »

Menipä kauan InkClubilta, tänään vasta tuli ja lasku maksettava 14.päivä, no onneks ehti ennen eräpäivää tulla  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #26 : 16.10.11 - klo:22:31 »

Ken tuntee tulostimia? Mä tuumin että printtaanpa PEN-kamerani käyttöohjeet 126 sivua. Yritin valita kaksipuoleisia kopsuja vaan eihän tulostin siihen suostunut. Valitsin sitten "nopean" tulosteen. Kun en laitetta vielä tunne niin en tiedä mihin verrata. Alkoi tulostus ja printit tuli A4:lle A5 kokoisena, kaikki 126 sivua  [:29] Värisäiliöt olivat kaikki mustia lukuunottamatta puolessa välissä. Jossakin vaiheessa alkoi tulla keltaisia huutomerkkejä punaisen, sinisen ja keltaisen värisäiliöiden päälle. Manaus! Mitens noin kun kuitenkin tulostusjälki oli mustaa?! Jos mä printtaan netistä niin käyttääkö tulostin aina kaikkia värisäiliöitä vaikka tulostettavissa sivuissa ei olisi edes pisteen vertaa väriä?! Harmittaa kun edes ryhdyin noin monisivuiseen tulostamiseen. Mä kyllä painoin "Black" painiketta. Mutta kone ei kait sitten sitä noteeranut  [:-I] No, oppia ikä kaikki. En kyllä tulosta tulostimen ohjetta vaan yritän ymmärtää sen mitä Canonin sivuilla siitä on. Mutta, neuvot olisi tervetulleita. Niin ja, se iso mustasäiliö näkyisi olevan ihan täynnä. Suurin osa koko opuksesta on ihan "turhaa" luettavaa mutta täytyy plarata se läpi kun kerran tuossa pöydällä kasa on.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #27 : 16.10.11 - klo:23:02 »

Kun Harmaasävytulostus (Grayscale Printing) on valittuna, tulostuksessa käytetään sekä värillistä että mustaa mustetta.

Kaksipuolinen tulostus (Duplex Printing) näkyy harmaana eikä ole käytettävissä seuraavissa tilanteissa:

Tulostusmateriaali (Media Type) -luettelosta on valittuna muu kuin Tavallinen paperi (Plain Paper) -vaihtoehto.


Tämmöistä kertoo mun käyttöohjeeni Canon MP450

Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pen EP-2 vaihtui EP-3:een + Canon pixma 5250
« Vastaus #28 : 17.10.11 - klo:10:43 »

Kiitos, täytyy tutustua paremmin noihin tulostusasetuksiin [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.