Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tunnistusapua  (Luettu 2021 kertaa)

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #60 : 20.04.12 - klo:09:01 »

Oliko kellään tietoa/arvausta Susin laittamaan kuvaan. Kiinnostais muakin  :-))
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Sus

  • Vieras
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #61 : 20.04.12 - klo:10:52 »

Oliko kellään tietoa/arvausta Susin laittamaan kuvaan. Kiinnostais muakin  :-))

Niin muakin! Unohduinks mää, vai onko arvaaminen mahdotonta tuosta surkeesta kuvasta? (ilmeisesti... [:-DD] )
Kirjattu

Kalervo

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 64
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #62 : 20.04.12 - klo:14:32 »

BUTEO-laji Sus'in kuvassa. Siis piekana tai hiirihaukka. Piekanalla lienee usein vaaleampi pää.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #63 : 20.04.12 - klo:14:35 »

BUTEO-laji Sus'in kuvassa. Siis piekana tai hiirihaukka. Piekanalla lienee usein vaaleampi pää.

Oho! :-O Lenteleekö ne useinkin tuollai ryhmissä, no nelisen yksilöä siinä oli, ei sen enempää.

KIITOS vastauksesta, Kalervo! [:-)] [:-)]
Kirjattu

Pööpöti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
  • Järvenpää
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #64 : 20.04.12 - klo:14:48 »

BUTEO-laji Sus'in kuvassa. Siis piekana tai hiirihaukka. Piekanalla lienee usein vaaleampi pää.

Oho! :-O Lenteleekö ne useinkin tuollai ryhmissä, no nelisen yksilöä siinä oli, ei sen enempää.

KIITOS vastauksesta, Kalervo! [:-)] [:-)]

Ainakin piekanojen olen nähnyt lentelevän pienissä ryhmissä ja pareittain, johtuu varmaan ainakin siitä että hyödyntävät samaa nostavaa ilmavirtausta.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #65 : 20.04.12 - klo:14:59 »

BUTEO-laji Sus'in kuvassa. Siis piekana tai hiirihaukka. Piekanalla lienee usein vaaleampi pää.

Oho! :-O Lenteleekö ne useinkin tuollai ryhmissä, no nelisen yksilöä siinä oli, ei sen enempää.

KIITOS vastauksesta, Kalervo! [:-)] [:-)]

Ainakin piekanojen olen nähnyt lentelevän pienissä ryhmissä ja pareittain, johtuu varmaan ainakin siitä että hyödyntävät samaa nostavaa ilmavirtausta.

Ahaa, oukkei. Nämä leikittelivät vastatuulessa, liitelivät tuulen nosteessa kauhian korkealla. [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #66 : 21.04.12 - klo:15:21 »


Allaoleva lintunen juuri pihalla. Tai oikeastaan ainakin kaksi. Pienempi kuin järripeippo. Mikälie?  Ja karsean huono kuva. Pitäisiköhän minun kuitenkin ostaa sellainen kamera että saan kuvat näistä pihalinnuista  [:-I]


Tarkoitan noita punertavia kavereita.
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #67 : 21.04.12 - klo:15:31 »

Muru, tuosta vasemman puoleisesta tulee mieleen joku sirkku!  [:-I]  Mutta tuon näköistä sirkkua ei ole. Järripeippo-naaraita?  [:-)]
Ja kameraostoksillehan kannattaa toki mennä!  :-)) Mä olen tänäänkin viihtynyt kameran ja pyykkikoneen välisellä reitillä koko päivän! Mitä nyt poikennut välillä Pönttö-koneelle  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 21.04.12 - klo:15:34 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #68 : 21.04.12 - klo:15:36 »

Kauhian hankala kuva, mut jotenkin toi valkea yläperä ja noi pään raidat puhuis naaras järrin puolesta...
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #69 : 21.04.12 - klo:16:06 »

Naaras järripeippo.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #70 : 21.04.12 - klo:23:06 »

Kiitos. Ovatkos nuo järritkin sitten noin pikkuisia? Ajattelin että olisivat tavallisen peipon kokoisia. Onkohan koiras sitten isompi koska se järri jonka tunnistin oli mielestäni hieman isompi. Tässä kun vertaan noihin vihervarpusiin.
Kaija, saattaisi olla ihan hyväkin homma. Sitä vaan olen ajatellut ettei se sitten jäisi pariin kolmeen päivään/viikkoon sen käyttö ja sitten pölyttyisi kaapissa.
Kun minun videokamerallenikin on käynyt siten. Vain Viron kiertomatkan aikana sitä oikeastaan käytin  [:15]
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #71 : 22.04.12 - klo:07:46 »

Kiitos. Ovatkos nuo järritkin sitten noin pikkuisia? Ajattelin että olisivat tavallisen peipon kokoisia. Onkohan koiras sitten isompi koska se järri jonka tunnistin oli mielestäni hieman isompi.

Ihan samankokoisia on järripeippo ja peippo. Väritys saattaa antaa vaikutelman pienemmästä linnusta etenkin naaraan ja koiraan välillä. Samoin tuossa kuvassa tumma tausta voi antaa pienemmän vaikutelman kuin että linnut olisivat esim. hangella. Miun mielestä kuitenkin kuvasta näkee ihan hyvin, että tuo selkä kameraan päin oleva järripeippo on reilusti vihervarpusia suurempi. Ja järripeippoja siis tosiaan ovat  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #72 : 22.04.12 - klo:17:38 »

Järkkäri kannattee aina olla...varalla. Mulla on niitä kolme, yhestä voisin sopivalla hinnalla luopua.  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #73 : 30.04.12 - klo:22:29 »

Mikähän lintu?? Olen tutkinut kirjat ja kaikki mahdolliset, en löydä/ tiedä   [:-(] Tuo valkoinen kaulus aiheuttaa päänsärkyä  :-))

Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Tunnistusapua
« Vastaus #74 : 01.05.12 - klo:09:19 »

Haahkamainen olemus. Varmaankin toisen kalenterivuoden koiras, jolla on vaaleaa kaulassa:
http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/kuvahtml/1sommol230.html
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.