Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Uusi peilitön jonka perään moni kuolaa!  (Luettu 138 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Kirjattu

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Uusi peilitön jonka perään moni kuolaa!
« Vastaus #1 : 15.10.11 - klo:17:52 »

En tiedä miksi et kuolaa, mutta mielestäni ainakin tuo pikseliähky alkaa mennä jo överiksi.
En oikein jaksa uskoa että nuo APS-C kennoon tungetut 24,3 tuottaisivat jotenkin parempaa kuvaa.

Omat kokemukseni pikselien lisääntymisestä järkkärin pienessä kennossa ovat masentavia.
Nyt Canon 7D:n ja 18 megan kanssa pitää olla entistä tarkempana valotuksen kanssa.
Pienikin alivalotus rankaisee heti lisääntyneellä kohinalla.

Enemmän onnistuneita ruutuja sain vanhemmilla rungoilla ja vähemmillä pikseleillä.
Mutta toki muut ominaisuudet esim. 7D tarkennuksessa ovat nyt kehittyneet haluamaani suuntaan.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Uusi peilitön jonka perään moni kuolaa!
« Vastaus #2 : 15.10.11 - klo:18:32 »

No juuri siksi että mun mielestä tuollainen pikselimäärä mun laiselle näppäilijälle on ihan turha ja Pen on ihan riittävä kamera mulle [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Uusi peilitön jonka perään moni kuolaa!
« Vastaus #3 : 15.10.11 - klo:20:10 »

Markku III niin ei pikselit kammota. Just pähkään kumman otan 7d vai markku III vai jatkanko vanhalla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Mua kiinnostaa 3D-kuvaus. E-P3:ssa on sellainenkin mahdollisuus mutta millä katsoa niitä? Uutta töllöä ei viitsi ostaa vain valokuvien takia.
Verkkokaupassa onkin 3D-valokuvakehys 8" Aipek.  Laseja ei tarvitse.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27813/dbvhf/Aiptek-P8-3D-valokuvakehys-Nyt-voit-nauttia-3D

En ihan tiedä mitä tehdä sen jälkeen kun olen ottanut 3D-kuvan, näyttöön jää himmänä otettu kuvaa, ja nuoli sekä pyyntö tasaa. Että pitääkö kuvien olla päällekkäin vaiko limittäin vai miten. Näihin pitäisi saaada vastaus. Innostuin asiasta kun veljeni oli ostanut Aipekin 3D-kameran jossa kuva näkyy heti kolmiulotteisena, tosin niin pienenä ettei siiitä kannata katsella. Se katseleekin niitä 3D-televisiostaan. Noo, kunhan mietin ja unohdan koko asian [8-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.242 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.