Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Äänestys, voit valita 3 mieleisintä kuvaa

kuva 1 Hungry Bird
- 11 (20%)
kuva 2 Kylläpäs jouluna tuli lisäkiloja
- 3 (5.5%)
kuva 3 Kauralyhteessä
- 1 (1.8%)
kuva 4 Piilosilla
- 0 (0%)
kuva 5 No onkos tullut kesä
- 1 (1.8%)
kuva 6 Pohjantikka
- 12 (21.8%)
kuva 7 Puhdas kuin pulmunen
- 14 (25.5%)
kuva 8 Musta vaakku
- 9 (16.4%)
kuva 9 Poseeraus
- 4 (7.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Äänestys päättynyt: 05.01.12 - klo:18:03


Kirjoittaja Aihe: JOULUKUN 2011 LINNUT-AIHEINEN KUVAKILPAILU(MUUTTUNUT AIKATAULU)  (Luettu 1263 kertaa)

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

JOULUKUN 2011 LINNUT-AIHEINEN KUVAKILPAILU

Kilpailuaika on 1.12.2011 -03.01.2012 klo 18.00 asti. Sen jälkeen aloitetaan esikisaäänestys, joka kestää n. 2 vrk, eli 05.01.2012 klo 18.00 asti.
Sen jälkeen varsinainen äänestys, joka kestää 2 vrk, eli 07.01.2012 klo 18.00 asti. Esikisaäänestyksessä jokainen voi äänestää kolmea (3) mieleistään jatkoon kuuluvaa kuvaa. Varsinaisessa äänestyksessä äänimäärä riippuu kulloinkin vallitsevasta kuvien lukumäärästä.

Kuvien tulee olla omia eivätkä ne ole saaneet aiemmin osallistua foorumin kuvakilpailuihin (poikkeus Vuoden voittajakuvakisa). Kuvien manipulointi on myös kielletty. Kuvalle voi tehdä normaalit valoisuuden, värisävyn, värikylläisyyden, kontrastin sekä terävyyden korjailut. Lisäksi kuvasta voi puhdistaa filmin ja kennon roskien jäljet. Tiedostosta voidaan tehdä myös mustavalkoinen tai sävytoonattu (esim. seepia) kilpailukuva. Kuvissa esiintyviltä henkilöiltä tulee pyytää lupa kuvan julkaisemiseen.

Kuvia voit laittaa Pönttöfoorumin palvelimen kautta tai muulta kuvapalvelimelta, mutta tällä kertaa kuvat lähetetään minulle (mese) yksityisviestillä. Kuvan tiedostokoon maksimi on 80 kilotavua foorumin palvelimen kautta laitettuna. Kuvien maksimikooksi suositellaan 640x480 kuvapistettä. Kuvia voi laittaa kaksi (2) kuvaa/kilpailija.

Foorumin palvelimen kautta kuvaa laittaessasi tulee ylläpidolta pyytää lupa kuvan laittoon. Lupa myönnetään kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Muista antaa kuvallesi nimi ja itsellesi nimimerkki!

Kilpailuissa esillä olleista kuvista tehdään sarjoittain kuvakoosteet, jotka tallennetaan ja ne ovat kaikkien nähtävänä foorumilla. Myös jokaisen kisan voittajakuvat tallennetaan ja ne ottavat automaattisesti osaa vuosittaiseen voittajakuvien kisaan.

Asiaa kuvan laitosta foorumille täällä http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=45.0

Tutustu myös foorumin sääntöihin http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=40.0

Kysymyksiä kuvakilpailuista ja niihin liittyvistä asioista voit laittaa keskusteluketjuun http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=950.0 tai yksityisviestillä valvojille.
« Viimeksi muokattu: 19.12.11 - klo:18:14 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: JOULUKUN 2011 LINNUT-AIHEINEN KUVAKILPAILU
« Vastaus #1 : 18.12.11 - klo:20:31 »

Kuva1/sitta/Hungry bird



kuva 2/nautiskelija/Kylläpäs tuli jouluna lisäkiloja



kuva 3/Ilotar/Kauralyhteessä



kuva 4/Ilotar/Piilosilla



kuva 5/Piipero/No onkos tullut kesä...



kuva 6/pohjankulkuri/pohjantikka



kuva 7/Dhonya/Puhdas kuin pulmunen



kuva 8/Raakku/Musta vaakku



kuva 9/ohikulkija/Poseeraus

« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo:17:39 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Lintukisan tulokset myös tämän esikisan jälkeen, koska kuvia tuli niin vähän.

Voittajakuva on nimimerkki Dhonyan kuva 7 "Puhdas kuin pulmunen" pisteitä 14



toiseksi tuli nimimerkki pohjankulkuri kuva 6 pohjantikka pisteitä 12

ja kolmanneksi nimimerkki sitta kuvalla 1 Hungry Bird pisteitä 11

Onnea voittajalle ja nimimerkit esiin!  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa

"Voittajakuva on nimimerkki Dhonyan kuva 7 "Puhdas kuin pulmunen" pisteitä 14"

Juu, tämä oli mun ottama kuva yhdellä kesälomareissulla pohjoiseen. Ja mä toivon, etten ole laittanut tätä kuvakisaan aikaisemmin....  [:-I] kun ei noita voi muistaa.
Kiitokset kaikille äänistä!  :-))

Mun ottama oli myös tuo mustavariksen kuva, nimellä Musta vaakku. Auton ikkunasta hankalassa paikassa kuvattu Porin "kunnallislintu" kiittää äänestäjiä!  :-))

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

pohjankulkuri ilmoittautuu pohjantikallaan...kiitos äänistä  [:-)]

Tässähän sattui kivasti, etelän kuvaaja kuvasi pohjoisen lintua ja pohjoisen kuvaaja etelän...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa



Tässähän sattui kivasti, etelän kuvaaja kuvasi pohjoisen lintua ja pohjoisen kuvaaja etelän...

 :-)) :-)) :-))

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia

Sitta/iihoo kiittää Angr... eikun Hungry Bird -pisteistä.

Omat äänet meni just tuonne kärkeen + vaakulle.  [KIPPIS]

Periaatteessa ihan hyvä tämä anonyymisysteemi, mutta minulla oli kisassa vastikään täällä Linnut-puolella julkaistu kuva.
Säännöissä se ei ollut kielletty. Äänestäjä saattaa muistaa kuvaajan, mikä voi vaikuttaa äänestäjän valintaan...jompsin/kumpsin.
Elikkä idean pohja putoaa pois jos jo julkaistuja kuvia saa laittaa kilpailuun.

Eipä silti kilpailun lopputulokseen olen kyllä oikein tyytyväinen.  [:-)]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa



Periaatteessa ihan hyvä tämä anonyymisysteemi, mutta minulla oli kisassa vastikään täällä Linnut-puolella julkaistu kuva.
Säännöissä se ei ollut kielletty. Äänestäjä saattaa muistaa kuvaajan, mikä voi vaikuttaa äänestäjän valintaan...jompsin/kumpsin.
Elikkä idean pohja putoaa pois jos jo julkaistuja kuvia saa laittaa kilpailuun.

Eipä silti kilpailun lopputulokseen olen kyllä oikein tyytyväinen.  [:-)]

Varsinkin tähän aikaan vuodesta niitä uusia kuvia ei tule, kun ainakin mä lämmittelen kotosalla. Mun pulmuset on varmaan olleet esillä pöntöllä, ja ne on meidän nettisivuilla. Sieltä vaan piti sitten jotakin kaivaa.... Tänkin olisi voinut hoitaa ajallaan ( [:-I] minäkö? viime tippa) ja selailla käsittelemättömiä kuvia, mutta sitten iski yövuoro ja näin siinä kävi!
Mutta mä en ainakaan tuota pähkinänakkelia arvannut sun kuvaksi. Enkä myöskään pohjantikkaa Mesen kuvaksi. Kenelleköhän mun kolmas ääni meni? Hetkinen! Poseeraus-nimiselle kuvalle, jonka ottajasta mulla ei ole aavistustakaan!  [:-)]

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 020
  • Lahti

Onnittelut voittajille [KIPPIS] ...itse en äänestäjänä osannut aavistaa mikä kuva on kenenkin.
Eli ihan sitä äänestin mikä silmää miellytti ja voittajat olivat siinä osiossa tällä kertaa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169

Onnea voittajalle ja muille sijoittuneille  [:-)]

Toiseksi ja kolmanneksi pääsivät kaksi ääntäni saanutta  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.333 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.