Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mukavampi uutinen Ressusta..  (Luettu 459 kertaa)

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Mukavampi uutinen Ressusta..
« : 30.10.06 - klo:19:44 »

En halua, että aiheesta tulee mikään surutarina, siksi muutin otsikkoa.
Kävin tänään Ressun kanssa taas eläinlääkärillä, jossa voitiin ottaa rtg-kuvat.
Häntä on ihan kunnossa, mutta hännän ja selkänikamien liitoskohdassa nivelrako on suurentunut.
Se viittaa siihen, että siellä on tapahtunut jonkinlainen nykäisyvenähdys.  (Joko hännän päälle on astuttu tai
hännästä vedetty??) Tietysti muutakin voi olla sattunut.  Nyt pikkumies sai antibioottikuurin, koska kudokset
ympärillä ja varmaan nivelraon rustot ovat tulehtuneet.  Onneksi tämä vaiva paranee pikkuhiljaa.
Katsotaan mitä huominen taas tuo tullessaan. Eläinlääkäriasemalla ihastuttiin valtavasti pikku-prinssiin
Nyt ainakin on hyvä mieli, kun mitään murtumaa ei rangassa ollut, voi pentua käsitellä normaalisti taas.

Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 238
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #1 : 30.10.06 - klo:20:08 »

Hyvä että Ressun vika selvisi ja nyt toivotaan rauhallista parantumista  [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #2 : 30.10.06 - klo:20:09 »

Mukava uutinen, ettei mitään vakavampaa. Mutta olisiko uudessa kodissa voitu vetäistä hännästä? Onko siellä pieniä lapsia? Kamalalle kuulostaa tuommoinen.
Toivottavasti Ressusta tulee mukavia uutisia (ja kuvia) jatkossakin.  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #3 : 30.10.06 - klo:20:17 »

Ihanaa, että olen saanut purkaa pahaa oloani se on antanut lisää voimaa jaksaa hoitaa Ressua ja
luonut uskoa siihen, että aktiivi hoitaminen kannattaa.  Aattelin vaan, ettei minun itkeminen ja jos vain
säälin Ressua, auta pientä.  Ressu tarvii nyt vahvaa itsetuntoa ja kannustusta.
Teidän henkinen apunne on ollut kullanarvoista, lämpimät halit teille kaikille.
Nyt iltaa kohden Ressu on paljon parempi ja nukkuma-asentokin on paljon rennompi.
Pikkuinen jopa haukahti lelulleen leikkiessään ja häntä heilui ensimmäisen kerran iloisesti ilman
tuskaa.  Kaikki nämä pienet positiiviset muutokset ovat kultaakin arvokkaampia.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #4 : 30.10.06 - klo:20:20 »

Voi kun mahtavaa! Ja kun kivut häviävät, varmasti paraneminenkin tapahtuu kokoajan nopeammin ja nopeammin!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #5 : 30.10.06 - klo:20:29 »

En todellakaan tiedä mitä uudessa kodissa on tapahtunut, kun sieltä vain epäillään, että pienellä on jotain synnynnäistä.
Tämä henkilö ei usko, että mitään olisi sattunut, mutta tuore venähdys siellä kuitenkin on, koska pari viikkoa sitten otetuissa
kuvissa ei mitään ollut ja kivut alkoivat viime tiistaina.
Olen muutenkin hieman käärmeissäni tälle muuten niin mukavalle miehelle, koska hän ei noudattanut osamaksusopimusta ja
koira on vielä maksamatta.  Nyt hän haluaa pennun alehintaan näiden oireiden vuoksi, vaikka on itse pennun tiputtanut.
En vaan jaksa nyt tässä vaiheessa ajatella rahaa, koska pennun tulevaisuus on minulle rahaa tärkeämpi.  Maksuihin hän ei ota
osaa vaan haluaa pennun takaisin sitten, kun tilanne korjaantuu.
Olen miettinyt, että pentu ehkä jää luokseni, 5 cockeria ei kuulosta hyvältä, mutta ei mahdottomaltakaan, toivottavasti pääsemme
muuttamaan.

Täällä tilanne yläkertalaisten vuoksi on vielä rauhoittamatta ja he ovat kimpussani koirien vuoksi. 
Tänään sain tietää, että Taloyhtiön hallitus on antanut perheelle jatkoaikaa jouluun.  Kiusanteko jatkuu heidän osaltaan.
Nytkin kun tulin pennun kanssa lääkäriltä ja kannoin sitä boksissa, tyttö vei hissin nenäni edestä ja piti hissin ovea yläkerrassa
auki, etten päässyt hissiä käyttämään.  Vieläkin käy oveamme potkimassa ja huutamassa koirille, että sais ne haukkumaan.
En ymmärrä, että kun yhtiökokouksessa päätettiin, että heidät häädetään ja asunto on oltava lokakuun loppuun mennessä tyhjä,
niin miten hallitus voi päättää uudelleen toisin.  Naapurit ovat todella tuohtuneita tilanteesta kanssani.
Onneksi Ressu on nyt rauhallisempi, eikä enään huuda tuskiansa, ja yöt on nukkunut koko ajan rauhallisesti.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 860
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #6 : 30.10.06 - klo:21:03 »

Kyllä minulla alkaisi hälytyskellot jo soida. Pentu on maksamatta, hän haluaa pennun alehintaan, ei osallistu kustannuksiin, vaikka on itse aiheuttanut vamman, -ja minkälaisen vamman???? Eikö ole aika harvinaista, että häntä venähtää. Sanoin jo aiemmin ja sanon taas, että sen on TÄYTYNYT huomata kun pentuun on sattunut. Koira, varsinkin pentu kiljaisee pienimmästäkin kivusta, saati tällaisesta. Toivottavasti voit pitää pennun itselläsi, ettei taas kohta tule uusia kipuja.
Olen nyt kyllä vähän ankara, mutta minua niin säälittää, jos pientä huonosti kohdellaan.
Jkävää, että Sinulla on tuollaisia naapureita. Ihmettelen minäkin taloyhtiön hallituksen toimintaa. Pelkäävätkö ehkä että alkavat saada samanlaista kohtelua kuin Sinäkin saat.
Ihanaa on se, että Ressu voi hyvin. Sydämestäni toivon, että vastoinkäymiset ovat nyt ohi. Kaikkea hyvää toivon teille.
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #7 : 30.10.06 - klo:21:24 »

Kaikki, mitä Luppakorva on kirjoittanut tuntuu aivan kauhealta, eikö riitä, että pikkunen on kipeä, ja vielä tämä häirikkö yläkerta, kohtuutonta tämä kaikki....mutta isot halit jaksamisesta ja-ja...ethä anna pikku Ressua pois, voiii, jos meillä ei olisi tiitulia...ottaisin/ostaisin, jos saisin, Ressun meille.. [:31] [:45]
Kirjattu

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #8 : 30.10.06 - klo:21:39 »

Voi, mitähän siellä on Ressulle tapahtunut? Toivottavasti se jää Sinulle vaikka
tuo tietysti oman työnsä, mutta varmasti mietit tarkkaan.
Ihanaa että se voi paremmin [:-)]

Kyllä on niissä yläkertalaisissa kestämistä, ei kuulosta todellakaan terveeltä
tuommoinen touhu.
Paljon voimia Sinulle [:30]
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #9 : 30.10.06 - klo:21:43 »

Voi kun  [:´((] ootte ihania.
En anna Ressulle enään tapahtua mitään, lupaan sen.
Vahingossahan se mieheltä silloin tipahti, kun pentua oli 4 viikkoisena katsomassa, mutta vahinko on vahinko ja
jos olisin samassa tilanteessa, niin täytyisihän minun jonkunlaista vastuuta tapahtumasta kantaa.  Sempä takia en itse
ole mennyt ostamiani pentuja syliin ottamaan, on riittänyt, että olen niitä silitellyt vaan.  Sitten vasta, kun olen
kotiin vienyt.  Eipä ole kasvattajakaan ole lupaa antanut.  Pitää vaan kantapään kautta näin julmasti nämäkin asiat
minunkin oppia.  Ollen niin ihmisiin luottavaa tyyppiä ja sitten käy höplästi.
Oppia ikä kaikki.
En ole tyrkyttämässä Ressua kenellekkään, mutta tiedän, että te olisitten maailman parhaimpia pientä hoitamaan.
Taiidan kyllä pitää Ressun ja ainakin haluan sen olevat kunnossa, jos on luovuttava.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 102
  • Lahti
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #10 : 30.10.06 - klo:21:55 »

Olipa lohtua tuova otsikko.Nyt jo ihan toisenlaisella fiiliksellä tätä rupesin lukemaan.Kyllä kotisi on varmaan pennullesi/kasvatillesi paras elinpaikka.Eihän siitä mitään tule,jos taas koira lähtee uuteen omaan kotiin ja viikon päästä ollaan palauttamassa häntä takaisin kun kaikki ei ole kohdallaan.Eihän sitä voi tietää tosiaan mitä siellä on pikku raukalle tehty.Pissannut lattialle ja joku vetänyt hännästä,että soosoo ei noin saa tehdä...esim.Olen nimittäin joskus jotain ihmistä ojentanut aika ankarasti juuri tälläisen tapauksen nähtyäni.
Tässä varmaan pätee se minun mottoni...että antaessaan saa...Voimia ja rakastavaa energiaa meiltä lähetän sinulle naapureittesi kestämiseen ja Ressun kanssa elämiseen.Varmaan hyvä sydän ja rakkaus koiriisi kantaa sinua eteenpäin vaikeuksiesi kanssa... [:1]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #11 : 30.10.06 - klo:22:58 »

Voi miten paljon Sinulle on annettu huolia kannettavaksesi. Jo tuossa pinnaa kysytään, voi kun voisi jotenkin auttaa.
Taitaa pikku Ressun paikka olla luonanne olet niin paljon sitä hoitanut ja pitänyt siitä huolta.
Erikoinen asennoituminen "uudella omistajalla", kuulostaa tosi oudolta.
Mitkä perusteet hallituksella oli pitkittää näiden häirikkö-asukkaiden asumista.

Hyvä kun Ressu on luonasi hyvässä hoidossa ja  on paranemaan päin.  Voimia ja jaksamista  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #12 : 30.10.06 - klo:23:19 »

Nyt minäkin uskalsin tään ketjun avata.  Kunpa Ressu sais jäädä Luppakorva luoksesi, niin ei tarttis enää kokea kärsimyksiä. Tsemppiä koko poppoolle. [:-)]
Kirjattu

kuukkeli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #13 : 31.10.06 - klo:00:30 »

Voi pientä Ressua.

Vähän samoilla linjoilla Mesiangervon kanssa, että vähän epäilyttää. Pennun pudottaminen oli tietysti vahinko. Mutta maksamatta jättämiset, alennusnurinat, ja hännästä kiskominen(?)!! eivät taatusti ole vahinkoja!
En ehkä luottaisi näille enää pentua antaa. Tie lie mitä seuraavaksi tapahtuu..  [:-(]

Jospa Ressu nyt parantuisi kokonaan. Ja naapurisi muuttaisivat niin pitkälle kuin pippuri kasvaa!!  [:-/] Ärsyttäviä tuollaiset idiootit suoraansanoen!! Eikö tuosta voi jo laittaa poliisille ilmoitusta kotirauhan rikkomisesta?

Ressu hellusen ottaisin heti itselleni, jos vain voisin.

Tsemppiä! Paljon rapsutuksia Ressulle ja paapomista  [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mukavampi uutinen Ressusta..
« Vastaus #14 : 31.10.06 - klo:02:37 »

Luppakorva,olen iloinen kanssasi Ressun toipumisen ja parantumisen suunnasta parempaan päin  [:30] Josko nyt Ressu alkaa tästä eteenpäin vahvistumaan ja kun luin tuota kertomustasi tuon uuden "omistajan" mielipiteistä ja käytöksestä Ressun suhteen niin olisi varmasti kaikkein paras ratkaisu että sinä voisit pitää Ressun itselläsi.

Tuota sinua kiusaavien yläkertalaisten ihmisten paapomista en minäkään ymmärrä mitenkään.Jos kerran on annettu virallinen häätöilmoitus ja aika jolloinka asunnosta on muutettava,niin kuinka voi olla mahdollista talon hallituksen päätös sallia heidän jatkaa asumistaan pidempään kuin alunperin oli tarkoitus.

Jaksamista ja voimia sinulle Luppakorva sekä koko perheelle ja Ressulle täältä suurhalaukset  [:1]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.245 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.