Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: A P U J A tarvitaan  (Luettu 196 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
A P U J A tarvitaan
« : 07.04.12 - klo:21:08 »

Täällä ilmottautuu maailman pölhöin ihminen.
Ostimme muutama viikko sitten uuden linnunpöntön kun yksi pönttö meillä on ihan räyskäinen.
Tänään sitten oli tarkoitus laittaa se uusi paikalleen. Koko päivän pihassa hääri jopa 13 mustista, lukemattomia pikkuvarpusia ja sini- ja talitiaisia.
Niinpä emme raaskineet mennä niitä häiritsemään.
Nyt sitten, seitsemän maissa aloimme hommat. Mika leikkasi rämän pöntön kiinnityslangat ja laittoi pöntön roskiksen päälle. Käänsi kantta jotenkin ja se sitten osin irtosi. Ja siellä olikin lintu. Luultavasti sinitiainen koska pöntön suuaukko on sinitintille tarkoitettu.   [:´((]
Kiireesti kansi niin hyvin kiinni kun saimme ja kiinnitimme sen takaisin samaan puuhun. Tosin toiselle puolen kun ehdimme ennen jo uuden pöntön sen oikealle paikalle laittaa.
Miten luulette, miten tässä nyt käy? Meneekö sinitiainen uuteen pönttöön vai osaako tähän vanhaan jos yritämme sitä päivällä parannella?
Mun sydän on ihan rämänä  [:´(]
Ei sitten mieleeni tullut että pikkuiset nukkuvat vielä talvipöntöissään. Ja ovat siellä kun on ilta.
Ahdistaa niin että ruokahalukin meni.
Selviääkö pieni nyt kun on kylmiä öitä ja jos ei hyväksy tuota uutta .   
Saankohan ensi yönä edes unta  [:´(]
« Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:14:30 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 689
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #1 : 07.04.12 - klo:21:13 »

Minä kyllä luottaisin siihen, että sinitintti menee vanhaan pönttöönsä nukkumaan. Meillä sinitintit ovat ainakin aika rohkeita, eivätkä pienistä hötkyile.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #2 : 08.04.12 - klo:14:29 »

No ihan mahdotonta apureiden joukkoa ei taaskaan minun avunpyynnölleni näy.
Kiitos kuitenkin Mesikselle että jaksoit minunkin turhanpäiväiseen viestiini vastata.

Olin todella surullinen ja onneton eilen. Mutta en yleensä itseeni kohdistuneista ongelmista kirjoittele/avaudu mutta eläimet ovat minulle niin rakkaita että ahdistus oikeasti valtaa. Siksi ymmärrystä ja apua anelin.
Nyt homma on hoidossa. Eli ei mitään hätää.

Mutta tässä näkyy se tärkeysjärjestys pöntöllä. On ihmisiä jonka ihan mihin vaan postaukseen (vaikka vessassa käyntiin) innolla/joukolla kommentoidaan mutta minä en todella niihin kuulu.
Että KIITOs vaan !
Kirjattu

Pööpöti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
  • Järvenpää
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #3 : 08.04.12 - klo:14:30 »

Kyllä menee takaisin, vanhaan tai uuteen. Jos lintu hylkäisi pöntön aina kun joku sitä pöntöllä häiritsee eihän pesimisestäkään tulisi yhtikäs mitään. Tietenkin jos joka ilta yöunia häiritään ja lähistöllä on varakolo jossa yöpyä niin ehkä sitten, mutta ei tuo nyt kerrasta hätkähdä.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #4 : 08.04.12 - klo:14:31 »

Kiitos Pööpöti   [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #5 : 08.04.12 - klo:14:48 »

Tuskinpa se sinitintti siitä hermostui... meillä ainakin jatkoi kerran yöpymisiä vaikka kerran vanha pönttö tipahti alas ja oli pari päivää maassakin. Nostin takaisin ja heti seuraavana yönä meni sinne.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #6 : 08.04.12 - klo:14:55 »

En ollut edes huomannut murun viestiä aikaisemmin. kun en ollut klikannut itseni kuin suoraan kisaketjuun.
Kuten jo edellä sanottu, huolii sinitintti varmasti uudenkin pöntön  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #7 : 08.04.12 - klo:15:34 »

Meille kävi ekaa kameraa pönttöön asentaessa niin, että siellä olikin sinitintti pesänrakennuspuuhissa. En tiedä, kumpi pelästyi enemmän; Tintti vai Pasi, mutta pesintä onnistui!

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #8 : 08.04.12 - klo:17:50 »

Muru-kulta, kultamuru [:30]. Minäkin kyllä luin sun viestin, mutta kun Mesis oli siihen jo vastannut samoin kuten olisin itse vastannut, niin vastaamatta taas jäi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 689
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #9 : 08.04.12 - klo:18:21 »

No ihan mahdotonta apureiden joukkoa ei taaskaan minun avunpyynnölleni näy.
Kiitos kuitenkin Mesikselle että jaksoit minunkin turhanpäiväiseen viestiini vastata.
Minusta viestisi ei ollut lainkaan turhanpäiväinen. Itse olisin tuntenut ihan samoin, mutta olisin kuitenkin sitten luottanut siihen, että tintti menee pönttöön, kuten jo tuossa viestissäkin sanoin. Olen kyllä Murun kanssa ihan samanlainen, että kova huoli on noista pienimmistä.
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 005
  • Säkylä ** älykäS
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #10 : 08.04.12 - klo:18:36 »

No ihan mahdotonta apureiden joukkoa ei taaskaan minun avunpyynnölleni näy.
Kiitos kuitenkin Mesikselle että jaksoit minunkin turhanpäiväiseen viestiini vastata.

Olin todella surullinen ja onneton eilen. Mutta en yleensä itseeni kohdistuneista ongelmista kirjoittele/avaudu mutta eläimet ovat minulle niin rakkaita että ahdistus oikeasti valtaa. Siksi ymmärrystä ja apua anelin.
Nyt homma on hoidossa. Eli ei mitään hätää.

Mutta tässä näkyy se tärkeysjärjestys pöntöllä. On ihmisiä jonka ihan mihin vaan postaukseen (vaikka vessassa käyntiin) innolla/joukolla kommentoidaan mutta minä en todella niihin kuulu.
Että KIITOs vaan !

Olihan Mesiksellä jo hyvä vastaus, eikä tulla samoin vastattua uudelleen enää. Kyllä pöntöllä jää moni kysymys huomaamatta tai sitten vastauksia tule vain yksi tai muutama, toisaalta esim lintutunnistuksiin riittää omasta mielestä yksikin vastaus, ainakin jos kysymys on vain mikä lintu, tuskin silloin hyötyä jos 50 pönttöläistä vastaa kottarainen tai vastaavaa, ehkä silloin enemmin vastauksia jos lajista ollaan eri mieltä.

Nyt taisi moni ajatella samaa kuin Mesis eikä kukaan sitten vastannut samalla tavalla, hyvä kuitenkin varmasti ettei myöskään tulla eriäviä vastauksia
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 689
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #11 : 08.04.12 - klo:19:15 »

Minusta tuntuu, että (voin olla väärässäkin) Muru olisi ollut onnellinen, kun useat olisivat huomanneet hänen hätänsä ja ahdistuksensa, kun hän pelkäsi, että tintti joutuu viettämään yönsä ilman suojaa. Muutama myötätunnon sana olisi varmaan häntä rauhoittanut.
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: A P U J A tarvitaan
« Vastaus #12 : 08.04.12 - klo:21:24 »

Tästä tapauksesta tuli mieleen eräs tapahtuma omalla pihalla. Elettiin huhtikuun loppua, kun päätin siirtää käenpiian pöntön korkeammalle toiseen puuhun. No otin sitten pöntön irti ja vein sen toiseen koivuun muutaman metrin päähän alkuperäisetä paikasta. Olin jo tikkailla asentamassa pönttöä kun tuli pieniä kiinnitysongelmia. Siinä sitten päätin kurkata piruuttani pönttöön. Kas, pönttö oli puolillaan sammalta, muttei vielä munia ollut. :-O Ei muuta kuin äkkiä pönttö alkuperäiselle paikalleen takaisin. Ei tainnut tinttipari onneksi nähdä koko episodia ja kesäkuussa pöntöstä lähti kymmenkunta uutta talitinttiä. [:-)] [:-)] :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.