Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kamera hakusessa  (Luettu 2599 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #16 : 24.04.12 - klo:16:00 »

Vitsi vitsi  :-))
Taidan käydä katsomassa jos tätä oli Gigantissa  [:17]
.http://www.topshot.fi/product/4963/canon-powershot-sx30-is
nimimerkillä  "hätähousu"

.
http://www.topshot.fi/product/6173/canon-powershot-g1-x

Kelpaisivat mullekin.  [:-)] Kääntyvä näyttö on ehdoton edellytys, ei tarvitse mennä maahan rähmälleen makroja kuvatessa.  [:-DD] Tosin pistäisin tuon pitkäzoomisen eka sijalle, tarkemmin ajatellen...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #17 : 24.04.12 - klo:16:04 »

Mä kuvailen vaan tolla mun pikkupokkarilla. En oo jaksanut tarpeeksi perehtyä järkkäriin ja meillä sillä kuvaileekin melkein vaan Repe.
Olis kiva kun ymmärtäis enemmän kameroista ym. tekniikasta, mutta se vaatisi varmaan vähän toisenlaista kiinnostusta kun mitä mulla on. En millään jaksa perehtyä noihin teknisiin ominaisuuksiin ym. hienouksiin.

Aika paljon on kuvien laatu ym. kiinni kuvaajastakin. Vaikka mulla olis samanlainen kamera kun Pyriksellä, niin en ikuna sais näytille niin hienoja kuvia.

Ihan hienoilta kyllä vaikuttaa noi Murun linkkien kamerat, ja opiskelemalla varmaan oppii kuvaamaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #18 : 24.04.12 - klo:16:08 »

Kääntyvä näyttö on ehdoton! Totta!
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #19 : 24.04.12 - klo:16:18 »

Aika paljon on kuvien laatu ym. kiinni kuvaajastakin. Vaikka mulla olis samanlainen kamera kun Pyriksellä, niin en ikuna sais näytille niin hienoja kuvia.


Kiitos paljon.  [:30] Viime aikoina on kuvaaminen ollut satunnaista, mutta ehkäpä ensi viikolla ois taas jotain uudempaa näytillä.  [:-)] Niin ja mulla on se Canon Powershot SX20IS-kamera.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #20 : 24.04.12 - klo:17:06 »

Jos sä järkkärin ostat (600D) niin kittiputki on auttamattona lyhyt lintujen kuvaamiseen elleivät ihan jaloissa pyöri.

tämä Canon, PowerShot SX40 HS tai Nikon, Coolpix P510 tai tämä PowerShot SX30 IS. Tämä taas on laadukkaampi kamera mutta zoomin osalta lyhyt PowerShot G1 X , Taisi olla niin että  noista kolmesta supezoom kameroista lähin kuvausetäisyys makrolla on 0-1 cm, eli ötököitä ja kukkia saa tooosi läheltä kuvata. G1X lähin tarkennusetäisyys n. 20 cm.

 [:-)]



Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #21 : 24.04.12 - klo:18:22 »

Ensin on känny, sitten ostetaan pokkari ja sitten järkkäri...näin se vaan menee.
Kyllä pokkarillakin kuvia saa... se nälkä vaan kasvaa syödessä. Mulla ei ole pokkaria ikinä ollut... kerran olen hypistelly velipojan Canon SX10, ei ollut mun juttu. Järkkärirunkoja on nyt jo kolme...yks joutais jo myydä. (400d tai 30d)
Pikseleihin ei kannate tuijottaa...mullakin tuo 30d omaa vain 8 milj. pikseliä kun huippurungoissa lienee jo nelinkertainen määrä.
Sanoisin näin, että kymppi/sata-sarjalainen (Canonista) on paras järkkäri aloittelijalle...sitten kun taidot kasvavat, tie on auki taivaaseen.
Ja heti alkuun kunnon tele... 300-400 mm vähintään, jos mielii lintuja kuvata. Ei nyt sentään mitään 300mm/f2,8 tarvitse heti ostaa, mutta 70-300 mm/f4 zoomilla tai 400m/5,6 kiinteällä  lähtee harrastus hyvin käyntiin.
Ja missään nimessä en menisi heti ostamaan uutta! Käytettyjä liikkuu niin paljon markkinoilla, että on turha maksaa uuden tuoksusta.
Makroiluun ja "kukkien kuvaukseen" riittää kittilinssi hyvin. Harjoittelu ja kuvaus opettaa tässäkin.
Kääntyvän näytön voi "korvata" kulmaetsimellä. Kääntyvälläkin omat haittansa, mm. sarana ei ole kovin kestävä ja koko on pienempi.

Mutta onnea etsintään ja kuvauksellista kevään jatkoa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #22 : 24.04.12 - klo:18:33 »

Mulle kelpaisi noista Murun kaivamista Canoneista ihan mikä vaan järkkärin rinnalle kakkoskameraksi.  [:-)]
Nikonien kanssa en ole ikinä päässyt sinuiksi. Onneksi sain sen superzoomin myytyä. Olisi silloin pitänyt luottaa omaan vaistoon ja ostaa Canon, mutta fotokaupan setä väitti hiukan halvempaa Nikonia paremmaksi.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #23 : 24.04.12 - klo:18:54 »

Kiitos helpeistä. Lukaisin ne ja sit me käytiin.
Ensin Gigantissa. Ei siellä ollut mitään. Tai siis oli muutama järkkärin runko kitteineen.
En kuitenkaan sellaista halua kun siinä pitää jo jotain OSATA.

Sitten päädyin Anttilassa olleeseen Canonin PowerShot SX40 HS'ään. Oli hieman tajouksessakin. Sitten piti ostaa järkkärin "reppu" kun ei muita ollut. Siinä tuli mukaan hyvänlaatuinen muistikortti niin ei tarvinnut sitten vielä erikseen ostaa.
Saa nähdä käykö tälle kuten mun aiemmille kameroille. Mika vähän sellaista ennustaa. Että niiden kohtalo on pölyttyä laatikossa.

Mitäs jos yllätän Mikan ja menen ensi talvena työväenopiston digikamerakuvauskurssille  [:-DD]


muoks:   akku lataantuu   [:19]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #24 : 24.04.12 - klo:19:10 »

Onnea uudelle kameralle!  :-)) [KIPPIS] [:-P]

Mun myös hiukan tekisi mieli tuota samaa, sillä meillä ei ole sellaista helppoa kameraa, mitä kuljettaa mukana. Vanha Nikonin pokkari lähti teinin kanssa Marmarikseen.  [:-I]
Täytyy varmaan kirjoittaa listalle lisää yövuoroja itselle  [:-DD]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #25 : 24.04.12 - klo:19:23 »

« Viimeksi muokattu: 24.04.12 - klo:19:32 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #26 : 25.04.12 - klo:06:38 »

Muru, onko tässä mallissa linssin suojus irrallinen vai onko langalla kiinni. Vihasin kamerani irtonaista linsin suojusta ja nyt se on sitten kadonnut, voi rähmä.
Onnea uudelle kameralle!
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #27 : 25.04.12 - klo:11:50 »

Muru, onko tässä mallissa linssin suojus irrallinen vai onko langalla kiinni. Vihasin kamerani irtonaista linsin suojusta ja nyt se on sitten kadonnut, voi rähmä.
Onnea uudelle kameralle!

Saa langalla kiinni. Ja heti sen laitoinkin. Minulta nimittäin varmasti muuten hukkuisi.
Kiitos kamerasta onnittelijoille.
Olen nyt yrittänyt siihen hieman perehtyä. Mutta kun ohjekirja jäi vahingossa kauppaan , samoin se CD-levyke, niin hieman hankalaa harjoitella tieskarista ohjkeita tuijottaen.
Hieman on kyllä käyttöjärjestelmä tuttu kun on ollut aikoinaan se eka Ixus ja nyt on Canonin videokamera. Logiikka aika samanlainen. Tosin tässä on enemmän sellaista josta pitäisi jotain tietää.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #28 : 25.04.12 - klo:11:52 »

Onnittelut kameralle!!!  [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #29 : 25.04.12 - klo:11:54 »

Kivalta näyttää kamera, kelpais mullekin. Omassa kun ei zoomia oikeastaan ole, muuten hyvä kamera.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.641 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.