Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kamera hakusessa  (Luettu 2600 kertaa)

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #30 : 25.04.12 - klo:12:02 »

Mulla on tällainen ollut nyt pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ostin sen siksi kun tarjoukseen kuului tuo toinen putki.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=626793&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20671
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #31 : 25.04.12 - klo:12:10 »

Seuraavassa muutama otos jus otettuja. Valaistuksen laitoin aurinkoisen päivän mukaan. Muuta en säädellyt. Paitsi makro oli päällä noissa lähikuvissa.
Ja ANTEEKSI että kuvat ovat varmaankin liian isojakin foorumille. Mutta eivät kai rasita sitä kuitenkaan liikaa koska ovat suoralinkitettyjä Photobucketista. Kamera tekee ihan tolkuttoman isoja nuo kuvat. Pienensin niitä kyllä ennen Photobuckettiin lataamistakin. En usko että kovin paljoa kuitenkaan tänne postaan. Nyt vaan uutuden viehätystä. toivon että kaikille lataantuu kohtuullisessa ajassa.
*Ja olen kovasti samaa mieltä kuin Tiina jossain kirjoitti että vaikka hänellä olisi miten hieno kamera, sillä ei tulisi niin hienoja kuvia kuten esimerkiksi Pönttölän kuvaguru Pyris napsii. Nimittäin NIIN SAMAAN JOHTOPÄÄTÖKSEEN tänään jo olen tullut koskien itseäni.*



.

.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo:12:44 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #32 : 25.04.12 - klo:12:12 »

Seuraavissa kuvissa kokeilin sitä kolmen kuvan automaattista perättäin kuvaamista erilaisilla valotuksilla.
Yksi oli aivan ylivalottunut.


.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #33 : 25.04.12 - klo:12:16 »

Mulla on tällainen ollut nyt pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ostin sen siksi kun tarjoukseen kuului tuo toinen putki.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=626793&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20671

Minä katselin muistaakseni myös juuri tuota. Mutta tuntuu että minusta ei olisi tuohon putkeloiden vaihtamiseen yms. opettelemiseen. Tässäkin tuntuu olevan ihan tarpeeksi niitä ns. liikkuvia osia   [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 049
  • Lahti
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #34 : 25.04.12 - klo:12:23 »

Hyvinhän se kuvaaminen murulla alkaa, ja Onnea uudelle kameralle. [KIPPIS]

Minulla on samanlainen kamera kun Pyriksellä ja olen kyllä niin tumpelo sen kanssa etten
ole kuvan kuvaa enää ottanut sillä. Tällä pikku digipokkarilla räpsin mitä on tarpeen kuvata.

Uskon, että Hautalan kirjasta olisi hyötyä ainakin hän itse sitä kovin suositteli kuvausta aloittelijoille.
Itsellä vaan on se vika etten ymmärrä mitä luen :-)) :-)) siis en ole tekninen ihminen ollenkaan.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #35 : 25.04.12 - klo:12:24 »

Mulla on tällainen ollut nyt pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ostin sen siksi kun tarjoukseen kuului tuo toinen putki.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=626793&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20671

Minä katselin muistaakseni myös juuri tuota. Mutta tuntuu että minusta ei olisi tuohon putkeloiden vaihtamiseen yms. opettelemiseen. Tässäkin tuntuu olevan ihan tarpeeksi niitä ns. liikkuvia osia   [:-DD]

 [:-)] :-)) Nyt voidaan sitten harjoitella Utöössä  :-))
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #36 : 25.04.12 - klo:12:27 »

Seuraavassa, hauskoja lintuyritelmiä. Hätäisiä kylläkin. Miten saatte nuo linnut pysymään paikoillaan kun kuvaatte?  Entä miten saatte sen kaakana olevan otuksen osumaan zoomatessa siihen keskelle  [:-DD]
.
Tässä malliesimerkki miten osutaan zoomilla just sinne kauas, ohitse sen linnun   [NUT]

.
Eiköhän tämäkin selvä kuva näytä että vihervarpunen kai sielläkin oksalla luuraa vai oliskos urpiainen.


Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #37 : 25.04.12 - klo:12:34 »

Sitten yksi kuva taivaasta. Sinisestä auringossa. Yksi niistä kolmesta oli aavistuken kirkkaampi ja yksi taas ylivalottunut.
.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo:12:45 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #38 : 25.04.12 - klo:12:40 »

Mulla on tällainen ollut nyt pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ostin sen siksi kun tarjoukseen kuului tuo toinen putki.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=626793&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20671

Minä katselin muistaakseni myös juuri tuota. Mutta tuntuu että minusta ei olisi tuohon putkeloiden vaihtamiseen yms. opettelemiseen. Tässäkin tuntuu olevan ihan tarpeeksi niitä ns. liikkuvia osia   [:-DD]



 [:-)] :-)) Nyt voidaan sitten harjoitella Utöössä  :-))

Joo, juuri tuota olen suunnitellut. Heti kun laivalle päästään lykkään kameran taitavampien käsiin jotta voivat mua opastaa  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #39 : 25.04.12 - klo:12:48 »

Tuossa eka lintukuvassa kamera on vaan ottanut tarkennuksen noista tarkkana näkyvistä oksista. Eikö kamerassa tule keskelle pieni ruutu kuvatessa (painat ensin laukaisunappulaa alaspäin hiljaa ). Silloin ainakin mulle ilmestyy se ruutu. Kamera ottaa tarkennuksen siitä. Sit vasta painat laukaisijaa syvemmälle.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #40 : 25.04.12 - klo:14:04 »

Muru, eksä tiedä, että linnulle ensin sanotaan jotta oles nyt siinä jonkun aikaa ihan liikkumatta niin nä otan kuvan. :-))

No, oikeesti luulen, että aika moni ottaa samastakin linnusta joskus useitakin kuvia ja huonolla tuurilla yksikään ei onnistu. Hyvällä tuurilla sit ehkä yks jonka voi pöntölle laittaa :-)).

Mutta kamera on varmaan hyvä ja ihan hienoja otoksiahan sä olet jo saanut esille. Eikun vaan jatkamaan harrastusta, hyvin se alkaa sujua.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #41 : 25.04.12 - klo:14:12 »

Sus, juu kyllä siinä sellainen on. Mutta kun se ei pysy paikallaan. Ihan varmasti kameran vika .
Tiina, voi vitsi, en huomannut sanoa noille lintusille että PAIKKA. Onnille kyllä sen oon opettanut. Pitää seuraavalla kerralla nätisti pyytää    [:-DD]
Ja tässä on kuitenkin vieläKIN liikaa mahdollisuuksia ryssiä otokset. Ihan ei taida ymmärtää kamera että täydellinen tumpelo on "puikoissa".
Mutta ehkä vähitellen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #42 : 25.04.12 - klo:14:22 »

Muru, noi sun ekat kuvathan näyttää ihan VALOKUVILTA! Osaathan sä! :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #43 : 25.04.12 - klo:14:32 »

Nii joo, zoomatessa ihan pienikin käden tärinä heiluttaa kuvaa paljonkin. Suurilla zoomauksilla tue kamera johonkin, ikkunanpieleen, pylvääseen, johonkin kaiteesen tms. Mulla vaikka onkin vain 12-kertainen zoomi, niin jos mä sen "täysille" laitan on kamera ihan pakko tukea johonkin liikkumattomaan.

Älä laita liian suurta zoomia päälle, pienempikin voi riittää. Koneellahan kuvasta voi sitten katsoa ja napata (isosta) kuvasta vain sen linnun kohdan... Kokeile samaa lintua usealla eri zoomilla. [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #44 : 30.05.12 - klo:18:47 »

No, oikeesti luulen, että aika moni ottaa samastakin linnusta joskus useitakin kuvia ja huonolla tuurilla yksikään ei onnistu. Hyvällä tuurilla sit ehkä yks jonka voi pöntölle laittaa :-)).


Jooo... jossain koneen kätköissä on esimerkiksi reilut 200 kaukaa otettua kuvaa lyhytvarvaskiurusta syksyllä 2008. YKSIKÄÄN kuva ei ole onnistunut, mutta kun se on Suomessa niin harvinainen lintu, niin olisi kiva säästää edes yksi kuva. Kunhan niistä räpellyksistä jaksaisi arpoa sen vähiten epäonnistuneen!

Ja kyllä mä ihan pihalinnuistakin napsin monta kuvaa yhteen menoon. Yritän välillä katsoa, että onko asetukset edes jotenkuten sinne päin -harvoittelen siis edelleen käsisäätöjä- ja räpsin lisää!
Pahuksen linnut menevät vielä aina niin lähelle oksia, että kamera tarkentaa oksaan!

Oliko se Muru se sun kamera superzoom? Putki kun on täydessä mitassa, niin kameran ei tarvitse liikahtaa tähtäysvaiheessa kuin millin, niin siellä kaukana toisessa päässä se on jo paljon. Eli kannattaa harjoitella nimenomaan sitä mahdollisimman nopsaa laukaisua, kun on saanut tipun tähtäimeen. Sama kuin ampuessa; odotellessa "piippu" alkaa heilua.

MUOKS! Lintukuvista ehkä 5% onnistuu sen verran, että ne tulee säästettyä ja niistäkin sitten vielä pidetään "missikisat" ja valitaan käsiteltävät kuvat!
 

Sivu luotiin 0.169 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.