Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kamera hakusessa  (Luettu 2596 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #45 : 30.05.12 - klo:19:30 »

Kaija, just tuota ihmettelen. Että jaksatte satoja otoksia selata ja valita. Minulla on vaan muutama kymmene ja niidenkin kanssa jo tuntuu että aikaa menee.
Lisäksi minulla ei ola mitään kuvankäsittelyohjelmaa jota osaisin käyttää. Joku Gimp on enkä edes siihen ole paneutunut. Kuvakoon muutan nykyään sopivammaksi suoraan Photobucketissa. Jos rajata pitää, sen teen iPhoton omalla muokkausohjelmalla.
Eli minun kuvani ovat luomua  [:-)]
Kävin noin kymmenisen vuotta sitten PhotoShop Elementsin kuvankäsittely kurssin. Se oli kyllä ihan hyvä. Mutta suurin osa jo unohtunut eikä minulla enää ole sitä ohjelmaakaan.
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #46 : 31.05.12 - klo:14:18 »

Hyviä kuvia sulla on esim. se sinitintti on ihana....."rasittunut" pystytukkansa kanssa  [:35] Muru, mun kuvat on "muokattu" (pienennetty/rajattu) microsoft offisen kuvankäsittelyohjelmalla ja on vielä riittänyt näihin taitoihin hyvin  [:-DD] Minusta kuvan hyvyyttä ei voi oikeastaan määritellä, hyviä kuvia ovat hyvinkin eritasoiset.....niissä vaan on sitä jotain.
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #47 : 02.06.12 - klo:21:26 »

Kiitos Titti.
Kyllä nautin teidän kaikkien kuvienne katselusta. En läheskään aina mitään kommentoi. Mutta miltei päivittäin tsekkailen onko kuvia lisää tullut ketjuihin.

Kyllähän minäkin mielelläni vähän noita parantelisin mutta en enää viitsi ostaa noita ohjelmia. Onhan noita kyllä ilmaisiakin mutta se opettelu, se opettelu. Minusta on tullut niin laiska  [:17]

Ja huomaahan sen ettei se pelkkä kamera, vaan kyllä sitä taitoakin pitäisi sen käyttöön löytää  [:-)]
Mutta nyt kun tulee kesä, ehkä saan itsestäni ja Onnista irti sen verran että aletaan käymään ympäristöä kuvailemassa ja katsastamassa sillä silmällä  [:-DD]

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 691
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #48 : 02.06.12 - klo:22:15 »

On Murulla ihania pikkuystäviä. Kivat kuvat.  [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #49 : 20.09.12 - klo:20:26 »

Huokaus, mulla on  nyt kauhea kamerakuume un ne rosvoryökäleet vei mun kameran ja nyt oon ihan ilman. Aivot lyö ihan tyhjää mimmoista tarvitsisin ja haluaisin. Olin ihan tyytyväinen entiseeni mutta niitä ei enää saa ja uudempi versio on hävyttömän kallis. Toi Murun hankkima ois yks vaihtoehto. Antakaahan hyviä vinkkejä...
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #50 : 20.09.12 - klo:20:54 »

Canon kymppisarjaa tai satasarjaa ja joku putki. Pokkareilla ei tuu kuin ikävä.(ja multa joutais jompi kumpi (30d tai 400d) [:-)] )
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #51 : 20.09.12 - klo:21:02 »

Joo ei oo järkkärit mun juttu tosiaankaan, mulla ei hermot riitä säätämiseen  [NUT]

Muoks ai niin se mun vanha kamera oli canon g10
« Viimeksi muokattu: 20.09.12 - klo:21:12 kirjoittanut zeener »
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #52 : 21.09.12 - klo:12:58 »

Minusta tässäkin on ihan tarpeeksi säätömahiksia JOS vaan niitä haluaa/osaa käyttää.
Minä en osaa joten kuvat sitten ovat mitä ovat.
Kai tällä hyviäkin saisi.
Ja ei todella ole minunkaan juttuni nuo järjestelmäkamerat. Mesellä vähän eri juttu kun kuvaa oikeasti [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #53 : 21.09.12 - klo:20:57 »

Canon kymppisarjaa tai satasarjaa ja joku putki. Pokkareilla ei tuu kuin ikävä.(ja multa joutais jompi kumpi (30d tai 400d) [:-)] )

Ei mulla vaan oo tullut pokkareilla ikävä.  [:-I] :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #54 : 03.10.12 - klo:23:37 »

Zeener, joko olet kameran valkannut?  [:-)]
Canonilla on muutamiakin pokkareita, joiden esittelyjä olen Digikuva-lehdestä kuolannut. Ensimmäinen kysymys on tietty, että normaali vai superzoomi?
Molemmista löytyy hyviä. Rahaa vaan ei ole, eikä Kelakaan korvaa mitään, kun kyseessä on KAMERAkuume  [:-DD]

G-sarjassa mennään kai numerossa G12. Se vaikutti hyvältä.
"Pyriksen kameran" sarja on myös varteen otettava. Hitsi, kun en muista sen tunnusta.
Jospa tässä joku päivä ehtisi selailemaan vanhempia lehtiä ja Canonin sivuja!!!

Muoks! Nyt mä muistin väärin. Tuo G, jota mä katselin, olikin G 1 X. Ja G15 on se G-sarjan uusin.
« Viimeksi muokattu: 04.10.12 - klo:08:36 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #55 : 04.10.12 - klo:08:43 »

Tässä muutama kiinnostava. Hinnat varmaan löytyy sitten esim Rajalan sivuilta?

http://www.canon.fi/For%5FHome/Product%5FFinder/Cameras/Digital%5FCamera/PowerShot/PowerShot%5FSX50HS/#p-specification

http://www.canon.fi/For%5FHome/Product%5FFinder/Cameras/Digital%5FCamera/PowerShot/PowerShot%5FG1%5FX/ RAJALASSA 699€

http://www.canon.fi/For%5FHome/Product%5FFinder/Cameras/Digital%5FCamera/PowerShot/PowerShot%5FG15/
Rajalassa ei vielä ole tätä, mutta G12 on hintaan 399€. Norm 628€. Siinä voisi olla ihan hyvä valinta?  [:-)]

Tätä mä palavasti himoitsin joskus kevättalvella: http://www.rajalacamera.fi/canon-powershot-sx40-hs-/135251B014AA/dp?ref=productlisting-right


Nuo superzoomit on ideana näppäriä. Mullahan oli hetken se Nikonin superzoomi.... kun yritti kuvata kaukana olevaa lintua, oli vaikea zoomatessa pitää se siinä kuvaruudussa. Pienikin liike kuvaajan päässä tekee paljon siellä linnun päässä.... Eli se vaatii aika vakaata kättä!
« Viimeksi muokattu: 04.10.12 - klo:08:49 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #56 : 04.10.12 - klo:11:00 »

Nuo kaikki Kaijan mainitsemat on hyviä... eikä piä unohtaa Olympuksen EPLiäkään. siinä on jo valinnan varaa obiskoille.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #57 : 04.10.12 - klo:19:53 »

Ääni täälläkin PEN-kameroille [:-)] ja siihen töttörö 14-150, aika mukavasti olen sillä pärjännyt ellei kaakanoita halua sillä laukoa.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kamera hakusessa
« Vastaus #58 : 04.10.12 - klo:21:42 »

Tuossa olis "Kultainen kosketus" -kamera tarjolla http://www.ebay.com/itm/-/110959436247  :-O
Vielä voi tarjota!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.446 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.