Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: A P U A !  (Luettu 168 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
A P U A !
« : 05.06.13 - klo:14:14 »

Tietääkö kukaan hylkääkö sinitiainen poikasensa jos pönttöä nostaa samassa puussa jonkin verran?
Meillä naapuri kaateli niitä puita enkä huomannut aiemmin että yksi pönttö jäi nyt aivan aurinkoon miltei koko päiväksi.
Sieltä kuuluu poikasten piipitystä, mutta pelkään että nämä korkeat , yli 30 asteen lämpötilat,  kuumentavat pönttöä niin että poikaset kuolevat.
Mietin voisinko kehittää jonkun aurinkovarjon siihen, mutta en oikein keksinyt kun lähistöllä ei ole sellaista puuta johon sen kiinnittäisi.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: A P U A !
« Vastaus #1 : 05.06.13 - klo:14:19 »

En usko, että hylkää pönttöä ja poikasia, jos noin vähän siirtää.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U A !
« Vastaus #2 : 05.06.13 - klo:14:21 »

Kiitos !
Pitää siirtää illalla kun Mika tulee kotiin. Siinä hommassa on parasta olle kaksi ettei tarvitse hirveästi hölskytellä
lapsia.
Nämä sinitintit ovat kyllä hirveän kesyjäkin. Jauhiksia hakevat jopa kädeltä ja istuvat Mikan varpaalla ja nokkivat  [:-DD]
Ja ei olla tarkoituksella kesytelty. Mutta kun miltei aina olen pihalla niin ovat tottuneet.
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: A P U A !
« Vastaus #3 : 05.06.13 - klo:14:49 »

Olen varma, että voitte hyvin siirtää vähän ylemmäs tai puun toiselle puolelle, jos se auttaa yhtään  [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U A !
« Vastaus #4 : 05.06.13 - klo:14:58 »

Olen varma, että voitte hyvin siirtää vähän ylemmäs tai puun toiselle puolelle, jos se auttaa yhtään  [:-)]

Kiitos!
Pakko se on siirtää. Nyt hermona vahdin kun itselläkin on kuuma niin miten tuollaisessa pikkuisessä pöntössä, ääniä kuulostelen.
Onneksi se on sentään aika vaaleaa puuta vielä (uudehko pönttö). Ei ehkä kuumene ihan mahdottomasti.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 022
  • Lahti
Vs: A P U A !
« Vastaus #5 : 12.06.13 - klo:12:52 »

Mites siirto onnistui ja onko pöntössä kaikki hyvin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U A !
« Vastaus #6 : 12.06.13 - klo:15:09 »

Siirto onnistui. Vaikka täytyy sanoa että kädet vähän vapisi kun pelkäsin että pönttö putoaa ja sisällä pikkuiset.
Hiirenhiljaa olivat sen ajan kun pönttöä käsittelin. Ja jonkin aikaa sen jälkeenkin.
Sitten emo lensi ensin pöntön katolle. Katseli hetken ympärilleen ja lennähti sisään. Silloin alkoi piipitys jälleen.

Vielä ovat poikaset pöntössä. Emot kovasti etsivät ruokaa sateisessa säässä. Mutta tuntuvat aina jotain löytävän.
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: A P U A !
« Vastaus #7 : 12.06.13 - klo:15:24 »

 [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: A P U A !
« Vastaus #8 : 12.06.13 - klo:15:29 »

Kiitos että rohkaisitte !
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 022
  • Lahti
Vs: A P U A !
« Vastaus #9 : 12.06.13 - klo:15:32 »

Hyvä kun onnistuit ja tiputkin varmaan kiittävät sinua, kun lähtevät pesästä maailmalle [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.