Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa  (Luettu 1624 kertaa)

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102

Marle, turvallisin mielin vaan matkaan.  [:-)]
 Oltiin pari vuotta sitten just Krabilla ja silloin oli Bankog ihan sekaisin  mellakoiden vuoksi, taisi olla lentokenttäkin siellä suljettu. Ei vaikuttanut Krabilla millään lailla elämään.
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

oukkidou. nettiä päivitetään joten kännykällä hitaasti.
nyt on rokotukset otettu, a-hepa ja jäykkis. alkaa
olemaan kamat kasassa. huomenna viimeinen silaus.
 [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti

Reissu Tsempit Marlelle, kyllä huolet unohtuu kun pääset matkalle lähtemään. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931

Oikein antoisaa, ihanaa ja turvallista reissua!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Kiitos  [:-)]

Täytyy kertoa yksi tapaus jonka tuttuni kertoi. Hänen hyvä ystävä oli käynyt taannoin Pankogissa. Oli ollut siellä 3 vkoa ja kaikki oli mennyt oikein hyvin paitsi
paluumatka lentokoneessa. Oli saanut pöpön ja joutunut käymään useamman kerran WC:ssä- Sanoi sitten lentoemolle että sulkekaa tuo wc, se on täynnä
p*skaa ja oksennusta. Aika karsee kotimatka [:18]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula

Kattelin säätiedotuksen, vähän on sateita luvattu Marlelle, mutta lämpöä piisaa senkin edestä... Toivottavasti on mukavaa...

http://www.foreca.fi/Thailand/Krabi
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Siirsin tuon yhden kirjoituksen tanne.

Iltaa.
Taalla sita nyt ollaan hikisessa ja hieman sateisessa Krabissa.
Lento meni oikein hyvin. Takaosa koneesta oli melkein tyhjaa taynna.
Emme vaan kerenneet varaamaan neljaa tuolia jotta olisi voinut oikaista
pitkakseen mutta kylla torkut sai istualteenkin.
Tanaan ollaan vaan kuljeskeltu rannalla ja kaverini poimi simpukan kuoria.
Hiekka oli myos taynna pienia kolosia joihin meni ja tuli pikkuruisia rapuja.
Niita tuskin huomasi. Retkia ollaan varattu 4. PhiPhille ja ymparistoon
snorklailemaan. Sitten kuumille lahteille lillumaan. 4:jan saaren kierros ja
norsusafarille ratsastamaan tunniksi sitten viela katsotaan pikkunorsuja
ja pestaan niita kun ovat mutakylpeneet. Tieda sitten onko se eettisesti
niiden kohdalla hyva asia. Myoskin ajattelimme kiiveta ne 1278 porrasta
Buthan temppeliin katsomaan maisemia ja apinoita. Krabinkaupunkiin myos.
Aikaa meilla on paljon joten kaikkea ohjelmaan emme viela ole suunnitelleet.
Toivotaan etta aurinkoinenkin paistaisi jolloinkin mutta sateesta ei viela olla
karsittu, se kun on ollut lempean lamminta. Omalla kannykalla en ole nettiin
paassyt ja 2 tuntia talon koneella maksaa 150 phatia eli noin 3 euroa mutta
en ma jaksa nyt enaa kahta tuntia istua tassa. Kunhan kokeilin . Nyt ma sanon teille hyvaa yota ja
mukavaa alkuviikkoa.

Elikka.

Paiva oli sateinen ,utta tehtiin se nousu Temppelle ne 1278 askelmaa. Jotkin niista olivat kuin 2 askelta yhdessa. Matkalla naimme myos apinoita. Paiva oli sateinen mutta lammin. Siina meni yksi paivas. Oikestaan meidan oli tarkopiyus kayvda Krapi Townissa mutta suunnitelma muuttui. Tuon porras keikann jalkeen ei meista ollutenaa kaupungille. Seuraavana paivana oli viidakonkeskella olevaan sinisessa lammesssa uintia, cr54istallila,pi. Sen jalkeen menimme viela kuumaan mineraaliveteel lillumaan. Ma en mennyt. Kotimatkalla lounastimme paikallisessa ravintolassa. Eilen olin sitten yksinani Tiki-konin jarjestamalla retkella snorklaamassa. Paatisssa oli suurin isa sukelluta harrastavia ja kourallimnen snorklaamista harrastavia.
Siis matkasimme Phi-Phille ja kavimme siella. Oli kuuma! Kansaa taynna, reppuretkelaisia yms. Emme viipyneet kauaa vaam matkasimme sukelluspaikkaan. Livena tuo sukeltajiem valmistatuminen oli jannaa katsetavaa ja tarkkaa hommaa. Oli siella seassa ainakin yksi nainen joka saattoi olla mun ikainen. Ma hyppasin mereen ja aloin snorklata. Jonkin ajan kuluttua huomasin kauhukseni etta meidan laiva menee kovaa vauhtia poiss pain. Siina mun vieressa oli mies jolle sanoin etta can you help me, my boat left me. Ei me meinattu ymmartaa toisiamme. VMa olin ihan paniikissa. Sittten tulikin paikalle ohjaajatytto joka kertoi mulle etta laiva on tuossa poujaman takana ja mun mielesta se oli kaukana. Luulin etta taytyy simmata sinne. No se tytto vinkkasi mua tulemaan sinnepain missa han oli ja sitten vasta kertoi etta laiva tulee takaisin. Kylla ma luulin etta nyt ma kuolen tanne, mutta ooeksi oli pelastusliivit kaikilla paalla.
Toisella kertaa matkan aikana en menny enaa mereen. Mutta en ma kirvesta kaivoon heita, nyt olen viisaampi siita miten homma toimii ja muistan kysya tarkeat kysymykset etta kuinka kauan aikaa meressa ollaan. Laivalla naytettiin risteilysta jossa suurinosa oli kuvattu sukelluksesta. no en ostanut. Jalat edelleen maitohapoilla kiipeamisesta.
etta tallaista tanaan. [:-)]










Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931

Huisin hieno reissu tuntuu olevan. Jännitystäkin matkassa. Mukavaa matkan jatkoa!
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***

Jännää oli lukea tuota Marlen kertomusta ja onneksi kaikki selvisi hyvin päin. [:-)]

Hienoa matkaa edelleen! [KIPPIS]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Heippa. Kello on taalla nyt 9.22 AM.  Eilen oltiin 4:jan saaren kierroksella pikaveneela jotenpeppu sai kyytia.
Maisemat olivat mahtavia ja saaret selllaisia kivilohkareita joissa jotakin kasvillisuuttakin on.
Talla kertaa snorklaaminenkin meni hyvin. <ies veneessa heitti banaaninpalasia veteen ja ykskaks oli
niiden kimpussa keltaraitainen parvi. Melkein sain paljain kasin niista kiinni. Olin ihan kanttu vei kun saavuttiin hotellille. Illalla sitten sahaamaan sita yhta rantakatua edestakaisin ja aina sielta jotakin kraasaa mukaan lahtee. Trinksu sitten lopuksi ja tuktukilla hotellille. Nyt on lamminta n. +29 ja osittain pilvista.
Kukas osasi lyhyesti kertoa vuorovesi-ilmiosta. Eilen kun lahdettiin oli vesi korkealla. Kun saavuttiin oli vesi kaukana ja kun tultiin hotellille oli vesi taas korkealla.
Nyt menen leppaamaan. Mukavaa keskiviikkoa. [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Marlelle tämmöisen taulukon löysin: http://www.diving-krabi.com/Tide_Tables/December-tidetable.htm
eli tässä seuraavien päivien korkeimmat vuorovedet:
       23:30 ja siitä tunnin välein eteenpäin
4th    3.3    2.8    2.2    1.5    0.9    0.7    0.8    1.2    1.8    2.4    2.9    3.1    3.1    2.7    2.2    1.7    1.1    0.9    0.9    1.2    1.8    2.5    3.1    3.5
5th    3.5    3.2    2.7    2.0    1.3    0.8    0.7    0.9    1.3    1.9    2.5    3.0    3.1    3.0    2.6    2.1    1.5    1.1    0.9    1.0    1.4    2.0    2.7    3.2
6th    3.5    3.4    3.0    2.5    1.8    1.2    0.8    0.7    1.0    1.5    2.1    2.6    3.0    3.0    2.9    2.5    2.0    1.5    1.1    1.0    1.2    1.6    2.2    2.8
7th    3.2    3.4    3.2    2.8    2.3    1.6    1.1    0.9    0.9    1.2    1.7    2.2    2.6    2.9    2.9    2.7    2.4    1.9    1.5    1.2    1.2    1.4    1.8    2.3
8th    2.8    3.1    3.2    3.0    2.6    2.1    1.6    1.2    1.0    1.1    1.4    1.8    2.2    2.6    2.8    2.8    2.6    2.3    1.9    1.6    1.4    1.4    1.6    2.0
9th    2.3    2.7    2.9    2.9    2.7    2.4    2.0    1.6    1.3    1.2    1.3    1.5    1.9    2.2    2.5    2.7    2.7    2.5    2.3    2.0    1.7    1.5    1.5    1.7
10th    2.0    2.3    2.5    2.7    2.7    2.6    2.3    2.0    1.7    1.4    1.3    1.4    1.6    1.9    2.2    2.4    2.6    2.6    2.5    2.3    2.1    1.8    1.7    1.6
11th    1.7    1.9    2.1    2.4    2.5    2.5    2.5    2.3    2.0    1.8    1.5    1.4    1.4    1.6    1.9    2.1    2.4    2.6    2.6    2.6    2.4    2.2    1.9    1.7

Toivottavasti saat selevää!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

oho! Jopas menikin kimurantiksi :-O Taytynee tutkia tarkemmin. Mulle tuli pieni fluu. Kurkku meni kipeaksi ja taisi olla eilen kuumettakin ja paata sarki. Meinasin etta tuleekohan tan paivan norsusafarista mitaan mutta nyt on parempi. Luulin myos etta nytko se tenguekuume iski vaikka olen laappinut Autania oikein kunnolla kinttuihin ynna muualle. Enemman mua huolestuttaa miten ma paasen noin suuren elikon selkaan [:-DD] ja miten MUN selka kestaa sita. Taalla on nyt tosi kosteaa joten pilvinen keli on oikein suotava olotila.
Kuvia on tullu otettua jo monia satoja. Taa Krabi on ihan on paikka tosin taalla ei ole kuin yksi katu mita sahaamme iltaisin ja kamalasti turistikraasaa. Voisin jopa ajatella tulla tanne toisenkin kerran, sen verrran trooppisuus ja turkoosi vesi houkuttaa. Ensi viikolla voitaisiin ajatella Buketissa  kayntia. Retkien valiin taytyy mahtua ainakin yksi olla vaan paiva. Sita se ika teettaa.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula

Marlen tekstistä ihan huokuu kuinka ihana matka on...
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931

Että oikein norsun selkään  :-O. Hui! Olehan varovainen ja nauti matkasta.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

No niin. Nyt on norsulla ratsastettu. Oli hiukan hankalaa paasta sen selkaan mutta onnistuihan se, rakennetun lavan paalta. Kaveri vei norsuparan kuraiselle polulle ja keikutti aika lailla mutta hengissa
selvittiin. Oli kuin olisi ollut Linnanmaella.Kun tulimme tielle luulin etta nyt olisi tasasempaa kyytia mutta samalla lailla keikkui.Me oltiin maksettu 3 tunnin "safarista" johon kuului ratsastus, babyelefantti show ja elefantin pesu.Eivat olleet lukeneet paperia mutta babyshow nahtiin. Elefantin pesusta luovuttiin. Olihan se jannaa mutta jotenkin jai pahamaku suuhun elaimien puolesta, ne kun olivat kytketty kettingilla maahan ja yksi norsu oli ilmi selavasti stressaantunut, toiste en mene. Nyt suihkuun kun on niin hikinen olo. Tanaa satelikin jonkin verran mutta kosteusprosentti oli varmaan 100.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.