Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa  (Luettu 1574 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Niin jotta taulukosta en ymmarra mitaan mutta istuskelni rannan tuntumassa asken ja katselin aaltoja.
Taa on nyt mutua mutta tein havannon etta joka 10 tai 20:nes aalto tuli pidemmalle rantaan, en tarkkaan laskenut. Noinkohan se menee ettei rytinalla rannalle rynni [:-I]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Mukavalta kuulostaa sinun reissu... eikös silloin kosteusprosentti ole sata kun sataa  [:-)]
Taulukosta kun katsoo niin ei tuo niin kovin nopeaa ole tuo vuoroveden vaihtuvuus. Esim. tänään 23:30 aikaan meriveden pinta on mittauspaikassa 3,5 metrin korkeudella eli vesi on korkealla... klo 00:30 vesi on 3,4 metriä ja taas tunnin päästä 3,0 metriä ja siitä tunnin päästä 2,5 metriä, ja puoli kolmen aikaan vain 1,8 metriä melko kaukana jo rannasta...puoli neljä 1,2 m puoli viisi 0,8 m, puoli kuusi enää 0,7 m ja puoli seitsemältä aamulla vesi alkaa nousta, on jo 1,0 metriä, puoli kaheksalta 1,5 metriä, puoli yheksältä 2,1 m jne... tuossa puolenpäivän jälkeen alkaa taas laskea... on siellä hotellilla varmaan selkeämmätkin taulukot nähtävillä tai rannalla ainakin. Ei se tsunamin lailla tule se vuorovesi, turha pelätä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti

Minäkin käväisin Marlen reissulla mukana. Tuntuu olevan elämyksellinen matka. Paljon on nähty ja mitä vielä
eteen tuleekaan.
Toivottavasti flunssa jättää sinut ja saat nauttia reissusta suht terveenä. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***

Mukavia uusia kuulumisia ja toivotaan, ettei flu iske pahoin! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Hengissä ollaan vaikka aamusella oli tosi paha olo. Aamupalan jälkeen rioaskoin pari kertaa ja yökkäsin ilman tulosta. Sitten vaan troppia huuleen ja lepua. Iltapäivällä alkoi olo helpittumaan ja iltasella lähdettiin rannalle kävelemään. Aamulla oli tooosi ikävä kotiin. Nyt sitten enää 4 päivää viileyteen. [:-)] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti

Voi Marle, toivottavasti olosi korjaantuu, ettei loppuaikasi mene kurjissa oloissa siellä reissunpäällä. [:30] [:30]

Täällä ei ole hiki.





Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Voi voi... vaihetaan vähäksi aikaa... täällä -26 koko päivän. Tsemppiä oloon ja pian ne neljä päivää menee.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 50 931

Paranemista ja hyvää oloa Marlelle  [:30]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***

Marlelle jaksuja ja pikaista paranemista! [:30]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Kiitos tsempeistä. Olo on ny ihan ok. Oltiin altaalla ja aurinko porottaa taivaan täydeltä tosi kuumasti. Vielä tekisi mieli jossakin piipahtaa mutta saamattomuus tuli kuvioihin.Nyt ei mennä enää aonangin kauppakadulle vaan päinvastaiseen suuntaan. Rantakadulla on muutamia kauppoja ja ruokaloita sekä rannassa aivan ihanan idyllinen vaatimaton rantakahvila. Sinne iltasella. Nyt täytyy keittää kahvit. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa
« Vastaus #70 : 08.12.13 - klo:16:17 »

Pranang. Taalla kaytiin kaantymassa



PhiPhin kujilla naytti tallaiselta sekamelskalta









Tassa alkupaloja [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 50 931
Vs: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa
« Vastaus #71 : 08.12.13 - klo:16:23 »

Olipas komeata kallioseinämää, ja tosi kaunista merimaisemaa.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti
Vs: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa
« Vastaus #72 : 08.12.13 - klo:16:50 »

Kiva, että Marlen olo on parantunut ja rannoilla kuljeskelu maistuu. [:-)]
Kiitos kuva kuvista [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa
« Vastaus #73 : 08.12.13 - klo:18:57 »

Kysyin että mikä tuollaisen sirinä saa aikaseksi. Poina vastasi että "bad". Lepakosta en tiedä vai olisiko kaskaita. Joka päivä samaan aikaan.VIDEO



« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo:04:03 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Minne mun matkani kulkeekaan…..kaksi kuvaa
« Vastaus #74 : 08.12.13 - klo:19:12 »

Vitsi, niin tutun näköistä--- eikä lämpötilaerokaan ole kuin 65 astetta  :-O. Meillä paukkuu pakkanen -32 asteessa just nyt.
Heinäsirkkoja ne soittajat on. Älä säikähä jos näet... meinaan on melko kookkaita. Saattaa niitä joku tarjota syötäväksikin, en suosittele!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.