Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ehdotus !  (Luettu 612 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Ehdotus !
« : 14.11.06 - klo:14:25 »


  Kyselin tuolla lintupuolella pönttökameroiden aktiivisiksi laittamista. Vain kaksi siihen vastasi ja toinen on näköjään kiireesti ottanut viestinsä pois. Miksi ihmeessä ?  Onko tää aihe jotenkin "tabu" ?
Eikös tämä ole nimenomaan pönttökamera  [:-I]
   Mutta asiaan.
Olisiko mahdollista täällä pöntön foorumilla aloittaa sama järjestelmä kuin esim. Herppinetissä on.
Siellä on jo useamman vuoden ajan toiminut ns. kannatusjäsen systeemi.
Sellainen foorumin käyttäjä joka haluaisi voisi maksaa jonkin määritellyn summan vuosittain foorumin ylläpitäjälle ja saisi sitten nimensä eteen tuon Kannatusjäsenarvon.
   Tämä ei siis pakottaisi ketään tuohon maksuun vaan kaikki olisivat aivan tasa-arvoisia huolimatta siitä ovatko kannatusjäseniä vai eivät.
     Kun olen oikeastaan koko ajan ihmetellyt miten Kaitsu jaksaa ja viitsii tätä ylläpitää ja lisäksi tämä ei varmaan ilmaista hänelle ole. On energiamaksut ja kulut kameroista.
      Ja tosiaan Herppinetissä ei kuluja edes näin paljoa ole.
Itse olisin valmis maksamaan koska pönttökamera on ainutlaatuinen "palvelu"  :-))
      Markulta (Herppinetin ylläpitäjältä)  voisi varmaan käytännöstä kysellä JOS nyt tällaiseen haluttaisiin täällä ryhtyä  [:5]   
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #1 : 14.11.06 - klo:14:35 »

Mielestäni tuo ei välttämättä ole kovin järkevää tällä foorumilla. Käytännössä ns. "kannattajajäsenet" olisivat kuitenkin muiden silmissä jotenkin "parempia" jäseniä joka taas vahingoittaa tätä foorumin mainiota ilmapiiriä. Kaikkein paras konsti on tukea Kaitsua ja Ullua ihan henkilökohtaisesti. Eli jos haluaa palkita Kaitsn ja Ullun hienosta foorumista niin paras on ottaa heihin yhteyttä privaatisti ja neuvotella asiasta sitä kautta. Mutta toki Kaitsu ja Ullu voivat ottaa käyttöön tuon kannattajajäsen -hommelin jos se heistä tuntuu parhaalta ratkaisulta. Kaitsu ja Ullu tehköön päätökset asiasta koska itse ovat kuitenkin foorumin perustajia.  [KIPPIS]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #2 : 14.11.06 - klo:14:48 »

Joo , ilman muuta niin.
Mutta ainakaan Herppinetissä ei tuota noin koeta  [:-I]
No , tämähän oli vain ehdotus .
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #3 : 14.11.06 - klo:15:09 »

Minusta se olis hyvä idea, (herppi puolelta minullekin tuttu [;-)])
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 222
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #4 : 14.11.06 - klo:16:15 »

Mukava ajatus ja tarpeen vaatiessa mukana ollaan
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #5 : 14.11.06 - klo:21:04 »

Mielestäni tuo ei välttämättä ole kovin järkevää tällä foorumilla. Käytännössä ns. "kannattajajäsenet" olisivat kuitenkin muiden silmissä jotenkin "parempia" jäseniä joka taas vahingoittaa tätä foorumin mainiota ilmapiiriä. Kaikkein paras konsti on tukea Kaitsua ja Ullua ihan henkilökohtaisesti. Eli jos haluaa palkita Kaitsn ja Ullun hienosta foorumista niin paras on ottaa heihin yhteyttä privaatisti ja neuvotella asiasta sitä kautta. Mutta toki Kaitsu ja Ullu voivat ottaa käyttöön tuon kannattajajäsen -hommelin jos se heistä tuntuu parhaalta ratkaisulta. Kaitsu ja Ullu tehköön päätökset asiasta koska itse ovat kuitenkin foorumin perustajia.  [KIPPIS]

Minä olen Jaten kanssa samaa mieltä, jossain määrin samoista syistäkin. Lisäksi en itse koe asiaa niin merkitykselliseksi, periaatteessa nykyinen käytäntö, vähempikin, riittäisi minulle. Täällä on niin paljon seurattavaa muutenkin. Periaatteessa minulle riittää usein kirjallinen päivitys pönttöyöpyjästä, koska aloittanut jne. Pönttöjäkin riittäisi yksi. Kaitsun selkeää tekstiä on aina ilo lukea näistä pönttöpesinnöistä jne..Tämä tietysti puhtaasti makuasia. Toki tiedän monen muunkin pönttöläisen suhteen foorumiin olevan samankaltainen.

Mielenkiinnolla tietysti odotan Kaitsun vastausta tämän kamerahommelin ja tämän foorumin pyörityksestä - miten se käytännössä ja taloudellisesti sujuu - perheen ja ilmeisesti muun työn ohella. [:-I] Sen jälkeen on helpompi vetää johtopäätöksiäkin asiasta.

Kiva on kuulla ehdotuksia ja ajatuksia - ja keskustella niistä rakentavasti! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #6 : 14.11.06 - klo:22:07 »


  Minä vielä hieman selvennän mitä oikein tarkoitan.
Eihän noita kameroita tietenkään tarvitse linjoille laittaa , Kaitsuhan sen päättää. Ja hyvä niin.
   Nyt on ilmeisesti tullut runsaasti väärinkäsityksiä tästä viestistäni. En minä suinkaan niiden kameroiden päällelaittoa pyydä , vaan tietoa josko niitä enää laitetaankaan. Ja jos sekin on epähienoa , niin kovasti ANTEEKSI.
    Minä en pienessä tyhmässä päässäni ymmärrä mikä tässä nyt on niin kamalan "hyss, hyss"  [:-I].

Ja Herppinetissä tuo vuosikannatusmaksu on 5€ . Ei siis mikään mahdoton maksettava kenellekään. Jättää vaikka yhden pullan ja kaffin hörppäämättä  :-)) .

   
  Mutta jos ei niin ei. Tämä jää nyt minun osaltani tähän kun tuntuu kuin ruutitynnyrin päällä makaisin  :-O .

   
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 222
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #7 : 14.11.06 - klo:22:09 »

Ei ketään muru ruutitynnyrissä makaa  [:-)]
Arvelen vaan että pääpönttölässä on kiireitä, odotellaan jos kamerat ilmestyy  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #8 : 14.11.06 - klo:22:15 »

Muru, me ollaan hiukan pohjoiseen Pääpönttölästä, eikä meidänkään pönttökamerapönttöön olla saatu talveksi vuokralaista. Hyvin paljon mahdollista, ettei sielläkään ole! Lisäksi voi olla, että nämä kysymykset häviävät viestitulvaan?  [:-)]
Sun ehdotus oli hyvä; sama on käynyt mulla mielessä, että Kaitsu ja Ullu panostavat henkilökohtaisesti tähän meidän ihanaan Pönttölään aikaa ja rahaa ja se olisi kiva jollain tavalla korvata!  [:-)]

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #9 : 14.11.06 - klo:22:34 »

Siis, ei mitään hyss, hyss muru hyvä. Miksi ihmeessä pitää loukkaantua, jos tuo esiin vain oman mielipiteensä.
Asioista voi ja pitää keskustella. Ajatuksesi on hyvin varteenotettava sinänsä, siksi onkin kiva kuulla Kaitsun kuulumiset asiasta.Luehan nyt viestini uudelleen, jos siitä oli kyse.  [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #10 : 15.11.06 - klo:12:23 »

 [:16]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #11 : 15.11.06 - klo:15:55 »

Mielestäni tuo ei välttämättä ole kovin järkevää tällä foorumilla. Käytännössä ns. "kannattajajäsenet" olisivat kuitenkin muiden silmissä jotenkin "parempia" jäseniä joka taas vahingoittaa tätä foorumin mainiota ilmapiiriä.  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .. Kaitsu ja Ullu tehköön päätökset asiasta koska itse ovat kuitenkin foorumin perustajia.  [KIPPIS]
Tuosta lainauksesta välistä jätin jonkin verran pois .
  Lupasin kyllä enää olla tähän puuttumatta mutta haluan kuitenkin vielä jonkinverran selventää  [:17] , älkää siis minuun hermostuko .Kun minulle tulee aina ne ajatukset jälkijunassa.
     Minulla on siis muutaman vuoden kokemus tuolta Herppinetistä. Siellä jäsenet ovat enimmäkseen lapsia ja nuoria aikuisia. Ja koko aikana en yhtään kertaa ole tavannut fiilistä että kannatusjäsenet kokisivat olevansa parempia kuin ei jäsenet. Se vain ON kunkin valinta.  Myöskään minun mieleeni ei ole milloinkaan tullut että joku eijäsen olisi jotenkin arvottomampi.
    Aivan varma olen etteivät täälläkään kukaan sellaista ajattele. Olemmehan me sentään suurimmaksi osaksi aikuisia , elämää nähneitä ihmisiä. Pönttöfoorumin pitäisi olla salliva , myötäelävä foorumi. Näin olen sen tähän saakka kokenut.
     Ja tuo 5€ voisi olla se perushinta kannatusjäsenelle ja jos joku haluaa enemmän laittaa , se jäisi vain Kaitsun tietoon. Siis kaikki olisivat siinä mielessä tasa-arvoisia.
   Ja JOS tällainen systeemi voitaisiin luoda , se EI tarkoita että Kaitsun pitäisi sitten kamerat asentaa toimimaan tai muuta sellaista.Siihen riittää jo tämä ihana foorumi  [:5] . Eli hän ei saa tuntea mitään painostusta mihinkään toimintaan. Vapaaehtoista olisi tämä.
      Toivon sydämestäni että Kaitsu ja Ullu ymmärtäisivät mitä ajan takaa. Arvostan heidän työtään  [:63]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #12 : 15.11.06 - klo:16:31 »

Kyselin tuolla lintupuolella pönttökameroiden aktiivisiksi laittamista. Vain kaksi siihen vastasi ja toinen on näköjään kiireesti ottanut viestinsä pois. Miksi ihmeessä ?  Onko tää aihe jotenkin "tabu" ?
Eikös tämä ole nimenomaan pönttökamera  [:-I]

Itse kysymykseen vastasinkin eilen, mutta tuohon tabu-asiaan. Eihän se toki ole mikään tabu, mutta tuskinpa kukaan haluaa meidän puolesta vastata ja me taas emme ehdi lukea viestejä! On vaikea vastata sellaiseen, mistä ei tiedä. Jos on tärkeäksi kokemansa asiaa, niin varmempi tapa on laittaa yv:tä tai sähköpostia ylläpidolle, esim. ihan vaan yv:tä, että kirjoitin siihen ja siihen ketjuun ja mielellään vielä linkki siihen, että olisi mukavaa jos kerkiäisitte vilkaista ja vastata.

Tosin nyt tämän kamerakyselyn näin kyllä, mutta en heti vastannut kun en tiennyt mitä vastata. Vastasin heti kun olin jutellut asiasta Kaitsun kanssa. Kaitsu ei kerta kaikkiaan ehtinyt vastata.

Tämä kamera-asia ei ole mitenkään päätetty tyyliin "Tänä syksynä ei kameroita laiteta nettiin" vaan niin, että kerta kaikkiaan niiden laittaminen jää kun aina on jotain pakollista muuta. Neljä lasta, yksi vanhus, kaksi koiraa ja omakotitalo sekä vaativa päivätyö ja vain 24 tuntia vuorokaudessa. Koko ajan on eletty sillä ajatuksella, että heti tehdään kun keritään. Siksi ei ole mitään tiedotustakaan ollut kun koko ajan ollaan ajateltu, että kohta laitetaan. Eikä tämä nyt näytä yhtään tästä helpottavan, joten en uskalla mitään lupaillakaan. Katsotaan.

Tuo raha-asia... kiitos ystävällisestä ajatuksesta, mutta jos ottaisimme tästä rahaa, niin sitten tulisi väkisinkin sellainen olo, että sitä rahaa vastaan pitäisi olla palveluakin. Sitä taas emme voi mitenkään luvata edellä mainitusta syystä. Nytkin on jo kurjaa pettää ihmisten odotukset. Rahalla ei kuitenkaan saa lisää tunteja vuorokauteen.

Nytkin piti kirjoittaa jotain vielä, mutta Pitkätossu haluaa leikkiä numeroleikkiä, HattiWatti ja Tossavainen tarvitsevat erotuomaria ja Pikkutipu heräsi just itkien. Ruoanlaitto odottaa. Se siitä kirjoittamisesta.
« Viimeksi muokattu: 15.11.06 - klo:16:37 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 222
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #13 : 15.11.06 - klo:18:08 »

Terveisiä pikku-tipulle ja isommillekin  [:-)] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Ehdotus !
« Vastaus #14 : 15.11.06 - klo:18:39 »

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   
Tuo raha-asia... kiitos ystävällisestä ajatuksesta, mutta jos ottaisimme tästä rahaa, niin sitten tulisi väkisinkin sellainen olo, että sitä rahaa vastaan pitäisi olla palveluakin. Sitä taas emme voi mitenkään luvata edellä mainitusta syystä. Nytkin on jo kurjaa pettää ihmisten odotukset. Rahalla ei kuitenkaan saa lisää tunteja vuorokauteen.
  Näin vähän pelkäsinkin teidän tuon ottavan. Mutta onhan tämä foorumi koko ajan toiminnassa  [:-)] [:-I]  ja sekin riittää ihan hyvin  [:5]   


Lainaus
Nytkin piti kirjoittaa jotain vielä, mutta Pitkätossu haluaa leikkiä numeroleikkiä, HattiWatti ja Tossavainen tarvitsevat erotuomaria ja Pikkutipu heräsi just itkien. Ruoanlaitto odottaa. Se siitä kirjoittamisesta.
        Ihanaa  , teillä on elämää   [:68] [:68] [:68] [:71]  . Muistan tuon kaukaa menneisyydestä. Hieman haikeana. Joskus raskasta , mutta niin palkitsevaa .
      Mukavaa syystalven jatkoa !
 
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.283 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.