Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen digijärkkäri  (Luettu 2164 kertaa)

Eero

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 69
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #30 : 12.01.07 - klo:07:26 »

Onnittelut sinulle talitintti hyvästä kamerasta. Minulla on tuo ko. etsimen jatke. Ostin sen Telefotosta (Hki:Liisankatu) 14€.  Joudun käyttämään kuvatessa silmälaseja ja muutekaan ei nenä ym. tuhri niin helposti lcd-näyttöä. Silmälasien kanssa kuvatessa peittoa voi jäädä hieman, mutta jos ei tarvitse käyttää laseja niin, peittoa ei ehkä jää ollenkaan. Minulle tuo jatke on kyllä hyvä. Kamerani on Canon EOS 30D.
Hyviä kuvaamishetkiä sinulle t: Eero 
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #31 : 12.01.07 - klo:11:17 »

Mulla on EF 100 mm F 2.8 USM macro. Se on ollut oikein hyvä. Harmi kun en saa yhtään noita vanhoja luontokuvia näytille kun kaikki on dioina ja mulla ei ole diaskanneria.
Silmälasit on kyllä hankalat välillä, mulle ei riitä nuo diopteriatkaan kameroissa. Digitarvikkeesta tilasin sen jatkeen. Muutenkin aika hyvä nettikauppa!  :-))

Tiedättekö mitä, mä en saanu yöllä unta ennen kuin kahdelta yöllä! Räpläsin vaan kameralla vaikka piti nukkua [NUT]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #32 : 12.01.07 - klo:13:00 »

Mulla on EF 100 mm F 2.8 USM macro. Se on ollut oikein hyvä. Harmi kun en saa yhtään noita vanhoja luontokuvia näytille kun kaikki on dioina ja mulla ei ole diaskanneria.
Silmälasit on kyllä hankalat välillä, mulle ei riitä nuo diopteriatkaan kameroissa. Digitarvikkeesta tilasin sen jatkeen. Muutenkin aika hyvä nettikauppa!  :-))

Tiedättekö mitä, mä en saanu yöllä unta ennen kuin kahdelta yöllä! Räpläsin vaan kameralla vaikka piti nukkua [NUT]

Sulla hieno macro! Digitarvike on munkin kauppa. Otahan jo kuvia... :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 171
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #33 : 12.01.07 - klo:13:10 »

Vanhoista dioista saa kuvia kun heijastaa ne valkokankaalle ja ottaa siitä digillä kuvan  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

talitintti

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #34 : 12.01.07 - klo:14:33 »

 Tuota vois kokeillakin. Äkkiä projektori pois isoveljeltä lainasta!  :-)) 
Kirjattu

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #35 : 12.01.07 - klo:17:59 »

Öö niintota olen tässä taas mietiskellyt noita objektiiveja. 70-200 f4 IS USM vaikuttaisi kuvanjäljeltään mukavalta ja valovoimaltaan myös. Kun kamerassani on se 1,6 croppi juttu vai mikä nyt olikaan, tarkoittaako se että 70-200 vastaisi pisimmillään 320mm? Olisiko se riittävä, vai kannattaisiko hankkia joku kolmesataa millinen, joka vastaisi taas 480mm, eli toisi huomattavasti lisää pituutta?

Siinä 100-400 on hurjasti kuulemma sitä yksilöllistä kuvanlaatuvaihtelua, mikä hieman epäilyttää. Tai siis saattaisi joutua vaihtamaan objektiivin, mutta siinä on sitten se, ettei välttämättä tiedä millaista jälkeä sama objektiivi voisi parhaimmillaan tehdä. Toki netistä voi katsella niitä testikuvia, mutta sitten onko siinäkin testissä ollut maanantaiyksilö  [:-I] Menee koko touhu vaikeaksi  :-))
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #36 : 12.01.07 - klo:20:38 »

Järkkäri kuvia olisi kiva katsella. Aidot kuvat vaikka naapurin koivusta välttää. Sarjakuvaus kiinnostaisi kovasti siinä mielessä, että kuinka se toimii käytännössä. Visioitahan jokaisella riittää. Meikäläinen töllää ruudun kerrallaan, niin ei oo kovin helppoo. Linnut pitäisi naulata kiinni ja sanoa sittenkin; Älä heiluta päätäsi, älä siipii kiitos!
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #37 : 13.01.07 - klo:12:47 »

Mä en kestä, nyt kun vihdoin olisi vapaapäivä ja ihan ok kuvausilma, uusi kamera ja kaikki niin meikä on kuumeessa eikä jaksa tehdä mitään, pönttö ihan sekainen [NUT] [:-/]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #38 : 13.01.07 - klo:13:10 »

Talitintti, eikö ikkunan läpi pystyisi ottamaan muutaman harjoituskuvan?  :-))

talitintti

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #39 : 13.01.07 - klo:15:07 »

Mäyrikset oli tarhassa, koputin ikkunaan ja Topi tarkkana poikana huomas heti :-))

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 171
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #40 : 13.01.07 - klo:15:15 »

Hieno kuva  [:-)] [:-)] [:5] [:24]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #41 : 13.01.07 - klo:15:17 »

Oikein terävä ja selkee kuva [:-)]
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #42 : 13.01.07 - klo:15:23 »

On tällä ihan erilaista kuvata kun noilla vanhoilla matolaatikoilla. [:-)]


Ystävältä saatu laiva on roikkunut 7 vuotta omenapuun oksalla ja hyvin on kestänyt myrskyt. Ihan kuin ystävyyskin.

Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #43 : 17.01.07 - klo:18:15 »

Kamera on sitten ostettu,  järkkäri ja ihka ensimmäinen sellainen. Eikun hajoitelemaan käyttöä, mutta ensin ohjeiden lukua - monta lehdykkäistä. [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Ensimmäinen digijärkkäri
« Vastaus #44 : 17.01.07 - klo:18:32 »

Kamera on sitten ostettu,  järkkäri ja ihka ensimmäinen sellainen. Eikun hajoitelemaan käyttöä, mutta ensin ohjeiden lukua - monta lehdykkäistä. [:-)]

Kerro, kerro mikä ja minkälaiset putket...uteliaisuus vaivaa!

Niin ja oikein paljon onnea valinnastasi! Takuulla näemme kohta hyviä otoksia... :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.739 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.