Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tipsu, Kaijapasilan yorkki  (Luettu 6066 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 824
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #60 : 29.06.16 - klo:21:23 »

 :-)) Toivottavasti ei ihan tukkeennu.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #61 : 29.06.16 - klo:22:49 »

Ei nyt onnistu kuvien laittaminen. Tiedostomuoto on jpeg ja jpg on ainoa sallittu.

Ne ovat käytännössä sama asia, päätteen voi vaihtaa. Mutta nyt molemmat on sallittu tännekin.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #62 : 30.06.16 - klo:07:24 »

Ei nyt onnistu kuvien laittaminen. Tiedostomuoto on jpeg ja jpg on ainoa sallittu.

Ne ovat käytännössä sama asia, päätteen voi vaihtaa. Mutta nyt molemmat on sallittu tännekin.

Mä operoin nykyään pelkästään mobiileilla, kun meillä ei ole kotona pöytäkonetta. En tiedä, että
Pystyykö edes muuttaan tiedostomuotoa. Ja kerran sain onnistuun kuvat kännykältä. Ja eilenkin onnistui yksi. Saattaa mun kännykin oikutella?

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 059
  • Lahti
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #63 : 30.06.16 - klo:09:42 »

Tipsu ja Tico viime kesänä

Tässä vaiheessa ei aina varmaan meinaa muistaa, että hei nämähän on eläviä ja niillä on hampaat :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #64 : 30.06.16 - klo:11:40 »

Kyllä jotkut koirat ei vain tule toimeen keskenään. Meilläkin Mörri niin lupsakka koira kun on, mutta annappas kun naapurin lapinkoirapari tulee 100m  päähän alkaa semmoinen rähäkkä, että on pidettävä häkissä. Lenkilläkin jos sattuvat tulemaan vastaan, on pitelemistä molemmilla. Lapparit on uroksia ja niin myös Mörri. Kai se on sitä reviirin puolustamista. Nartut saa juosta vaikka häkkiin, ei innosta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #65 : 30.06.16 - klo:16:48 »

Koiran ajantajustahan on usein puhuttu. Tuntuuko siitä yhtä pitkältä kaupassa käynti ja työpäivän mittainen poissaolo. Emme taida tietää.


Tästä voin kertoa hyvän esimerkin. Tipsulla on tapana esittää sellainen "UIJUI, KUN OLITTE KAMALAN KAUAN POISSA"-tanssi, kun me tullaan kaupasta. Kerran ehdittiin laittaa ovi lukkoon ja kulkea kaksi askelta, kun mä huomasin, että mulla on aamutohvelit jalassa. Ei kun takaisin sisään ja koira tervehtii ihan riemuissaan, kun VIHDOINKIN tultiin!

Muutama viikko sitten Tipsu joutui olemaan 10,5 tuntia ihan yksin. Se oli kyllä turhan pitkä aika. Ei ole koskaan ollut niin pitkään. Käytöksessä oli eroa. Se ihan tärisi, kun pääsi Pasin syliin. Eli vaikkei ne kelloa tunne, niin kyllä ne ilmeisesti "pitkän" ja oikeasti pitkän ajan erottaa. Johan tuon 10,5 tunnin aikana jää ulkoilua ja ruokintaakin väliin.

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #66 : 30.06.16 - klo:18:45 »

Joo, just noin  :-))

Mä olen joskus huomannut sellaisen, että jos tulekin kesken työpäivän kotiin, uniset koirat tulee vastaan sen näköisenä, että "miten sä näin aikaisin tulit?"

Pitkiin yksinoloihin autaa nähdäkseni kyllä, jos koiria on kaksi. Ei joudu olemaan laumasta kokonaan erillään.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #67 : 30.06.16 - klo:19:02 »

Koirilla on myös kalenteri.  :-))
Asumme rivarissa ja parin seinän takana on 12 vuotias dalmatialainen.
Perheen vanhemmat ovat päivisin töissä ja lapset koulussa. Milloinkaan ei kuulu haukkumista päivällä.
Kun koko perhe poistuu kotoa viikonloppuna kauppaan tai muille asioille, dalmis haukahtelee ja "itkee".
Koira tietää perheen käyttäytymisestä milloin on vapaapäivä ja pitäis olla kotosalla eikä missään "humputtelemassa".   [:-)]
 
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 059
  • Lahti
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #68 : 01.07.16 - klo:12:08 »

Meillä oli ajokoira kun olin lapsi, siis hemmetin kauan aikaa sitten, niin klo kun rupesi olemaan jälkeen 16 kun vanhemmat pääsivät töistä koira laittoi tassut ikkunalaudalle ja rupesi tuijottamaan koska auto tulee talomme pihaan. Piti kyllä sellaista ulinaa, ettei jäänyt epäselväksi paljonko kello on. [:-)]

Vera taas on aika cool, ei välitä kun lähdetään eli jää yksin kotiin. Välillä tuntuu, ettei sitä voisi vähempää meidän seura kiinnostaa, että hyvä kun joskus lähdette pois kotoa, että saan olla yksin. Mutta kyllä sitten kun kotiin tullaan on into piukeena, että tulittehan vielä takaisin. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #69 : 02.07.16 - klo:15:25 »

Koirilla on myös kalenteri.  :-))
Asumme rivarissa ja parin seinän takana on 12 vuotias dalmatialainen.
Perheen vanhemmat ovat päivisin töissä ja lapset koulussa. Milloinkaan ei kuulu haukkumista päivällä.
Kun koko perhe poistuu kotoa viikonloppuna kauppaan tai muille asioille, dalmis haukahtelee ja "itkee".
Koira tietää perheen käyttäytymisestä milloin on vapaapäivä ja pitäis olla kotosalla eikä missään "humputtelemassa".   [:-)]

Totta! Tipsukin tietää, milloin ollaan lähdössä käymään kaupassa ja milloin lähdetään kyläilemään tai humputtelemaan.
Espanjassa sen voi ottaa mukaan päiväsaikaan, kun lähdetään lähiostarille tai rantakuppilasn tai markkinoille tai brittibaariin syömään. Mutta joku myöhäisillan elävänmusiikin keikka hoidetaan ilman koiraa. Eikä jokaiseen kyläpaikkaankaan voi ottaa koiraa.
Asioille saadaan lähteä, mutta nää humputtelut saa aikaan itkua ja haukkumista. Tosiasiassa se nukkuu, kun ollaan poissa. Mutta pitäähän meille tulla hiukan huono omatunto  [:-I] [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #70 : 02.07.16 - klo:15:30 »

Joo, just noin  :-))

Mä olen joskus huomannut sellaisen, että jos tulekin kesken työpäivän kotiin, uniset koirat tulee vastaan sen näköisenä, että "miten sä näin aikaisin tulit?"

Pitkiin yksinoloihin autaa nähdäkseni kyllä, jos koiria on kaksi. Ei joudu olemaan laumasta kokonaan erillään.

Pasihan on kotona, mutta kyllä Tipsu tykkää koiraseurasta.
Kivampi jättää kaksi koiraa yksin, kuin yksi.

Tuosta ajantajusta vielä. Meidän Tainalla oli aikanaan oma kissa. Tainalla oli tapana kauppaopistosta tullessaan laittaa kahvia ja voileipää, josta Niko sai tietty juustoa tms. Puolisen tuntia ennen Vorssan bussin tuloa kissa tuli keittiön ikkunatasolle odottelemaan. Ja tämä tarina on tosi  [:10]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #71 : 02.07.16 - klo:15:31 »

Tipsu tänään

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #72 : 02.07.16 - klo:15:58 »

Kokeillaan vauvakuvaa

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #73 : 02.07.16 - klo:16:03 »

Tässä Tipsu on ekaa kertaa iskän sylissä. Pasihan osti sen espanjalaiseen tapaan eläinkaupasta www.petsworld.com
Me ei silloin tajuttu ajatella noita pentutehdasjuttuja. Tipsun alkuperäinen nimi oli Corralet Troyana. Löysin "kasvattajan" www.corralet.com
Voisinko mä laittaa sinne sähköpostia ja kysyä, onko Tipsu sieltä?
Ei tunnu hyvältä ajatus, että ollaan mahdollisesti tuettu pentutehtailua. Tipsu maksoi 600€. Olkoon sen tausta mikä tahansa, se on meille rakas ??

Muoks! Tuo kuvahan olikin jo.
Lisään tältä päivältä yhden

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tipsu, Kaijapasilan yorkki
« Vastaus #74 : 02.07.16 - klo:16:10 »

Tuo oli kyllä hyvä uutinen, että Tipsu tulee toisten koirien kanssa toimeen! [:-)]

Kaitsun kysymysviestin jälkeen itsekin hieman tuota aloin pohtimaan.
Tipsu kun on vielä niin pieni kokoinen koiruli.

Tuo ei aina välttämättä ole niin suoraviivaista. Koira voi pitää joistakin koirista, joitakin se sietää ja joitakin ei siedä. En tiedä mikä siihen vaikuttaa, mutta esim. lenkillä, jotkut vastaantulevat koirat eivät aiheuta mitään reaktiota kun taas jotkut pitää hakkua jo kilometrin päästä.

Noin yleisesti ottaen, vanha narttu ja nuori uros tulevat yleensä aina hyvin toimeen keskenään, kaksi samanikäistä ja kokoista urosta keskimäärin kaikkein vaikemmin. Jos ne ovat tappelussakin tasaväkisiä, ei arvojärjestys välttämättä ratkea koskaan, vaan ovat toistensa kimpussa jokaisen tilaisuuden tullen. Kun ei niiden voi antaa valmiiksi asti tapella, tulee lääkärikeikka.

Vieras koira omalla reviirillä on aina potentiaalinen stressi ja sen kanssa kannattaa olla tarkkana.

Tähän on pakko kommentoida, että Espanjassa meidän parvekekyttääjä kyllä murras ohikulkevat koirat. Varsinkin yhden, jonka emäntä hyräili. Pelkkä hyräilyn kuuleminen sai Tipsun kiukustumaan, vaikka koiraa ei nähnytkään  [:-//]
 

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.