Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Metsän eläimiä  (Luettu 2377 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #30 : 30.08.06 - klo:14:31 »

Onko kukaan törmännyt supiin ? Tai jopa kuvannut ? Sehän on meille idästä tullut valloittaja. Yhden kerran jouduin aivan kotinurkalla vastatusten supin kanssa. Pääsi pakoon. Meni lujaa sen matkan, mitä ehdin nähdä.


Eikös vanhalla foorumilla ollut ihan hiljattain muistaakseni Lennukan laittama kuva supikoirasta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #31 : 30.08.06 - klo:14:39 »

Olen myös muistavinani, että jossain oli enkä osannut lähteä etsimään.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #32 : 30.08.06 - klo:15:43 »

Tässähän se menee, kuva vaan ei ole hyvä

Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #33 : 30.08.06 - klo:16:36 »

Ainakin kuolleena tienvarsilla olen nähnyt, mutta en muista että elävänä, ja Ikan kysymykseen ettei isäntä varmasti omaa koiraansa ampunut, joten supi pääsi hengestään.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #34 : 30.08.06 - klo:18:36 »

Marle, kuvasi on hyvä, kaunis. Supiksi en helposti tunnistaisi, kun huitelee niin kaukana.
Mir, kyllä se oli supi, joka henkensä menetti. Ei vyötäröstään alas päin halvautunut isäntä koiraansa ampuisi.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #35 : 30.08.06 - klo:23:55 »

Meillä kävi pihassa joskus supi, aika useinkin. Kävi syömässä siilin eväät.  [:-/]

Se vaikutti tyhmältä, taikka tyhmänrohkealta ainakin. Päästi ihan alle parin metrin päähän, ei lähtenyt karkuun. Oli hienoa katsoa sitä silmästä silmään, villi luontokappale ja ihminen kohtaavat.

Vahinkoa niistä jonkin verran taitaa olla. Muistelisin, että mm. häätävät ketun pesästään ja valtaavat sen itselleen. Onko muuta vahinkoa? Vahinkoeläiminä niitä ainakin pyydetään. Loukuilla ja koirilla. Mäyräkoira tai muu luolakoira saa supilta kunnolla turpiinsa.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #36 : 31.08.06 - klo:07:33 »

Täällä alkukesän puolella supi vieraili säännöllisesti keskiyön paikkeilla pihassa etsimässä pullanmuruja joita olin oraville antanut päivällä.Oli vain niin arka eläin,ettei ollut mitään mahdollisuutta yrittää edes ottaa valokuvaa ikuunankaan takaa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.06 - klo:07:35 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Metsän eläimiä
« Vastaus #37 : 31.08.06 - klo:18:03 »

Pihalla on taas vuoden pupu. 5 vuotta sitten yks teki perheen pensaan alle, ei edes kuoppaa.

Roskat laitamme tynnyrissä kadun reunaan, pesukarhut käyvät yöllä repimässä säkkejä auki, kaadettuaan tynnyrit. Jos muistaa aamulla vasta roskat, on helpompi. Vain kerran itse pedot nähty.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.