Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikähän kasvi?  (Luettu 3187 kertaa)

Kanelikorppu

  • Vieras
Vs: Mikähän kasvi?
« Vastaus #30 : 23.08.06 - klo:13:37 »

Kun tuo kuvanlaitto ei näemmä millään onnistu, niin kysyn sitten näin sanallisesti, mikä kasvi mahtaa olla kyseessä:
Kasvi oli n. 50-60 cm korkea ja kukki elokuun alussa, kukinnot valkoisia ja muistuttivat paljon hiirenvirnan ja niittynätkelmän kukintoja; pienehköt, suikulamaiset lehdet olivat kolmen rykelmissä. Kasvupaikka oli hiekkapohjainen ja puiden varjostama rinne.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Mikähän kasvi?
« Vastaus #31 : 23.08.06 - klo:13:44 »

Hilu, kävin juuri kasvimaalla tutkimassa sitä koisoa ja yhtäkkiä huomasin, että niitä on kaksi. Toinen on piilossa porkkanoiden seassa ja toinen rehottaa käytävällä. Sitä olen varjellut. Ei ollut mitään marjoja vielä, vaan jonkilaiset kukkanuput. Ehtineekö mitään marjoja sitten tehdäkään,jos sää muuttuu syksyiseksi.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Mikähän kasvi?
« Vastaus #32 : 23.08.06 - klo:16:22 »

Heips Kanelikorppu! Voisiko kasvisi olla valkomesikkä(melilotus alba)?
Oliko se tämän näköinen?:
http://forum.funghiitaliani.it/uploads/post-72-1094502572.jpg
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Mikähän kasvi?
« Vastaus #33 : 23.08.06 - klo:16:28 »

Mulle tuli samoin valkomesikkä mieleen, mutten viittinnyt sanoa, kun eikös se yleensä ole metrin korkea, ja tuo olisi runsas puolimetrinen.
Sen keltaisen rohtomesikän tuoksu on miellyttävä, pidän siitä. Olen nähnyt niitä aika vierekkäinkin kasvavina, ja hiekkaisilla paikoilla kumpikin kasvaa, ja joutomailla.
Kirjattu

Kanelikorppu

  • Vieras
Vs: Mikähän kasvi?
« Vastaus #34 : 24.08.06 - klo:11:48 »

Hei Anja ja Mir! Kyllä näyttää samalta kuin linkissä. Kiitokset tunnistamisesta! (Kuvanlaitto onnistui tänään testipuolelle, siellä kukkanen on esillä :)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.274 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.