Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 29.12.2022 Torstai  (Luettu 111 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
29.12.2022 Torstai
« : 29.12.22 - klo:08:14 »

Huomenta!

Jos eilen aamulla oli Millin kanssa kivaa, niin tänä aamuna oli sitten vähemmän kivaa. Aika oli suurin piirtein sama. Taisi olla vähän puoli kuuden jälkeen. Silloin alitajuntaani iski sellainen outo ääni. En heti ymmärtänyt nousta kun olin vielä puoliunessa, mutta kun heräsin kokonaan, oli jo liian myöhäistä. Kissa yökkäsi karvatollon sänkyni jalkopäähän. Onneksi kuitenkin sinne, eikä tyynylle.  :-O
Nousin äkkiä ylös siivoamaan sitä. Mikä onni että se oli ihan sängyn laidalla ja sain sen heti siivottua. Kostealla, saippuaisella rievulla sen pyyhin, enkä ruvennut vaihtamaan lakanoita, jotka olin juuri jouluksi laittanut.
Että tämmöistä "mukavaa" puuhaa tänään.

Pakkasta on kolmisen astetta, eikä sada mitään.

Mukavaa päivää kaikille!
« Viimeksi muokattu: 29.12.22 - klo:08:25 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 178
  • Lahti
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #1 : 29.12.22 - klo:08:25 »

Huomenta!
 
Vähiin alkaa käydä tämän vuoden päivät [:-)]

Hyvää tätä päivää kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #2 : 29.12.22 - klo:08:27 »

Ihana kisukuva  [:-)]

Juu, kohta on eläinten kauhun päivä. Moni lemmikki pelkää niin kamalasti paukkuja. Toivottavasti kaikki ymmärtävät pitää lemmikkinsä kiinni.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 178
  • Lahti
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #3 : 29.12.22 - klo:08:58 »

Ymmärrän Milliä hyvin kun on oksettava olo niin se tulee äkkiä eikä katso paikkaa eikä aikaa. Tuttua on [:-(]

Eilen jo täällä paukuteltiin, että lemmikkien+luonnonvaraisten eläinten kauhupäiviä riittää!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #4 : 29.12.22 - klo:09:00 »

ATP...  [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 336
  • Itä-Uusimaa
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #5 : 29.12.22 - klo:09:07 »

Huomenta  [:-)]

Kiva kuva telkkiseltä  [:-)]

Milli ressukka  [:30] ja Mesis ressukka  [:30]  :-))

-1 , eikä vielä ainakaan sada mittää

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 178
  • Lahti
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #6 : 29.12.22 - klo:09:11 »

Minnin laittama kuva on hieno [:-)]

Radiossa kerrottiin, että tällainen kysely on tehty minä sanan käytöstä.

https://yle.fi/a/74-20010020?origin=rss
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #7 : 29.12.22 - klo:09:54 »


Milli ressukka  [:30] ja Mesis ressukka  [:30]  :-))
Me Millin kanssa kiitämme halauksista  :-))

Ihana kuva  [:34] [:34] [:34]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #8 : 29.12.22 - klo:09:57 »

Radiossa kerrottiin, että tällainen kysely on tehty minä sanan käytöstä.
https://yle.fi/a/74-20010020?origin=rss
Mukava juttu. Miehen kohdalla piti paikkansa, mutta minun kohdallani ei. Sieltä mistä olen kotoisin sanotaan mä, eikä mää. Tai ehkä sielläkin nykyään sanotaan porilaisittain mää.
Kirjattu

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #9 : 29.12.22 - klo:10:04 »

Voi pientä Milliä! Onneksi tuli tosissaan jalkopäähän eikä tyynylle!

Täällä outo velttous paljastuikin elämäni kovimmaksi kuumeeksi. Tiedä mitä laatua on, influenssaa, koronaa vai jotain siltä väliltä. Toissapäivänä olin aika varma että sydän pysähtyy, enkä jaksanut edes istua. Ja tiedä kuinka kauan sitä kuumetta on ollut. Minä, joka ei koskaan ole kipeä, viittasi  kintaalla polttaviin keuhkoihin juostessa. Hälytyskellot alkoivat soimaan vasta kun kylpylän saunassa tuli horkkatärinät. Tänään kuitenkin tarkastetaan vielä purukalusto, ettei sieltä löydy syyllistä kovaan kuumeeseen. Sairaslomalla siis loppuviikko. Aika hurja, pitäis jotenkin kuunnella kehoaan paremmin. Mutta kun kiirus on kova ja tukkaputkella mennään, niin tässä sitten on lopputulos.

Jos nyt jotain positiivista, niin Minttu tykkää kun mamin päällä on lämpöistä makoilla.

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #10 : 29.12.22 - klo:10:48 »

Nyt lepoa ja laiskottelua
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #11 : 29.12.22 - klo:12:09 »

Täällä outo velttous paljastuikin elämäni kovimmaksi kuumeeksi. Tiedä mitä laatua on, influenssaa, koronaa vai jotain siltä väliltä. Toissapäivänä olin aika varma että sydän pysähtyy, enkä jaksanut edes istua. Ja tiedä kuinka kauan sitä kuumetta on ollut. Minä, joka ei koskaan ole kipeä, viittasi  kintaalla polttaviin keuhkoihin juostessa. Hälytyskellot alkoivat soimaan vasta kun kylpylän saunassa tuli horkkatärinät. Tänään kuitenkin tarkastetaan vielä purukalusto, ettei sieltä löydy syyllistä kovaan kuumeeseen. Sairaslomalla siis loppuviikko. Aika hurja, pitäis jotenkin kuunnella kehoaan paremmin. Mutta kun kiirus on kova ja tukkaputkella mennään, niin tässä sitten on lopputulos.

Jos nyt jotain positiivista, niin Minttu tykkää kun mamin päällä on lämpöistä makoilla.
Voi kurjuus mikä kamala tauti on Avialaan iskenyt. Kannattaisiko tehdä koronatesti ennen hammaslääkäriin menoa?
Joka tapauksessa toivottelen pikaista paranemista ja paljon parempaa oloa  [:30]. Korona ainakin saa aikaan tuon mielettömän voimattomuuden tunteen. Niin se oli ainakin minulla. En millään meinannut jaksaa keitellä kahvia ja tehdä voileipiä. Kun vihdoin pääsin istumaan tuli sellainen hikipuuska että en ole ennen kokenut. Toki kova kuumekin aiheuttaa samaa voimattomuutta.
Koitahan nyt ottaa levon kannalta, koska Minttukin siitä tykkää kun mamilla on pehmyt peitto päällä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #12 : 29.12.22 - klo:12:10 »

Voi pientä Milliä! Onneksi tuli tosissaan jalkopäähän eikä tyynylle!
Sanopa muuta  [:-)]
Kirjattu

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #13 : 29.12.22 - klo:14:43 »

Kiitoksia toivotuksista!

Pakko kertoa nyt heti, niin kauan kuin tropit toimivat vielä  :-))

Olen siis ollut tähän asti yksityisen puolen asiakas terveydenhoidossa, sairaalareissuja luukunottamatta. Jännitin kovasti, mitäköhän ne siellä "arvauskeskuksessa" osaa ja pääseekö sinne edes ennen juhannusta. Mitä vielä, siellä nuoret reippaat miehet on pitänyt minusta oikein hyvää huolta. Ehkä jopa parempaa kuin yksityisillä asemilla! Hammaslääkärikin oli niin ammattitaitoinen ja mukava, että ei edes harmittanut, että yksi hammas joudutaan poistamaan kokonaisuudessaan. Ja lompakko kiittää. Hampaiden osalta näyttää siltä, että olin oikealla asemalla oikeaan aikaan ja pääsin mukaan hoitojunaan.

Nyt se taitaa kuitenkin olla seuraavaksi pesut, pisut ja tuutilullaa. Ehkä voisi kokeilla syömistä myös, kun se pitkästä aikaa kunnolla onnistuu!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: 29.12.2022 Torstai
« Vastaus #14 : 29.12.22 - klo:15:23 »

Toivotaan, että nyt lääkkeet puree ja hampaanpoistokin sujuu ongelmitta, -vai joko se poistettiin?
Nyt sitten maltat levätä kunnolla, etkä lähde liikkeelle ennen kuin kuume on poissa  [NO]  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.824 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.