Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.1.2023 Lauantai  (Luettu 89 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
28.1.2023 Lauantai
« : 28.01.23 - klo:08:34 »

Huomenta!

Pakkasta -1 aste. Vielä ei sada mitään.

Laitanpa tähän tällaisen ikivanhan kuvan (5.1.-09). Olette varmaankin sen nähneet silloin joskus, mutta tässäpä tämä olisi taas
« Viimeksi muokattu: 28.01.23 - klo:08:42 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #1 : 28.01.23 - klo:08:43 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua. Täällä -2...-3
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 916
  • Lahti
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #2 : 28.01.23 - klo:08:44 »

Huomenta!

Samoin aste pakkasta ja vielä saa valoja pitää päällä kun on niin pimeää.

Meinasin leipomaan alkaa, että näin lauantai lähtee käyntiin [:-)]

Hyvää tätä päivää kaikille toivottelen kera kamujen. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 916
  • Lahti
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #3 : 28.01.23 - klo:08:46 »

Eipä näitä kuvia muista mitä täällä näkyy. Vanhassa vara parempi on sanonta joten hienolta ja just otetulta kuva näyttää :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #4 : 28.01.23 - klo:08:48 »

Kiva kamukuva  [:-)]. Onpa siellä paljon lunta  :-O
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 175
  • Itä-Uusimaa
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #5 : 28.01.23 - klo:09:32 »

Päivää  [:-)]

Kauniit kuvat Mesikseltä ja telkkiseltä  [:-)] [:-)]

-3 , Tuulia on turhan virkeä  :-))
Vielä ei sadamittää.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 797
  • ***Keiju***
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #6 : 28.01.23 - klo:10:42 »

Huomenta-päivää.
Tänään on pilvistä ja ennustettu lumisadetta, että kohta alkaa... varmaan.
Mittarissa nyt -2,4 astetta.

Aamua tässä ja päivää aloitellaan.
Ulkoilemaankin ja sit taasen muuta.

Ihanat kuvat ketjussa.  [:-)]

Hyvää lauantaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #7 : 28.01.23 - klo:13:18 »

Miten siellä muualla on noin mukavan näköistä! Täällä samanlainen harmaa päivä kuin viime viikonloppunakin. Tosin tällä kertaa en ole kovin harmissani, koska:

Asiahan menee näin, että kun muu maailma menee hammaslääkäriin, niin se on sisään ulos ja päivän jatkot. Sitten taas kun minä menen hammaslääkäriin, niin siitähän se sirkusesitys sitten alkaa. Eilen tosissaan oli hampaanpoistoa luvassa. No mitäpä näistä, neljän edestä viisautta minulta on jo aiemmin leikattu. Menin sovittuun aikaan paikan päällä jossa minut määrättiin lepäämään puolisen tuntia. Vieläkin olin huolissani vain miinustunneista työmaalla, joita tämä viivästys aiheuttaa. Puolen tunnin päästä pääsin sisään ja seuraavana olikin tulevien lääkemääräysten läpikäynti. Ajattelin siinä, että jösses ja laitoin julkisen puolen piikkiin. 45 minuuttia operaatiota ja lääkäri tuskaisena huhuilee lisää keittosuolaa ja sanoo minulle että tämä onkin vähän hankalampi nyt. Siinä vaiheessa ajattelen, nyt tulee varmasti lähtö tyksiin, saavat viedä sitten piipaa-autolla. Puolitoista tuntia kun oli kulunut, olin tavallisen tärähtänyt ja minut laitettiin tikkeineni, tuppoineni ja lappukasan kanssa kotiin. Varmaan jännittävin ajomatka ikinä  :-)) Iltapäivä sujuu rauhallisesti, alkuillasta nukahdan sohvalle ja kaikki vaikuttaa olevan mallillaan. Arto herättelee minua ja kehoittaa siirtymään sänkyyn. No kolmannella yrittämällä pääsin tolpilleni ja jalat kantoivat sitten puoliväliin rappusia. Minulla ei mitään muistikuvia koko hommasta, tajunta oli mennyt täysin ja allenikin olin laskenut. No taas huhuiltiin sen piipaa-auton perään. Arto nähtävästi kantoi minut sänkyyn ja siitä sitten tulin takaisin tähän maailmaan. Hiki alkoi valumaan ja sitä tuli kuin kuumeisella horkkapotilaalla. Päätin kuitenkin, että nyt vielä ei lähdetä mihinkään, koska matka on pitkä ja minua väsyttää. Yön aikana kaikki tämä meni ohi ja elämä pikkuhiljaa palautuu ruumiiseen.

Niin, kävin vain hammaslääkärissä  :-))

Mutta koska olen vähintään yhtä kuolematon kuin Jarmo, niin kävin tänään lähikoskella. Harmaata ja rauhallista oli.

Hyvää viikonloppua kaikille!
« Viimeksi muokattu: 28.01.23 - klo:13:31 kirjoittanut Aviala »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #8 : 28.01.23 - klo:13:24 »

Asiahan menee näin, että kun muu maailma menee hammaslääkäriin, niin se on sisään ulos ja päivän jatkot. Sitten taas kun minä menen hammaslääkäriin, niin siitähän se sirkusesitys sitten alkaa. Eilen tosissaan oli hampaan poistoa luvassa. No mitäpä näistä, neljän edestä viisautta minulta on jo aiemmin leikattu. Menin sovittuun aikaan paikan päällä jossa minut määrättiin lepäämään puolisen tuntia. Vieläkin olin huolissani vain miinustunneista työmaalla, joita tämä viivästys aiheuttaa. Puolen tunnin päästä pääsin sisään ja seuraavana olikin tulevien lääkemääräysten läpikäynti. Ajattelin siinä, että jösses ja laitoin julkisen puolen piikkiin. 45 minuuttia operaatiota ja lääkäri tuskaisena huhuilee lisää keittosuolaa ja sanoo minulle että tämä onkin vähän hankalampi nyt. Siinä vaiheessa ajattelen, nyt tulee varmasti lähtö tyksiin, saavat viedä sitten piipaa-autolla. Puolitoista tuntia kun oli kulunut, olin tavallisen tärähtänyt ja minut laitettiin tikkeineni, tuppoineni ja lappukasan kanssa kotiin. Varmaan jännittävin ajomatka ikinä  :-)) Iltapäivä sujuu rauhallisesti, alkuillasta nukahdan sohvalle ja kaikki vaikuttaa olevan mallillaan. Arto herättelee minua ja kehoittaa siirtymään sänkyyn. No kolmannella yrittämällä pääsin tolpilleni ja jalat kantoivat sitten puoliväliin rappusia. Minulla ei mitään muistikuvia koko hommasta, tajunta oli mennyt täysin ja allenikin olin laskenut. No taas huhuiltiin sen piipaa-auton perään. Arto nähtävästi kantoi minut sänkyyn ja siitä sitten tulin takaisin tähän maailmaan. Hiki alkoi valumaan ja sitä tuli kuin kuumeisella horkkapotilaalla. Päätin kuitenkin, että nyt vielä ei lähdetä mihinkään, koska matka on pitkä ja minua väsyttää. Yön aikana kaikki tämä meni ohi ja elämä pikkuhiljaa palautuu ruumiiseen.

 :-O :-O :-O :-O

Kyllä täällä oma hammasoperaatio ennen Joulua tuntui menneen helpommin...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #9 : 28.01.23 - klo:13:28 »

Niinhän se varmaan kaikilla menee. Tulipa vaan mieleen, että olisiko tämä kuitenkin ollut sellainen operaatio, joka olisi pitänyt Turussa yksityisellä puolella hoitaa, pikku paikkakunnan julkisen puolen sijaan. Mene ja tiedä, tehty mikä tehty. Kaikesta huolimatta lääkäri itse vaikutti kyllä asiantuntevalta ja erittäin mukavalta, että hänestä ei mitään muuta kuin pelkkää positiivista!
« Viimeksi muokattu: 28.01.23 - klo:13:34 kirjoittanut Aviala »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #10 : 28.01.23 - klo:13:31 »

Kyllä täälläkin aika väsynyt ja sekalainen olo oli silloin illalla, meni niitä puudutuspiikkejäkin aika monta.


Hienot koskikuvat [:-)]  Rauhallinen lähilliikunta onkin seuraavana päivänä varmaan sallittu, mutta raskas rehkiminen ei.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #11 : 28.01.23 - klo:13:44 »

Hiutaleita putoilee, vähitellen sauna/lehtikierrokselle [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #12 : 28.01.23 - klo:14:45 »

Minnin kuvassa kauniita kukkia  [:44] [:44] [:44]

Sitten Avialan viestiin. Voi kamala mitä olet kokenut  :-O :-O.
Perun heti tämän mitä joskus aiemmassa viestissäni sanoin, että:"Kyllä hampaan paikkaus ja varsinkin suuhygienistillä käynti on paljon kamalampaa.".
Onneksi et tippunut rappusia alaspäin kun taju meni. Siinä olisi voinut käydä huonosti. -Ja onneksi Arto oli paikalla.
Huhhuh mikä kokemus, vaan olet tainnut selvitä siitä koska olet käynyt koskella, josta hienot kuvat.

Lunta sataa. Pieni valkoinen kerros on maassa. -Siis hyvin pieni.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #13 : 28.01.23 - klo:16:58 »


Huurretta tässäkin


Täällä satoi ehkä kymmenen tai kaksikymmentä kilometrin miljoonasosaa valkoista
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #14 : 28.01.23 - klo:17:41 »

Jarmo   17:45   Katselee keskustelualueen etusivua.
Vieras   17:44   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:43   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:42   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:41   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:39   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:38   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:37   Tuntematon tapahtuma
Vieras   17:35   Tuntematon tapahtuma

Jo on salaperäistä..... :-O :-O :-O
« Viimeksi muokattu: 28.01.23 - klo:17:45 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #15 : 28.01.23 - klo:21:40 »

No niinpä tuntuu olevan. Mikähän mahtaa olla tuo tuntematon tapahtuma? [?]

Kylläpä Jarmo on kuvannut hienon STOP-merkin  [KIPPIS]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #16 : 28.01.23 - klo:21:45 »

hausk.in sivulta sattui tuo huurremerkki löytymään, ei täällä päin ole ikinä noin huurteisia merkkejä näkynyt.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #17 : 28.01.23 - klo:22:09 »

Ai niin. Olisi pitänyt tarkemmin katsoa myös kuvan alareunaan  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 016
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #18 : 28.01.23 - klo:23:15 »

 [:60] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 175
  • Itä-Uusimaa
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #19 : 29.01.23 - klo:08:41 »

Kivoi kuvii  [:-)] [:-)] [:-)]

Hui mikä kokemus on ollut Avialalla  :-O
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 916
  • Lahti
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #20 : 29.01.23 - klo:09:28 »

Onpa kiva stop merkki kuva :-))

Avialan kokema hammasjuttu, tuntuu jotenkin tutulta. Minulle viisaudenhampaan poisto leikkauksen teki hammaskirurgi vuosia sitten. Alahuuli jäi puutuneeksi toimenpiteestä.

Hurja juttu jokatapauksessa Avialalla [:-(]
 
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: 28.1.2023 Lauantai
« Vastaus #21 : 29.01.23 - klo:19:19 »

Kylläpä jäi ikävä juttu "muistoksi" operaatiosta.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.247 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.