Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.9.2023 Maanantai  (Luettu 144 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
18.9.2023 Maanantai
« : 18.09.23 - klo:07:50 »

Huomenta!

-Ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 Sumuinen on tämäkin aamu.
https://www.youtube.com/watch?v=Bus4e_XXR5M
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 562
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #1 : 18.09.23 - klo:08:14 »

 [:-)] [:-)]

ATP...

2,5 oli aamulla plussaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 469
  • Lahti
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #2 : 18.09.23 - klo:08:40 »

Huomenta!

Aurinko paistaa vaihteeksi +6 lämmintä.

Mesiksen laittamalle musiikki linkille [:-)] ei tuutu kappale!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 529
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #3 : 18.09.23 - klo:08:51 »

Huomenta  [:-)]

Nätti kipale ja nätti kuva  [:-)] [:-)]

Aamulla oli 0,5 astetta, nyt 3 ja Mollikkaista.

Kiitos viime päivien tietsikanetsimistsempeistä  [:-)] ne auttoivat, ja nyt on kätösten alla Acer Aspire 3  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 562
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #4 : 18.09.23 - klo:09:02 »

A3:sta [:5] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 529
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #5 : 18.09.23 - klo:09:13 »

Kiitti Jarmo  [:-)]


Mä en silloin viime vuoskymmenellä ladannut windows 10, vaikka sitä kuinka tyrkytettiin. Lopulta
sitten tuli ilmoitus, että viimeinen mahdollisuus ladata. En siltikään ladannut, vaan pidin 8.1 version. No nyt sitten oli uhkailtu, että alkuvuodesta loppuu kaikkien vanhojen päivitykset. Niinpä sen 10 eilen sitten latasin.
On se kyllä kumma, että nykyään joka kerta kun uuden version lataa, se on aina jollainlailla surkeempi kuin entinen  [:-I] Tämä 10 on ainakin tässä koneessa järkyttävän hidas  [:-I]
Ikävä XP:tä  :-))

En kyllä todellakaan kerennyt päästä sinuiksi windows 10.n kanssa, ja kauhulla aattelin, että kun uusissa koneissa on windows11, niin muuttuu taas surkeemmaksi  [NUT] mut kyllä tämä 11 on selkeempi kuin se 10, mutta ei voita XP:tä  :-))

Tämä kone on ainaskin 10 kertaa nopeempi kuin vanha. Se on iso plussa. Näppäimistö on turhan kaukana koneen yläreunassa. Pitäisi olla pitemmät sormet  :-)) Volumen pikanäppäin on vielä kadoksissa. Ehkä se vielä jostain löytyy  [NUT] :-))
Vielä on lataamatta office paketti ja kameran ohjelma. Jotta ne pääsee lataamaan , piti myös hankkia usbiin liitettävä optinen asema  [NUT] Myyjätyttö kaupassa sanoi, kun ihmettelin, kun ei ollu cd/dvd-asemaa, että joo niin, ennenhän ohjelmia ladattiin cd:ltä. Meinasin sanoa, että juu ja on niitä tullut ladattua myös korpuilta, lerpuilta ja jopa reikänauhaa on tullut käytettyä  :-)) mut pysyin kuiteskin hiljaa  :-))



Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #6 : 18.09.23 - klo:11:34 »

Telkkiseltä söpö kisu, pehonen nenun päällä  [:-)]

Minniltä hauska kuva, Aku siinä peukuttaa Minnin uudelle Acerille  :-)). Hyvä kun tsempit auttoi. [:-)].
Meilläkin on Acer, -pöytäkone. Minnillä vissiin läppäri. Olen tottunut käyttämään pöytäkonetta. Siksi ostin tämän.
Windows 11 on meillä käytössä ja on hyvä. Tykkäämme siitä kyllä.

Kyllä Minni tietää tietsikoista paljon enemmän kuin minä. Minulla menee heti sormi suuhun jos ei joku asia toimi.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #7 : 18.09.23 - klo:11:38 »

Tuo musiikki tuli joskus vastaan "tuubesta" kun sitä selailin ja tykästyin siihen heti.

Käytiin heti aamusella malla ja ilmaa oli jos jonkinlaista. Välillä paistoi aurinko ja oli tosi kirkasta. Välillä oli taas tosi paksu sumu.
Tässä parit kuvat
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #8 : 18.09.23 - klo:11:39 »

Pari kuvaa lisää
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 529
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #9 : 18.09.23 - klo:14:13 »

Telkkiseltä söpö kisu, pehonen nenun päällä  [:-)]

Minniltä hauska kuva, Aku siinä peukuttaa Minnin uudelle Acerille  :-)). Hyvä kun tsempit auttoi. [:-)].
Meilläkin on Acer, -pöytäkone. Minnillä vissiin läppäri. Olen tottunut käyttämään pöytäkonetta. Siksi ostin tämän.
Windows 11 on meillä käytössä ja on hyvä. Tykkäämme siitä kyllä.

Kyllä Minni tietää tietsikoista paljon enemmän kuin minä. Minulla menee heti sormi suuhun jos ei joku asia toimi.

Joo läppäri on. Mä tiedän tietsikoista jonkin verran, mut sit kun oikein pitäisi tietää, nii en tiiä mittää  [:-P] [NUT] :-))
ja puusilmäkin olen, kun etsin volumea ruudun alareunasta, ja sepäs olikin fiksusti funktionäppäimissä  [NUT] :-)) niin se varmaan oli edellisessä koneessäkin, mut aina käytin sitä ruudun alareunasta  :-))

Kivat sumukuvat  [:-)] mä en olisi uskaltanut ajaa eteenpäin,  kun siellä olisi varmaan odottanut Usva-elokuvan (1980) purjevene tsombeineen  [:4] [:67] [:67] [:67]  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 529
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #10 : 18.09.23 - klo:14:23 »

Yks asia mikä on tässä tietsikassa, sieltä mihin ei aurinko paista, on se että näppäimistön oikeessa yläkulmassa on virtanäppäin  [NUT] [NUT] siinä kohtaa on aina ollut delete  [NUT] [NUT]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #11 : 18.09.23 - klo:17:23 »

Telkkiseltä söpö kisu, pehonen nenun päällä  [:-)]

Minniltä hauska kuva, Aku siinä peukuttaa Minnin uudelle Acerille  :-)). Hyvä kun tsempit auttoi. [:-)].
Meilläkin on Acer, -pöytäkone. Minnillä vissiin läppäri. Olen tottunut käyttämään pöytäkonetta. Siksi ostin tämän.
Windows 11 on meillä käytössä ja on hyvä. Tykkäämme siitä kyllä.

Kyllä Minni tietää tietsikoista paljon enemmän kuin minä. Minulla menee heti sormi suuhun jos ei joku asia toimi.

Joo läppäri on. Mä tiedän tietsikoista jonkin verran, mut sit kun oikein pitäisi tietää, nii en tiiä mittää  [:-P] [NUT] :-))
ja puusilmäkin olen, kun etsin volumea ruudun alareunasta, ja sepäs olikin fiksusti funktionäppäimissä  [NUT] :-)) niin se varmaan oli edellisessä koneessäkin, mut aina käytin sitä ruudun alareunasta  :-))

Kivat sumukuvat  [:-)] mä en olisi uskaltanut ajaa eteenpäin,  kun siellä olisi varmaan odottanut Usva-elokuvan (1980) purjevene tsombeineen  [:4] [:67] [:67] [:67]  :-))
Onneks en oo katsonut elokuvaa ja tuon tsombijutunkin sanoit vasta nyt  :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 265
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #12 : 18.09.23 - klo:17:26 »

Yks asia mikä on tässä tietsikassa, sieltä mihin ei aurinko paista, on se että näppäimistön oikeessa yläkulmassa on virtanäppäin  [NUT] [NUT] siinä kohtaa on aina ollut delete  [NUT] [NUT]
Montako kertaa olet "deletoinut"  :-)) :-)). Meilläkin on virtanäppäin eri kohdassa ja vieläkin hiiri menee ensin vasempaan alakulmaan mussä se oli aiemmin. Onneksi ei sentään mitään "delete"-nappulaa ole  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 469
  • Lahti
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #13 : 18.09.23 - klo:18:53 »

Minnin Akulle [:72].  Onnea uudelle tietsikalle.
Näköjään koneen käyttö on melkein jo hallinnassa :-))

Mesikseltä hienoja kuvia tien päältä ja tien vierestä  :-))

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 469
  • Lahti
Vs: 18.9.2023 Maanantai
« Vastaus #14 : 18.09.23 - klo:19:04 »

Luitteko kaverista joka on poiminut 2500 ämpärillistä puolukoita ja lahjoittanut ne hyväntekeväisyyteen. Vanhuksille ym. Tulipa hyvä mieli kun uutisen luin. Vielä löytyy hyvää tekeviä ihmisiä paljon [KIPPIS]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.107 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.