Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 12.3.2024 Tiistai  (Luettu 170 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 182
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #15 : 12.03.24 - klo:15:19 »

Hienoja kuvia [:-)] [:-)] [:-)] käpylintua arvaisin [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 058
  • Lahti
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #16 : 12.03.24 - klo:16:29 »

Yritin mennä ihan läheltä kuvan ottamaan. Lintu lähti lentoon. Kun suurentamalla otan kuvan tulee ihan suttua. Tikli oli syömässä.

Vaakku kun on lähellä siitä kuva onnistuu :-)) tai tunnistaa mikä lintu on kyseessä  :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 308
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #17 : 12.03.24 - klo:18:17 »

Jarmon kuvan pullo taitaa olla Glenfiddich:n viskiä  [:-I] [:48]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 182
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #18 : 12.03.24 - klo:19:15 »

 [:48] oikein ja pullon koko 5cl ja vielä kiinni
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 182
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #19 : 12.03.24 - klo:19:22 »

Tänään töiden jälkeen ohi mennen säkylän keskustan kohdalla talojen välistä katseli niin kyllä jäällä vielä ihmisiä oli, on se varmasti vahvaa vielä kunhan tietää kaikki virtaavat paikat ja välttää niitä,,,
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 182
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #20 : 12.03.24 - klo:21:09 »

 [:60]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 820
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #21 : 13.03.24 - klo:08:26 »

Tänään töiden jälkeen ohi mennen säkylän keskustan kohdalla talojen välistä katseli niin kyllä jäällä vielä ihmisiä oli, on se varmasti vahvaa vielä kunhan tietää kaikki virtaavat paikat ja välttää niitä,,,
Kyllä ovat "rohkeita suomalaisia"  :-O. Samoin on täällä lähellä kirkkoa oli taas pilkkijöitä, -ja ihan muutama metri jään reunasta pilkkivät  :-O
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 820
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #22 : 13.03.24 - klo:08:28 »

Hyvä kuva vaakusta. Sen kyllä näkee ja tunnistaa  [:5] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 058
  • Lahti
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #23 : 13.03.24 - klo:09:29 »

On täälläkin jäällä porukkaa ihan hurjasti. Että kait jää on vielä niin vahvaa kun uskaltavat sinne mennä.

Hyvä kun vaakku on tunnistettavissa :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 250
  • Itä-Uusimaa
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #24 : 13.03.24 - klo:09:32 »

Kivoi kuvii  [:-)] [:-)]

mulla ei heinätöiden raskaudesta tai helppoudesta ole tietoa. Ainoostaan hauskuudesta  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 820
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #25 : 13.03.24 - klo:11:11 »

Olet varmaan ollut hyppimässä heinäkasassa  [:-DD]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 308
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #26 : 13.03.24 - klo:11:30 »

Olet varmaan ollut hyppimässä heinäkasassa  [:-DD]

 :-))
Sehän se vasta hauskaa olikin.

Sen verran paljon aikaa siitä kun meillä oli heinää ja seipäille laitettuin, että olin niin pieni että ainut homma oli olla heiniä sotkemassa tiukempaan kuormassa ja sitten navetan vintillä, en sitten tiedä oliko minusta enemmän haittaa kuin hyötyä  [:-DD]

Naapurien pelloilla olin isompana sitten paaleja kärryille heittelemässä ja suulissa pinoon latomassa. Aika rankkaa puuhaa hellesäällä, mutta tykkäsin kun oli hyvä ja iso talkooporukka ja yleensä hyvät ruuat ja juomat. Illalla kyllä saunan jälkeen uni maittoi.  [:55]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 820
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #27 : 13.03.24 - klo:13:55 »

Muksuna minäkin olin sotkemassa heiniä piukkaan, -ja kivaa oli  :-)). Kun sitten menin avioon, niin miehellä oli maatila, eli oli viljaa ja heinää. Silloin sitten jouduinkin niihin raskaisiin hommiin. Yleensä teimme kaksistaan, sillä muistan kerran kun oli talkooporukkaa, niin heille kuuluikin kahvin ja ruokailun jälkeen lepohetki nurmikolla. Päätimme, että hommat tulee tehtyä yhtä joutuisasti kun ollaan kahden. Talkooväellä kun oli usein kahvi- ja ruokataukoja, mitä me emme kahdestaan niin usein pitäneet, eikä meille kuulunut kahvittelun jälkeen lepohetkiä. Tuollaista talkooporukkakäytöstä ei pidä kuitenkaan yleistää. Uskon, että jaTan kohdalla ei mennyt noin.
Mutta on siltä ajalta huvittaviakin muistoja. Olen tämän varmaan joskus vuosia sitten kertonutkin, mutta kerron taas. Olimme siis kaksistaan korjaamassa pellolla heinäpaaleja. Heiteltiin niitä ensin traktorin lavalle, ja sillä aikaa kun minä pinkkasin niitä lavalla, niin mies siirsi traktoria seuraavalle paalipaikalle. Kerran kävi niin, kun oltiin ihan alkuvaiheessa (onneksi), että minä olin pinkkaamassa lavalla ja mies siirsi traktoria. Hän ei huomannutkaan, että oli laittanut lavan nousemaan. Minä huusin lavalla kuin sumuruuppari. Varmaan kuului naapuriin asti. Mies ei sen sijaan kuullut eikä huomannut mitään ennen kuin lava oli niin ylhäällä, että minä luisuin alas paalien kanssa. Silloinmies pysäytti traktorin ja tuli katsomaan mikä on hätänä. Kehtasi vielä ilkkua, että "mitä sinä siinä maassa teet, lavallahan sinun pitäisi olla pinkkaamassa."  :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 250
  • Itä-Uusimaa
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #28 : 13.03.24 - klo:14:11 »

Olet varmaan ollut hyppimässä heinäkasassa  [:-DD]

Kyllä juu  :-))  kesän hauskin tapahtuma  :-))

Kivoja juttuja heinätöistä JaTalta ja Mesikseltä  [:-)] :-)) :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 182
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 12.3.2024 Tiistai
« Vastaus #29 : 13.03.24 - klo:15:20 »

Heinähommille [:5] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.219 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.