Keskustelualueet > Vapaa keskustelu

23.4.2024 tiistai

<< < (2/4) > >>

telkkinen:
Kuningaskalastaja löytynyt jonkun pihapiiristä, viety Heinolaan hoitoon.

Tässä pöllöt avun tarpeessa

https://yle.fi/a/74-20084779?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0Jdv1ywtfT3HOLmtFk92hRMeVf70Hg83q0HygFYl3OqmrM2XefsC0OmyI_aem_AfUrX-tVNL1rypzeH_nvk3UtxyK3KNb_RsMk4viZIbNUYfDfA8_WfpP86vJvoG9hyfFgewhoz62ARJbhfFtQzYA1

Linnut pulassa takatalven takia!

https://yle.fi/a/74-20084902?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2YU2yd97_5dbOXuLv7LUbE1BZGaCs4J42bbr0LVaYin1QoZmgAruLbiwc_aem_AfXU6B73xEj8g1lXRcmlsgugwQty3h3gfTdIKfhUXniP9dUsYtWZmaFLQu_rdI7mlrEklmYboMlyXn3MhM7M-4QE

Mesis:
Minä en pysty avaamaan ja lukemaan Telkkisen linkkejä  [:´((].
Olen itsekin vienyt taas linnuille ruokaa, kun takatalvi yllätti. Olin ostanut varastoon aiemmin kun ruokaa vielä oli. Eilen olisin ostanut pähkinää, mutta Tokmanni oli siirtynyt kesäaikaan ja siellä oli kesäjuttuja vaan.

Söpö koira ketjua aloittamassa. Minniltä söpö kisumisu. On varmaan brittikissan pentu. On ainakin ihan sen näköinen.

Takatalvesta huolimatta kivaa päivää kaikille! Jarmokin on näköjään selvinnyt pyörällään työpaikalle.
Eilen kun tulimme Kiikan kautta kotiin päin, niin tuli kaksi armeijan autoa vastaan ja yksi "mopomies" armeijan tamineissa.
Vähän ennen jäteasemaa oli vasemmalla puolella tietä (ehkä 10) joutsenia (-siis pellolla). Kovasti heillä oli asiaa toisilleen ja nousivat räpyttelemään siipiä. Emme jääneet katselemaan, vaan jatkoimme matkaa.

 

telkkinen:
En laita mitään kauhu linkkejä kun itken itsekin ihan kaikkea mitä luonnossa tapahtuu.

Pöllöt pelastettiin kuivaamon vintiltä. Ja Anniina kertoo kuinka muuttolinnuilla takatalvi on vaikeaa. Eli ihmisten hyviä tekoja.

Mesis:
Minulla on taustakuvana tietsikalla tällainen töpöhäntäkisu. Se oleili noin 10 vuotta sitten meidän parkkiksella. Ehkä joku ruokkikin sitä, kun on noin tuhdissa kunnossa. Sitten kuulemma se loukutettiin ja se sai kodin jostain etelä-Suomesta (muistaakseni). Tällainen kuva tuli vastaan kun katselin vanhoja kuviani.

TiinaS:
Repe löysi vielä talipalloja kaupasta ja niitä olen murskannut linnuille. Västäräkkikin ilmaantui syömään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta