Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ohimeneviä hermostumisia  (Luettu 1116 kertaa)

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #15 : 20.12.06 - klo:17:30 »

Eipä tässä kön väsyttää tää flunssa, mutta paineita en joulusta ota  [:-DD]
Kaapeihin survon kaikki roinat näkösältä, en vietä joulua kaapeissa  [:-DD]

Ainoa mikä vähän rassaa on ne ruokaostokset, mitkä pitäisi perjantaina tai lauantaina tehdä, mutta tehdään tehdään nekin  [:-DD] Joulu tulla jolkottelee, mie en ees jolkota, lököilen vain  [:-DD] töitten jälkeen.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #16 : 20.12.06 - klo:19:03 »

Tämän aamun positiivareissa oli aivan ihana juttu joulusta, josko tämä piristäisi teitä hermostuneita:

AAMUN AJATUS

Kuta pienempi on itse,
sitä isompi joulu tulee.

-Tove Jansson
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #17 : 20.12.06 - klo:19:27 »

Juu kiireisiä ihmisiä oli Helsinki pullollaan, kun tänään siellä vierailin. Minä en ole tänä jouluna ihmeemmin stressaantunut joulusta ja ehkä se johtuu siitä, että ei olla kotona. Siivottu on ja kuusikin on ulkona ollut jo viikon. RUokia ei ole laitettu...joten kun kotiin tullaan täällä ei tosiaan ole mitään...ehkä sitten iskee stressi  [:-I]
Minä en voi sulloa mitään enää komeroihin, kun ne on niin täynnä  [NUT]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #18 : 20.12.06 - klo:19:31 »

Mielestäni täälläkin ihmiset ovat olleet iloisia.  Paikallisissa kaupoissa on kassat tosi mukavia ja hyväntuulisia.  Uskon, et sekin vaikuttaa meihin asiakkaisiin. [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #19 : 20.12.06 - klo:19:37 »

Minulla tämän vuoden joulun tulo ei ole tuonut minkäänlaista stressiä ja hermoilemista lainkaan.Ja uskon sen johtuvan paljolti siitä,että en ole enää työelämässä mukana ja olen voinut valmistaa joulua pikkuhiljaa kaikessa rauhassa.
Kaupungin keskustassa ja kaupoissa liikkuessani viimeksi maanantaina näin paljon kiireisiä,hermoilevia,etuilevia ja pää "kolmantena jalkana" kiirehtiviä ihmisiä kasseineen ja kantamuksineen.
Tulee se joulu ilman hirmuista hosumistakin ja vähemmälläkin touhottamisella kyllä joulusta selviää.


Kirjattu

leila

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #20 : 20.12.06 - klo:21:00 »

Jouluvalmistelut jäävät tietysti viimetinkaan. Ihan on oma syy, mutta vähän vaikuttaa se, että asuu muualla työviikot. Koti saadaan juuri niin puhtaaksi kuin halutaan, hermoilematta. Ruuat on mukava tehdä niin, että ne ovat aivan tuoreita.

Tänään huomasin itsessäni pienen kireyden, kun kudontapaikan glögihetkeen olisi pitänyt älytä kaiken varalta ottaa mukaan yksi ylimääräinen joulukukka. No, ei kun nopsasti autolla kauppaan ja takaisin.  Se kukka taisi olla tämän päivän tärkein asia saajalleen. Ja tiedätte, miten hyvä mieli meille muille siitä tuli  [:-)].
Kirjattu
leila

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #21 : 20.12.06 - klo:21:04 »

Mulla oli suurin stressi saunavihdan löytämisestä... aamupäivällä etsin niitä Keravalta tuloksetta.  Tammiston Jättijaosta löytyi melkein tuore kuivattu vihta kumilenkein.... 3,90 euroa. Kelpaa!  [:-DD]
Samalla tulin ostaneeksi itselleni joululahjoja ja "myöhästyin" puoli tuntia töistä niiden takia!  [:-I]

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #22 : 20.12.06 - klo:22:21 »

 
Piti napata kuva Tiinan viestistä Kysymysleikki-ketjusta, kun on niin hauska.  :-))

No nyt osa hommista on tehty, joskin sauna siirtyi huomiseen... Huomasittekos muuten kukaan, etten sinänsä KIIREISTÄ puhunut, vaan lähinnä hermostumisesta...? Hyviä juttuja olette monet kirjoitelleet, mutta etenkin Sinisorsalle haluan tässä vielä korostaa sitä, että minähän olen tottunut elämään noitten keskeneräisten töitteni keskellä; teenhän töitä kotonani. Tuskinpa osaisin edes olla, jos mitään en koko ajan touhuilisi. Sitä kun joskus vain mieluummin touhuaisi jotakin aivan muuta kuin niitä töitään...

Muutenkin... ajattelen minäkin, ettei kodin aivan tiptop-kunnossa tarvitse koskaan ollakaan. On mukavaa, jos on siistiä ja puhdasta, mutta kyllä kodissa sen asumisen ja elämisen mielestäni pitää näkyä!  [:-)] Tämä asuntohan on lisäksi vielä hankittukin tilapäiskämpäksi, joskin kolme vuotta tässä on tätä tilapäisaikaa jo vierähtänyt... Liian ahdastahan täällä on aina, mutta siihenkin olemme tavallaan jo tottuneet. Ompelukone kylläkin olisi jouluksi saatava korjattua pois ruokapöydältä ja silityspeti keskeltä lattiaa ja kerimislaite vanhan Singerin päältä ja... ja... Mutta eiköhän tässä ehdi.

Suurin syy hermostuneisuuteni oli - ja on edelleen - tuo perjantainen meno. Sitä ei voi siirtää, saati peruuttaa. Eikä muuten ole mikään mukava meno kysymyksessä, jotta sekin jo sinänsä taitaa hermostuttaa. Ja olisi nyt edes osunut vaikka joulun jälkeiselle viikolle...

Positiivarit muuten tulee minullekin joka arkipäivä postiini.  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #23 : 21.12.06 - klo:00:15 »

Tuli tässä pesulle mennessäni vielä mieleeni pari tällä hetkellä hermostuttavaa juttua...

Niin hyvin kuin Suomessa nykyisin nuo kunnalliset terveyspalvelut periaatteessa onkin järjestetty, miksiköhän tällaisissa tapauksissa kuin tämä minun koipeni hoitaminen venyy ja venyy ja venyy...? Olisipa kivaa tietää, olisiko nilkka jo kunnossa, jos yksityisen lekurin kautta olisin sitä lähtenyt hoidattamaan... Jaa-a...

Ja vielä enemmän minua nyt hermostuttaa kunnallinen hammashoito. Yksityiselle hammaslääkärille en arvaa mennä, koska epäilen suussani olevan enemmänkin kuin vain pari hoidettavaa hammasta... Täällä jonotusaika terveyskeskushammaslääkäriin on kuulemma noin vuoden mittainen, josta ajasta itselläni nyt on vasta muutama kuukausi kulunut! Kävinhän minä kesällä sen yhden kerran hammaslääkärillä; vastaanottoapulainen oli antanut minulle päivystysajan yhden etuhampaani lohjettua - ja silloinhan hammaslääkäri lähes suuttui siitä, että sinne menin vaikka hammasta ei särkenyt! Hän laittoi vain pienen nokareen lohjenneen hampaan paikalle ja itsestäni se koko touhu tuntui lähes ivalta. Hermostumiseni tästäkin korostuu tietenkin aina juuri silloin, kun noita menemisiä sattuu enemmänkin olemaan. Kun paljoa tuolla mennessään suutaan ei aukoilla arvaa...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #24 : 21.12.06 - klo:13:13 »

Mitä mitä mitä...? Aamupäivällähän tässä oli vielä yksi viesti, joka nyt onkin poistettu.  [:-(] Miksi ihmeessä poistettu? Asiaahan siinä viestissä oli, ja juuri nyt tässä hommieni välissä ajattelin kirjoittaa siihen lyhyen kommentin...

Asiaa viestissä siis oli. Tosiasiahan se on, että ei sitä joulustressiä kenenkään tarvitse ottaa; joulu tulee joka tapauksessa, oli koti siisti tai ei. Ja tosiasia on myös se, että se varsinainen joulutunnelmahan syntyy jokaisessa meistä sydämissämme; eivätköhän ne jouluiset ajatukset ja joulun sanoma ole ne kaikkein tärkeimmät asiat joulua viettäessämme...

Vaikka itse nytkin olen hermostunut, en ole hermostunut joulun takia sinänsä, vaan koko joulun ajan suunnitelmien muuttumisesta ja huomisesta menostamme. Itsellänikin kyllä - vaikka nyt kuinka hermostunut ja vailla joulumieltä olisin - se aito joulun tunnelma syntyy sydämessäni viimeistään jo aatonaattoiltana tai aattoaamuna herätessäni paistuvan kinkun tuoksuun.  [:-)]

Mutta nyt on jatkettava hommiani...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

emo

  • Vieras
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #25 : 21.12.06 - klo:14:53 »

Joulustressiähän voi vähän lievittää sillä että ostaa tai tekee lahjat jo hyvissä ajoin ennen ruuhkia.
Itse olen kaikki lahjat hankkinut jo marraskuussa.
Tai melkein kaikki teinkin itse,mutta ostettvat lahjat.
Ruuat ja leipomukset voi tehdä hyvissä ajoin pakkaseen.
Jääkaapissakin säilyvät ne joissa on pitkät päiväykset.
Ja kaikkea ei tarvitse tehdä itse alusta asti.
Kaupoista saa mainioita puolivalmisteitakin.

Erään ystäväni tiedän raatavan itsensä ihan väsyksiin  kun kertoi juuri että hyvä kun kerkiää syödä ja nukkua kun joulua pitää tehdä.
Joulustahan pitäisi nauttia eikä väsyttää itseään ihan totaalisesti

Mua taas hermostuttaa tällä hetkellä kun poika on räkätaudissa.
Tosin hänellä on kyllä tapana parantua ihan muutamassa päivässä.
Toivotaan että nytkin.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #26 : 21.12.06 - klo:15:14 »

Eilessä Sata-lehdessä sanottiin että joulu on nais-ihmisten työleiri, joillekkin pakkotyöleiri [:-DD] Miehille lehden mukaan jää joulutöistä kinkunpaisto ja saunan lämmitys.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #27 : 22.12.06 - klo:06:22 »

Eilessä Sata-lehdessä sanottiin että joulu on nais-ihmisten työleiri, joillekkin pakkotyöleiri [:-DD] Miehille lehden mukaan jää joulutöistä kinkunpaisto ja saunan lämmitys.

Tämä taitaa olla ihan totta!  [:-DD]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #28 : 22.12.06 - klo:09:09 »

Eilessä Sata-lehdessä sanottiin että joulu on nais-ihmisten työleiri, joillekkin pakkotyöleiri [:-DD] Miehille lehden mukaan jää joulutöistä kinkunpaisto ja saunan lämmitys.

Tämä taitaa olla ihan totta!  [:-DD]

Ja toimii myös kesällä, nainen pesee perunat ja keittää ne, tekee salaatit ja muut lisukkeet, marinoi lihat, kattaa pöydät, korjaa kaikki pois ja tiskaa. Mies avaa viinipullon ja kääntelee pihvit grillissä ja esiintyy kuin olisi suurenkin uroteon tehnyt.  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Ohimeneviä hermostumisia
« Vastaus #29 : 22.12.06 - klo:09:45 »

Tohon kuului vielä se, että mies sitten suitsuttaa naiselleen, että eikös ollutkin hienoa, kun sait hiukan vapaata ruoanlaitosta!  [:-/]
 

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.