Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: lintulaudalla tänään...  (Luettu 4512 kertaa)

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #270 : 06.04.07 - klo:11:50 »

Tänään tuli tavallinen varpunen, voi ihanaa, miun lempparilintu! Niitä ei ennen ole meidän pihalla näkynyt  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 234
  • Itä-Uusimaa
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #271 : 08.04.07 - klo:18:19 »

Olen niin pieni ja punainen ja mua vähän pelottaa ...

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #272 : 08.04.07 - klo:20:50 »

Peipon laulua on kuulunut jo pidempään, mutta tänään näin ruokintapaikalla. Nappasin jonkin kuvankin sieltä saarnista korkealta.
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #273 : 10.04.07 - klo:14:03 »

Tiaisia, närhejä, punarintoja, peippoja, keltasirkkuja ja sitten näitä vihervarpusia.

Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #274 : 10.04.07 - klo:14:08 »

Tuo kuvassa oleva lintu on kyllä viherpeippo eikä  [:-)] vihervarpunen.
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #275 : 10.04.07 - klo:14:16 »

 :-))Mistä mä sen varpusen siihen tempasin.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #276 : 10.04.07 - klo:14:18 »

:-))Mistä mä sen varpusen siihen tempasin.

Ei se mitään talitintti,kirjoitit varmaankin ajatuksissasi väärän linnun nimen  [:-I] :-))
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #277 : 10.04.07 - klo:14:22 »

Joo mä just luin kun joku kertoi varpusista niin se jäi varmaan siitä mun päähän.
Pää täynnä varpusia. [:-DD]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #278 : 10.04.07 - klo:17:09 »

 :-)) Täälläkin paljon viherpeippoja, tavallisia  [:-DD] ..niitä kirjavia ja koreita peippoja, tiaisia ja räksiä ja mustiksia. :-)) ja tietysti kesykyyhkyjä, kaksi kurrelaista..ja..ja...mikä sirkutus [:-)]. Vielä on kuoretonta aurinkoa tarjolla, kohta täytyy laittaa piilosille vesiastia että tirpat saavat raikasta ja puhdasta vettä. Mihinkäs sen astian oikein piilottaisi [:-I]. Alkaa olla aika kuivaa täällä, ojat kuivuneet..eikä vesilammikoita missään. [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #279 : 10.04.07 - klo:17:14 »

Jännä kuvakulma, nuuppi sillee vinkeesti talitintin vihervar..siis peipolla :-)) Tosi tarkka ja hyvä kuva!
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #280 : 11.04.07 - klo:10:01 »

 [:-DD] [NUT]
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 234
  • Itä-Uusimaa
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #281 : 11.04.07 - klo:11:18 »

Räkättejä tuli aikamoinen porukka, joukossa myös punakylkirastaita.
Tuolla ne puissa räkättää  :-))
Västäräkki ei ole vieläkään tässä pihassa käynnyt pyrstöään väpättelemässä.  [?]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: lintulaudalla tänään...
« Vastaus #282 : 12.04.07 - klo:15:37 »

 [:-I] No niin - kaupunki poisti sitten kaikki - ihan kaikki - maassa kiinni olevat ruokintapöntöt - niiden katot olivatkin jo niin huonokuntoisia - irrallaan, ei saranoista tietoakaan ja pysyivät kiinni vain tiilen-tai kivenmurikoilla. Linnuille näytti tulevan oikein hätä, kuoritusta auringsta oikein kinasteltiin - täytyy viedä niihin mun omiin roikkuviin ruokinta-automaatteihin lisää iltasella. Positiivista oli se että mun vesikipponi linnuille oli paikoillaan - olin siihen pohjaan laitanut viestä ettei sitä kukaan sieltä ottaisi pois.
Rottisongelmaan sillä ei nyt varmaankaan suurempaa vaikutusta ole, jos joku haluaa kiusaa tehdä - hän heittää maahan ruoat - oli se sitten limppua tai kauraa - ihan sama -  [:-(]  [HUH] [?-/]
Kesykyyhkyt luultavasti harvenevat - ne ennen saivat ruoan siitä kaupungin automaatista - kuin myös muuten mustiksetkin. Tuleva talvi mietityttää  [:-I] mustikset on opetettava käymään roikkuvissa automaateissa. [:-I] [HUH]
Ja tehty tänään pitkä lenkki keskuspuistossa - aina sinne suon reunaan asti ja jos oikein ymmärrsin - kuulin kurjen huutoa - vaan en nähnyt sitä [:-(], lammella oli vesilintu - vaalea - en tunnistanut kun oli niin kaukana. Ja oli ihanan siistiä joka paikassa -ei roskan roskaa. Kiitos kuuluu, no - satunnaisille kulkijoille ja todennäköisesti myös viheralueiden kunnostajille  [KIPPIS] [:31] [:59] [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.