Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pihlajanmarjat  (Luettu 101 kertaa)

Sus

  • Vieras
Pihlajanmarjat
« : 10.02.07 - klo:15:31 »

Mulla on aika kasa kuivattuja pihlajanmarjoja. Pitäiskö niitä jotenkin liottaa, ennenkuin antaa linnuille, kun ovat ihan kovia korppuja?  [?] Tietysti ne liotettuinakin pakkasessa jäätyy. Pystyykö linnut syömään niitä tommosina korppuina?

Kuitenkin oon kuullut, että linnut on syöneet ihmisten hienoja pihlajanmarjakransseja ulko-ovista, kyllä nekin varmaan on jo aika korppuja olleet talvella... vai?
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pihlajanmarjat
« Vastaus #1 : 10.02.07 - klo:15:39 »

Eiköhän ne aika korppuja ole tuolla luonnossakin ja hyvin kelpaavat...paitsi tietty ne, jotka lämpimien ja sateiden aikaan mätäni.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Pihlajanmarjat
« Vastaus #2 : 10.02.07 - klo:15:47 »

No miekin aattelin, että kuivuuhan ne puihinkin...

Sitte oon miettinyt, että kaikki siemenethän on aika kovia, varsinkin esim. kaura. Millä ne linnut "puree", tarkoitan nyt vaikka kauraa, kun nopsaan niitäkin hotkivat. Nieleekö ne kokonaisena? Esim. vaikkapa kivikovan pihlajanmarjan, vai saako niiden pikkunokat nokittua niistä palasia?

Kyllähän ne pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä nokkivat, mutta ne onkin pehmeämpiä.

Kaikkee sitä pitää miettiä...

muoks. Ja rusinoitakin kun vie pakkaseen, niin jäätyyhän nekin kivikoviksi.
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pihlajanmarjat
« Vastaus #3 : 10.02.07 - klo:16:09 »

Kyllä ne tipit niistä ravintonsa saavat, kunhan jotain mitä syödä. Hampaita niillä ei taida olla millä pureskelis, joten nokkivat varmaan pienimmiks tai sitten nielevät sellaisenaan...kunhan kuorivat ekaks  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.108 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.