Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19548 kertaa)

Tassu-

  • Vieras
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #15 : 10.01.07 - klo:16:07 »

Elikkäs.. virallisesti..
Pituus 160
paino 63

Tavoite:     A) saada kesään mennessä paino alle 60 (tähän ei määrityksiä sen enempää)
 ja tavoite   B) että paino olisi ensi joulunakin alle 60!!

pysyvyyteen tähtään... jojoilu loppukoon!! Siksi näin suhteellisen pienellä tavoitteella, mutta se on niin hitsin vaikea saada pysymään poissa se paino. Paljon olen pudottanut ja aina saanut kaiken takaisin  :-O :-)) tosin edellisenä jouluna painoin 69..eli vähän on edistytty...
Se on se pitkän tähtäimen saavutus mikä minun kohdalla vaikuttaa.
Kirjattu

leila

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #16 : 10.01.07 - klo:16:39 »

Tavoitteena alkuun 10% pudotus jollain aikavälillä ja siitä eteenpäin saavutetun ylläpito kestävän kehityksen periaatteella.   [:-)]

seurantapäivä = - pudotus / + lisäys / kommentit

10.1.  = +- 0 / toistaiseksi pysytty suunnitelmassa (aloitus tänään  [:-DD])
Kirjattu
leila

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #17 : 10.01.07 - klo:17:05 »

Mun painoideksi oli 25,5 eli jonkin verran on liikaa painoa.
 Aloitus: 09.01.2007 eli  eilen ja tavoite on ainaskin 5% pudoittaa.
Missä ajassa se tapahtuu - onkin sitten ihan eri juttu.
Tavoite: kesään mennessä.
Keinot: ei ruokaa klo:18:sta jälkeen, ei makeisia, suklaata, pullaa ynnä muuta herkkua vähään aikaan, vesimehulitkuja tai vihanneksia sitten iltasella jos tulee sietämätön nälkä.  Tähän asti onnistunut.
Liikunnan lisääminen onkin siten toinen juttu; vesijumppaa voisin harkita, en ole vielä kokeillut. Muu liikunta ei nyt tällä kertaa vedä, työssä tulee liikuttua ja käveltyä välillä uupumukseen asti - joten - minua ällöttää ajatuskin liikunnasta ellei se  tapahdu ihan toisenelaisissa ympäristöissä ja toisella tavalla. Vesi elementtinä voisi olla hyvä ajatus.
Mutta nyt äkkiä syömään päivän ensimmäinen ja viimeinen  ateria; HK:n  kalapaistos, energiaa 300kcal annoksessa + salaattia: porkkanaraastetta, rasvatonta raejuustoa ja anaspaloja.
Ja sit vielä appelsiini. Vatsa mouruaa illalla, mutta koetan rauhoittaa sen vesi-mehu(sokeroimatonta)litkulla.  [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #18 : 10.01.07 - klo:17:52 »

Jos mulla olisi painoindeksi 25,5 olisin just sopivan painoinen.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #19 : 10.01.07 - klo:18:07 »

Tänään kävin vaa'assa minäkin ja tästä lähtee ja toivottavasti aina vain - merkkiä tarvitsee käyttää. Tavoitteet on, mutta ne pidän omana tietonani :-)) Jo tämä tänne joukkoon mukaan tuleminen panee yrittämään tosissaan.  :-))
Tavoitteet olen asettanut toukokuun lopulle ja tänne tulen hävikin kirjaamaan joka kuun 10.päivä. :-))
« Viimeksi muokattu: 10.01.07 - klo:18:17 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #20 : 10.01.07 - klo:19:24 »

Täytyi ihan käydä vaa'assa ja tarkistaa tilanne..Oon 157 cm ja painan 51 kg..liian vähän? [NUT]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #21 : 10.01.07 - klo:19:42 »

Anja on kymmenen senttiä liian pitkä  :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #22 : 10.01.07 - klo:20:15 »

Mukana ollaan ja tavoite olis 10 % jossakin ajassa...jota en vielä ole määritellyt. Pysyvään painonhallintaan olis mullakin tavoite.

Muutama vuosi sitten pudotin Painonvartijoissa 8 kiloa ja olo oli tosi hyvä...sitten meni nilkasta nivelsiteet ja tuli kesä...ja kilot pikku hiljaa takaisin.

Tänään on minulla myös aloituspäivä, joten ei vielä saavutuksia

10.1.         +/- 0   
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #23 : 10.01.07 - klo:23:05 »

Myös minä otan puhtia täältä keventäjien kerhosta.
On hyvä lukea näitä selviytymistarinoita, niin myötä- kuin vastatuultakin mahtuu varmasti tähän urakkaan.

Olen liikuntaa jo lisännyt jonkin verran, tosin säännöllisyys on puuttunut, siihen haen parannusta koko ajan.
Ruokailutottumukset kaipaa remonttia; pienempiä ruoka-annoksia kerrallaan ja piilorasvat syyniin erityisesti, myös huomion kiinnittäminen valintoihin ruuan hankinnassa, vaivan näköä enemmän. Periaatteena ja tavoitteena se, että ei syö enempää mitä ei pysty kuluttamaan! Vettä pitäisi juoda enemmän.
Tosin kun lisää liikuntaa, juo vettäkin huomasti enemmän ja kyllä se tällöin maistuukin hyvältä.

Hui! Luin tuon anjan pituuden ja painon.. :-O Ollaan aika tavalla saman pituisia, mutta painoni on kyllä toista luokkaa! [:-I]
Taidat anja olla hyvin hento ja siroluinen nainen! Mulla aivan passeli on ollut joku 57-59 kg paino ja siihen pyrinkin, jotain sinnepäin :-))

Lemppariliikuntamuotojani on pyöräily, sauvakävely, pieni juokseminen, hiihto, jooga (ne pitkät venytykset tukee muuta liikuntaa) ja kuntosaliliikunta, kotijumppaa (vatsa/selkälihas jne) ja myös uinti (vesijumppaa voisi joskus harkita) samoin sulkapallo on mukavaa jota on tullut harrastettua joskus säännöllisemminkin.
Pidän kovasti liikuntalajeista, joita voi harrastaa ulkona, siksi panostan niihin.
Tavoitteenani on harrastaa sellaista liikuntaa vähintään kolmasti viikossa, että hengästyn.
Runko muodostuu nyt tähän vuodenaikaan lähinnä sauvakävelystä ja kotona tehdystä jumpasta, pikku juoksulenkistä ja kerran viikossa on tuo jooga, joka lähinnä rentouttaa ja antaa hyviä venytyksiä.

Eli nuo punaisella korostetut on minun konstini, mulle ei sovi näläntunteet eikä dieetit.
Mitään aikarajaa en ota, jokaisen kilon joka menee tai tulee, kirjaan tänne noin kerran kuussa vähintään. Ja tästä päivästä se lähtee... :-)) Yhtä tärkeänä kuin kilojen menetys, pidän myös kunnon kohoamisen, läskistä enemmän lihasta :-)) kai se painokin laskee, vaikka ehkä hitaammin. Pääasia, että tiivistyy [;-)]

« Viimeksi muokattu: 10.01.07 - klo:23:07 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #24 : 11.01.07 - klo:00:49 »

Parempi olla vähän pullukka luin rupelo! :-))
No, en kyllä ruipelolta ainakaan omasta mielestäni näytä, mutta kun on linnun luut, niin aina on se osteoporoosin vaara piilemässä.. [:-I]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #25 : 11.01.07 - klo:07:50 »

UH! Ostin vaakaan pariston, enää en mene vaakaan, ENENENEN!
Ikunas ei oo näyttäny tuommosia lukemia, ilmankos on ollut "vähän" pöhöttynyt olo.
Hyvä kun täällä alkoi tämä laihdutusrinki, yksin en oisi varpilla aloittanut ja paino oisi noussu ja noussu, kunnes varpilla olisin kesällä pyörien liikkunut. Noh, pehmeempää olisi ollut kuvaillessa makaillessa, mutta ylös en varmaan olisi päässyt.
HUH!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #26 : 11.01.07 - klo:16:24 »

Noh, pehmeempää olisi ollut kuvaillessa makaillessa, mutta ylös en varmaan olisi päässyt.
HUH!

Just toi Kati, kun meikä vaihtaa asentoa sohvalla niin se on kun valtamerilaivaa kääntäisi.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #27 : 11.01.07 - klo:16:37 »

Työpaikan VIRALLISESTI kaupantekoon tarkistettu vaaka näytti 2 kiloa enemmän kuin kesällä, eli täydessä varustuksessa 76,8 kiloa.... KÄÄÄÄK!  [:´((] [:´((] [:´((]
Ja mä kun luulin, että 74 olisi lähempänä totuutta....

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #28 : 11.01.07 - klo:22:21 »

Vappuun mennessä 5kg pois, jatkot katsotaan sitten.
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #29 : 11.01.07 - klo:22:33 »

Tosi reilua: postilaatikkoon oli raahattu Hesburgerin  [:49] tarjouskupongit, jotka
voimassa vain huhtikuun loppuun asti.  [:-//]

Tunnustan, en heittänyt roskiin, vielä  [:´(] , mutta olisi varmaan parempi se tehdä ennenkun
se on myöhäistä  [:17]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.203 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.