Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvan käsittely  (Luettu 1903 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #75 : 30.03.07 - klo:14:57 »

Mulla ei asentunut kunnolla, eli oikealla puolella olevat muokkaustoiminto namiskat eivät tule kuin puoliksi näkyviin [:-(] vaikka avasin ikkunan koko näyttöön. Ei edes skorlata onnistunut.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #76 : 30.03.07 - klo:15:01 »

Mulla ei asentunut kunnolla, eli oikealla puolella olevat muokkaustoiminto namiskat eivät tule kuin puoliksi näkyviin [:-(] vaikka avasin ikkunan koko näyttöön. Ei edes skorlata onnistunut.

Muokkaustoimintaa käyttääkseen on käytettävä kuvan/kuvien "tuo toimintoa", eli  "näytä"-toimintatilassa se ei toimi.
Tai sitten ei toimi  lainkaan Vistassa?

Löysin ton ohjelman tänä aamuna netistä ja olen sitä testannut vasta tunnin verran. Vaikuttaa hyvältä ja helppokäyttöiseltä ohjelmalta. Sillä pystyy helposti parantamaan ottamiensa kuvien laatua, yms.

« Viimeksi muokattu: 30.03.07 - klo:15:20 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #77 : 30.03.07 - klo:15:14 »

Voipi olla Vista syyllinen [:-I] Mä käytän Fotofiltreä perusmuokkaamiseen ja sekin on ihan jees ohjelma [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #78 : 30.03.07 - klo:15:25 »

Voipi olla Vista syyllinen [:-I] Mä käytän Fotofiltreä perusmuokkaamiseen ja sekin on ihan jees ohjelma [:-)]

Kannattaa poistaa Cheez-ohjelma ja kokeilla sitten uudelleen asentaa (ainakin kerran). Ladata uudelleen koko asennusohjelma sieltä Cheez-kotisivulta.     http://www.daremon.gr/cheez/Download.php
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #79 : 30.03.07 - klo:15:44 »

Ei onnaa. Muokkaa-toiminto suurentaa kuvan yli näytön, eli oikean puolen käsittelynäppäimet eivät näy. Ohjelmaa ladattu sieltä ja täältä ja aina käy noin.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #80 : 30.03.07 - klo:15:53 »

Ei onnaa. Muokkaa-toiminto suurentaa kuvan yli näytön, eli oikean puolen käsittelynäppäimet eivät näy. Ohjelmaa ladattu sieltä ja täältä ja aina käy noin.

[Freeware] Cheez v3.4 1.368 KB.
--------------------------------------------------------------------------------
 
Win 95/98/Me/NT/2000/XP
Cheez es una poderosa herramienta de catalogación de imágenes.

Fácil de usar y con el propósito principal de facilitar la...


Ei toimi Vistassa! [:-(]


Tosin ohjelman(Cheez) valikosta : tiedosto- asetukset- ulkoasu -----------voi löytyä ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 30.03.07 - klo:15:59 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #81 : 30.03.07 - klo:16:16 »

Aha, hyvä että selkis, kenties jolloinkin sitten [:-)]  Ei auttanut ulkoasunkaan tsekkaaminen.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #82 : 30.03.07 - klo:16:30 »

Aha, hyvä että selkis, kenties jolloinkin sitten [:-)]  Ei auttanut ulkoasunkaan tsekkaaminen.

Sellaista voisi koittaa, että ohjelman pääikkunassa kakkospainikkeella klikkaamaalla pikkukuvaa/pikkukuvia saa valikon auki ja seltä valitsee "muokkaa". Tällöin avautuu vain tuo "muokkaa kuvia" sivu. Ks. yllä.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #83 : 30.03.07 - klo:18:30 »

Sinisorsa, oletko käyttänyt Picasaa ?  [?]
Kysyn siksi että voitko verrata näitä ohjelmia keskenään.Onko tässä Cheez - ohjelmassa ominaisuuksia (muita kuin suomenkielisyys jota minäkin kyllä kaipaan, arpomiseksi menee minulla muilla kielillä) siis lisää muokkausmahdollisuuksia ym.
Tekisi mieli ladata , mutta jos on tasoltaa Picasan luokkaa, en viitsi kokeilla. Olen tumpelo kaikilla tavoin esim. poistamaan ohjelmia.  Kiinnostuin kyllä juuri tuon ymmärtämäni kielen vuoksi. [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #84 : 30.03.07 - klo:19:29 »

Sinisorsa, oletko käyttänyt Picasaa ?  [?]
Kysyn siksi että voitko verrata näitä ohjelmia keskenään.Onko tässä Cheez - ohjelmassa ominaisuuksia (muita kuin suomenkielisyys jota minäkin kyllä kaipaan, arpomiseksi menee minulla muilla kielillä) siis lisää muokkausmahdollisuuksia ym.
Tekisi mieli ladata , mutta jos on tasoltaa Picasan luokkaa, en viitsi kokeilla. Olen tumpelo kaikilla tavoin esim. poistamaan ohjelmia.  Kiinnostuin kyllä juuri tuon ymmärtämäni kielen vuoksi. [:-)]

En ole käyttänyt koskaan Picasaa,joten en osaa verrata.

Cheez on helppo poistaa! Ohjauspaneeli --"lisää tai poista" ja sieltä Cheez.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #85 : 30.03.07 - klo:21:59 »

Sinisorsa, kiitos vastauksestasi.
Kokeilen. Ohjeesi mukaan osaan poistaa jos tarvetta.  [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #86 : 31.03.07 - klo:08:31 »

Hyvä ohjelma on myös tuo Marlen käyttämä, photofiltre, jonka latasin äsken koneelle:



Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #87 : 31.03.07 - klo:09:53 »

Tiiran käyttäjät saa nyt halvalla Docendon kirjoja...http://www.docendo.fi/shop/?shopid=tiira
jos vaan on photarit jo omasta takaa... [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #88 : 31.03.07 - klo:13:10 »

Oisko joku kiltti ja vääntäs minulle rautalangasta miten vaihdan PhotoFiltren suomenkieliseksi ?  [?]
Tumpelo kun oon. [:´(]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvan käsittely
« Vastaus #89 : 31.03.07 - klo:13:59 »

*Onko sulla versio 6.2 ensinnäkin. Sitten lataat sen suomenkielisen paketin ja purat sen samaan kansioon.
Sitten avaat kansion jossa on molemmat kielipaketit sekä suomi että englanti. Poistat vain tuosta englanninkielisestä TranslationEN kuvakkeesta tuon ison E:n, nyt on suomenkielinen. [;-)]

Tässä ohjeet http://sarja.internetix.fi/fi/sisalto/materiaalit/photofiltre/luku02?C:D=693898&selres=693898
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.275 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.