Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ampparisotaan!!!  (Luettu 829 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Ampparisotaan!!!
« : 18.08.06 - klo:16:28 »

Meidän ulko-oven lipan sisälle on ampiaiset tehneet pesän tai useitakin varmaan. Siinä on melkoinen liikenne.
Nyt jotkut asukkaat ovat herenneet hysteerisiksi ja pelkäävät kulkea ovesta. Olemme koettaneet niitä sitten myrkytellä, mutta tuloksetta.

Mitä niille pitäisi tehdä että rauha palaisi pihapiiriin? Ammunko haulikolla vai pistoolilla silmien väliin? Siis ampiaista tietenkin [:-DD]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #1 : 18.08.06 - klo:16:31 »

Minä olen kaksi ampiaisyhdyskuntaa hävittänyt pölynimurilla.
Ei muuta, kuin joku pölynimurin kanssa pesän suulle. Parissa tunnissa on isokin yhdyskunta pölypussissa.  [:-I]

Pitipähän korjata taas pari kirjoitusvirhettä.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 18.08.06 - klo:16:38 kirjoittanut Risto »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 251
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #2 : 18.08.06 - klo:16:32 »

Täällä kanssa ovikatoksessa jonkin pörriäisten pesä eivät häiritse minua ja minä en häiritse pörriäisiä  [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #3 : 18.08.06 - klo:16:33 »

Risto - tarkoititko todella parissa tunnissa?
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #4 : 18.08.06 - klo:16:34 »

Meillä aikoinaan isäntä laittoi sukelluspuvun (kuivapuvun) päälle ja hävitti pesän oven päältä.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #5 : 18.08.06 - klo:16:34 »

Eihän ne minuakaan häiritse! Mutta kun jotkut asukkaat ovat niin hysteerisiä. Ja huoltoyhtiö oli laittanut karmeat varoitustaulut seinille! VARO AMPIAISIA!

Lietsotaan turhaa hysteriaa, mutta kun tässä nyt on sälytetty vastuu hallitukselle, niin....
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #6 : 18.08.06 - klo:16:35 »

Risto - tarkoititko todella parissa tunnissa?

Näin minä ainakin olen saanut kaikki pussiin.
Ensimmäinen pesä oli oven päällä ja toinen tulevan rakennuksen perustuksen paikalla, siis maapesä.
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #7 : 18.08.06 - klo:16:36 »

Risto - eikö ne ampparit sitten siinä vaiheessa kun pitää ottaa pussi pois imurista, hyökkää kimppuun? Vai kuolevatko imuvaiheessa?
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #8 : 18.08.06 - klo:16:44 »

Risto - eikö ne ampparit sitten siinä vaiheessa kun pitää ottaa pussi pois imurista, hyökkää kimppuun? Vai kuolevatko imuvaiheessa?

No, kyllähän siinä pitää nopsaan ottaa se pussi ja heti paiskata tukko siihen reikään, etteivät tule päälle.
Sitten jollain tavalla pitää tappaa ne. Minä olen heittänyt molemmilla kerroilla pussin nuotioon.
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #9 : 18.08.06 - klo:17:34 »

Kauhea kohtalo Riston ampiaisilla, hyötyeläimiä nekin on
tietenkin jos todella on haittaa pakko hävittää. Oisit vienut pussin johonkin metsään ja suuaukko vapaaksi ja heti karkuun   [:-I]

Rva Hömötiainen:  turhaan talossa hysterisoivat, niinkuin täällä Oulussa noista linnuista.  Ei ne pistä jo ei häiritse tai juoksentele siinä pesän lähellä,rauhassa kulkee ohi vaan. Laita lappu että kulkekaa rauhallisesti ja älkää olko hysteerikköjä
 [:-I]

Kiinteistö huoltohan on omiaan pesän tuhoamaan jos todella haittaa muita asukkaita!
Kirjattu
#Jani#

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #10 : 18.08.06 - klo:17:35 »

AUTS!! [:´((] :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #11 : 18.08.06 - klo:17:35 »

Meidän oli aikoinaan pakko hävittää pesä, kun oli ulko-oven päällä ja koirukset ei usko lappusia: kulkekaa rauhallisesti  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #12 : 18.08.06 - klo:17:37 »

Hui kauheeta.  En kyllä uskaltais ottaa imurista sellaista pussia, jossa on amppareita, hirveetä sentään! [NUT]
Kyllä mä ymmärrän joitakin immeisiä, kun tulevat hysteeriseksi amppareista.  Heillä voi olla vaaraksi jos amppari pistää. 
Mehiläiset ovat saaneet olla parvekkeellani ihan rauhassa, jopa samaa kukkaa ollaan samaan aikaan käsitelty.
Amppari sai mut tänään ihan jäykäksi ja äkkiä partsilta karkuun! :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 875
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #13 : 18.08.06 - klo:19:47 »

Ampparitkin oppii tuntemaan oman talon väen, mutta annas olla kun tulee joku vieras.... Ei ainakaan saa pysähtyä tutkailemaan amppareiden touhuja, tai tulee kiire.
Kirjattu

Ukki

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 228
Vs: Ampparisotaan!!!
« Vastaus #14 : 18.08.06 - klo:21:11 »

Minä poljin poikasena eräänä kuivana kesänä paljon ampiaispesiä pellon pientareilla. Joku sanoi,ettei ampiainen pistä, jos ei pelkää.
Rauhallisesti pesälle, pesän päällä turvallisinta. Ampiaiset lähtivät ja tulivat viistosti pesälle.
Paljaassa polvihousu-pojan sääressäkin kulkivat. Yhtään pistosta ei muistaakseni niissä tilanteissa tullut.
Pakoonjuoksijoille kylläkin.
Minäkin kerran viskasin kivellä, sitten karkuun ja maahan pitkälleen. Yksi posautti piikin korvalehteen.
Vahinko pistoksia kyllä usein tullut.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.132 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.