Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: ajatuksia ennen kameran hankintaa  (Luettu 1968 kertaa)

emo

  • Vieras
ajatuksia ennen kameran hankintaa
« : 14.01.07 - klo:20:06 »

Mä olen jo pitkään haaveillut uudesta kamerasta ja säästettykkin jo ollaan sitä varten.
Huomenna mies sen sitten käy ostamassa. :-))
(Canon eos 30D)

Nyt rupes vaan hinta hirvittämään ja vähän arveluttamaan koko kameran hankinta.
Kuitenkin on nyt kyse aika isoista summista.
Miten te joilla on kalliimmanpuoleinen kamera perustelette itsellenne uuden ja noinkin kalliin kameran hankinnan?

Olis kiva kuulla muiden kameran ostajien ajatuksia.
« Viimeksi muokattu: 15.01.07 - klo:22:53 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 015
  • Säkylä ** älykäS
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #1 : 14.01.07 - klo:20:14 »

Oma kameran hankinta oli helppo perustella, taisi silloin olla veronpalatus rahoja ja vanha kamera oli tavallinen järjestelmäkamera ja digijärjestelmää oli jo pidempään tehnyt mieli silloin oli jo selvää että Irlannin 2006 matka toteutuu ja digillä saisi paaaaaljooooon enemmin kuvia kuin dialla ja iso kuvamäärä digillä halvemmaksi jne... [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #2 : 14.01.07 - klo:20:28 »

Meillä on 300D ja 20D... ihan ovat hintansa arvoisia!
Kyllä järkkäri on ihan jees  :-)) :-)) :-)) jos haluaa lintuja kuvata!


No, niistä erilaisten objektiivien hinnoista ei varmaan tähän samaan konkurssiin kannata edes jutella?  [:67]
Me päästiin alkuun suht edullisella Sigman 70-300mm putkella. Telefotosta Liisankadulta 229 euroa!

Just tuossa saunan vilvoittelu-tauolla näistä puhuttiin. Moni pistää ihan suitsait menemään vuositasolla rättikaupoille kunnon kameran hinnan. Ehkä jopa usean kameran? Puhumattakaan jos käy kerran viikkoon kuppilassa  [:-I] Eli nämä on näitä valintoja!

emo

  • Vieras
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #3 : 14.01.07 - klo:20:38 »

Niinpä.
Voishan sitä rahansa "tuhlata "turhempaankin.
Mä ostan itselleni vaatteita äärimmäisen harvoin,viinaksia ei juoda eikä tupakkia polteta ym.
Ja tässä lintuharrastuksessa mulle tärkeintä on kuitenkin saada myös hyvä kuva.
Mä en esim mene bongaamaan lintuja jos tiedän etten saa kuvaa siitä,koska enhän mä osais muuten tunnistaa jotain oudompaa lintua.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #4 : 14.01.07 - klo:20:48 »

Niinpä.
Voishan sitä rahansa "tuhlata "turhempaankin.
Mä ostan itselleni vaatteita äärimmäisen harvoin,viinaksia ei juoda eikä tupakkia polteta ym.
Ja tässä lintuharrastuksessa mulle tärkeintä on kuitenkin saada myös hyvä kuva.
Mä en esim mene bongaamaan lintuja jos tiedän etten saa kuvaa siitä,koska enhän mä osais muuten tunnistaa jotain oudompaa lintua.
Niinpä kallista se tämäkin harrastus...mikäpä ei. Eiks niin sanotakin että ei se mikään harrastus ole jos ei mene rahaa  [:-DD] [:-DD]. Minäkin haaveilin 30D:stä mutta sitten ostinkin tämän 400D. Se riittää nyt alkuun...kun optiikkaan menee kuitenkin paaaljon enemmän kuin runkoon. Ja tuo viimeinen lause on kuin minun suusta. :-))

Ja mitä tulee niihin "räteihin ja lumpuihin" niin en mä niitäkään harrasta. Tämän vuoden alestakaan en ole ostanut mitään. Viimeinen ostos oli Kanarialta t-paita ja siinäkin on kotkan kuva!

Mutta kannattaa vertailla hintoja...ulkomailta saa edullisemmin, esim. Saksasta.
muoks.  ai niin te olitte jo valmiiksi varanneet kameran, että toi viimeinen lause saa jäädä sitten lukematta!
« Viimeksi muokattu: 14.01.07 - klo:20:50 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

talitintti

  • Vieras
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #5 : 15.01.07 - klo:07:45 »

Miten te joilla on kalliimmanpuoleinen kamera perustelette itsellenne uuden ja noinkin kalliin kameran hankinnan?

Ei siinä kuule ole paljon järjellä sananvuoroa kun jotain oikein kovasti hinkuu! [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #6 : 15.01.07 - klo:14:12 »

Miten te joilla on kalliimmanpuoleinen kamera perustelette itsellenne uuden ja noinkin kalliin kameran hankinnan?

Ei siinä kuule ole paljon järjellä sananvuoroa kun jotain oikein kovasti hinkuu! [:-DD]

Ja kun päätös on tehty, ei ole aikaa alkaa vertailla hintoja, kun se olisi pitänyt saada jo toissapäivänä....  [:-DD]

emo

  • Vieras
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #7 : 15.01.07 - klo:14:17 »

Ei sitä kameraa varattu vielä ole.

Mies on ahkerasti etsinyt netistä tietoa ja vertaillut,muutaman kerran käynyt kaupoissa myyjää jututtamassa ja nyt ollaan sitten päädytty tuohon pitkällisen harkinnan jälkeen.
Mies käy sen tänään ostamassa.

Mä perustelin sen kameran hankinnan sillä että muuten mun harrastus tyssää tähän ja jää vain pihalintujen kuvaamiseen eikä täällä niitä uusia lajeja ikuisesti riitä.
Mihinkään lintutorneille olis turha lähtee tolla nykyisellä kameralla,vaikka hyvä se on tähän asti ollut,nälkä vaan kasvaa...
Liian monta kertaa on oltu lintutorneillä ym ja tultu pettyneenä kotiin kun ei saatu hyviä kuvia.
Mulle kuvien saaminen on kuitenkin tärkeää.
Ja toivottavasti tulis paljon hyviä kuvia jotka voin jakaa teidän kanssa. :-))
Tosiaan tuo hinta vaan hirvittää, näin kohtuullisen säästäväistä ihmistä,ei sitä kavereille kehtaa kertoa.
« Viimeksi muokattu: 15.01.07 - klo:14:20 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #8 : 15.01.07 - klo:14:20 »

Emo, jos sun mieskin on innostunut lintujen kuvaamisesta, niin sitten ei ainakaan tarvi pelätä, että siitä tulisi perheriita!  [:-)]
Sitäpaitsi te saatte paljon paremmat kuva teidän lapsosestakin uudella kameralla!  [;-)] Ei tarvii viedä valokuvaamoon kuvattavaksi!  :-))

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 015
  • Säkylä ** älykäS
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #9 : 15.01.07 - klo:14:26 »

Se riski on olemassa, että jos perheessä molemmat kuvaavat riittääkö varmasti yksi kamera ...  [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #10 : 15.01.07 - klo:14:32 »

Se riski on olemassa, että jos perheessä molemmat kuvaavat riittääkö varmasti yksi kamera ...  [:-)] [:-)]

Jarmo, eihän se ole mikään ongelma.... Sitten pitää taas säästää rahaa ja hankkia myöhemmin toinen kamera; niin yksinkertaisesti se ratkeaa!  :-)) Sitä paitsi ne vuosikerta-vaatteet tulevat ennemmin tai myöhemmin taas muotiin!  [:-I]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 015
  • Säkylä ** älykäS
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #11 : 15.01.07 - klo:14:34 »

Kumpis Keravalla tyytyy katselemaan vanhalla putkella tai kuvaamaan vanhalla kameralla  [:-I] [:-I] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #12 : 15.01.07 - klo:14:38 »

Kumpis Keravalla tyytyy katselemaan vanhalla putkella tai kuvaamaan vanhalla kameralla  [:-I] [:-I] [:-I]

Tuota, meillä meni nyt hommat päälaelleen, eli uuden putken myötä mut on vapautettu kantojuhdan tehtävistä.  [:-DD]
Uskon, että jatkossa pääsen jopa joskus ottamaan muutaman kuvankin!
Mutta yleensä ottaen Pasi on monopolisoinut uuden kameran ja pidemmän putken. Onneksi tämän vuorotyön ansiosta mulla enemmän aikaa käydä yksin retkuilemassa ja saan räpsiä kuvia niin paljon kuin haluan!

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 015
  • Säkylä ** älykäS
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #13 : 15.01.07 - klo:14:59 »

Entäs sitten kun retkellä vaikka kuningaskalastaja istahtaisi puunoksalla 10 metrin päähän katselemaan ja toinen vaan ottaisi putken ja kameran vielä vähän parempia kuvia... varmasti olisi mukava odottaa vieressä omaa vuoroa [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ajatuksia ennen kameran hankintaa
« Vastaus #14 : 15.01.07 - klo:15:48 »

Entäs sitten kun retkellä vaikka kuningaskalastaja istahtaisi puunoksalla 10 metrin päähän katselemaan ja toinen vaan ottaisi putken ja kameran vielä vähän parempia kuvia... varmasti olisi mukava odottaa vieressä omaa vuoroa [:-)] [:-)]

No, kunhan saisin edes hiukan tarkemman tiedon sen sijainnista kuin "puussa" ja "tuolla" niin voisin keskittyä ihailemaan sitä kiikarilla isosta nokasta naurettavan lyhyeen pyrstöntöpykkään sillä välillä, kun Pasi hermoilisi valotusaikojen ja aukkojen kanssa!  :-)) Eli mä olisin voittaja siinä tilanteessa!
 

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.