Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Manipuloituja kuvia  (Luettu 3019 kertaa)

iihoo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 328
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #30 : 24.01.07 - klo:17:47 »

Tääkin on tainnut olla joskus esillä, mutta pistetään nyt uusintana. Ja kaikki tietty siis omista kuvista keräiltyjä.
Tässä olen pyrkinyt "luonnolliseen" vaikutelmaan kiinnittämällä huomiota valon suuntaan.
Kaikissa osakuvissa valo tulee etuylävasemmalta, siis hiukan sivuvastavaloon otettuja kuvia.
Tällainen tunnelma oli Espoonlahden biitsillä vuosi sitten.  :-))

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #31 : 24.01.07 - klo:17:49 »

Muistan kuvan [:-)] Talvimaisema lienee pohjana [:-I]
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #32 : 24.01.07 - klo:17:55 »

Tästähä oli joskus puhettaki ja sinä vuonna voitti sen luontokuvakilpailun joku näppärä, ku oli muka kuvannu kaks harakkaa juttelemassa. Ihan samaltapaa, ninkun tossa mesen kuvassa noi haukat.

Muistelen, et sain sillon vähä nokilleni, ku arvelin sit tehdyks kuvaks.   [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #33 : 29.01.07 - klo:15:29 »




- Huhuuu!!  Täällä sitä kiivetään kohti Jääliljavuorenhuippua.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #34 : 29.01.07 - klo:16:59 »

Pitäisiköhän hypätä... [:-I]



Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #35 : 29.01.07 - klo:17:06 »

 [:-DD] [:-DD] älä hyppää!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #36 : 29.01.07 - klo:17:19 »

Vinde, Pyriksen kuva on tosi hyvä [:5]  Mitens teit sen??   Mulla tuo kuvienkäsittelyohjelma(elements) käyttää konetta niin kuumana että en uskalla hirveästi räknätä sillä [:-(]  Toisinaan myös GIMPkin tekee sen. Peruskäsittelyn kestää. Damn!! [:-/] Muutenkin tää laite puhistelee taas luvattoman paljon [:-I] Jos veis huoltoon vaan kun sekin maksaa hunajaa. Ja mistä mä tiedän että ne ei sahaa mummelia linssiin [?]

Porolle, hyppää vaan, alla on pumpulin pehmoinen lumikasa [:-)]
« Viimeksi muokattu: 29.01.07 - klo:17:24 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #37 : 29.01.07 - klo:17:31 »

Porolle, hyppää vaan, alla on pumpulin pehmoinen lumikasa [:-)]

Eipä olekaan, vaan ikkunalauta, ihan oikeesti.  :-))  Joten ehkä sitä hyppäämistä pitäisi vielä harkita... [:-I] :-))
Kuva on myöskin Elementsillä tehty. "Porho" valittu toisesta kuvasta taikasauvalla, leikattu ja liitetty lumikasan reunalle. Tietty sen kokoa on myös vähän muuteltu. 
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #38 : 29.01.07 - klo:17:39 »

"Taikasauvaa" mäkin joissakin ole käyttänyt, toisinaan "Lassoa" tai "magneettilassoa" ja jolloinkin vaan rajaan kuvasta kopsattavan alueen ja siirrän sitten toiseen kuvaan ja kopioin siihen "leimasimella" samanlaista ympäristöä kuin käsiteltävässä kuvassa on. Mulla kuten sanoin, kone saattaa kaatua kesken kikkailun [:-(]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #39 : 29.01.07 - klo:17:55 »

Vau  [KIPPIS]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #40 : 29.01.07 - klo:18:53 »

"Taikasauvaa" mäkin joissakin ole käyttänyt, toisinaan "Lassoa" tai "magneettilassoa" ja jolloinkin vaan rajaan kuvasta kopsattavan alueen ja siirrän sitten toiseen kuvaan ja kopioin siihen "leimasimella" samanlaista ympäristöä kuin käsiteltävässä kuvassa on. Mulla kuten sanoin, kone saattaa kaatua kesken kikkailun [:-(]
.

Lisämuistia, lisämuistia(suurempia muistikampoja) ostettava lisää.  [:-I]  Toinen kikka on se, että tehdään muutokset pieneen/kompressoituun (JPG) kuvaan,(miel. alkuperäisen kopioon), jolloin muisti riittää. Kolmas kikka on tyhjentää leikepöytä, sen jokaisen käytön jälkeen (leikepöydälle kun jää paljon tietoa, niin se vie muistia).

Mun koneessa on nyt muistia 1024mt. Aikaisemmassa oli ensin 64 (2x32)mt ja siis 2 muistipaikaa, sitten lisäsin 128mt:uun(2x56) ja maksimiin 256mt (2 x128mt kampaa, jolla pärjäsi jo erittäin hyvin, kun käyttis oli Windows 98SE).

Jos tekee monta tasoa, niin kannattaa liittää jo valmiit  tasot yhteen.

« Viimeksi muokattu: 29.01.07 - klo:19:23 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #41 : 29.01.07 - klo:19:01 »

Lisämuisti on ollut mielessä. Mä teen kuvaan suoraan nuo kikat ja nimeän kuvan uudelleen. Tasoja en availe jokaiselle omaa. Tekniikka ei ihan ole hallussa vaan helpoimman (mulle) kautta menen. [:-)] Ennen kone on kyllä toiminut OK. Täytyy tutkia kuinka monta muistipaikkaa tässä läppärissäni olisi vapaana. Muistia on käytössä 512 mb:tä
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #42 : 29.01.07 - klo:19:21 »

Lisämuisti on ollut mielessä. Mä teen kuvaan suoraan nuo kikat ja nimeän kuvan uudelleen. Tasoja en availe jokaiselle omaa. Tekniikka ei ihan ole hallussa vaan helpoimman (mulle) kautta menen. [:-)] Ennen kone on kyllä toiminut OK. Täytyy tutkia kuinka monta muistipaikkaa tässä läppärissäni olisi vapaana. Muistia on käytössä 512 mb:tä

512:lla kyllä pitäisi pärjätä erittäin hyvin, ja sillä pitäisi pystyä  käsittelemään jo usean kymmenen megabitin kuvia.

Tämä ohjelma näyttää vapaana olevan muistin,  ja sillä voi myös vapauttaa lisää muistia vain nappia painamalla (= ilmainen ja helppokäyttöinen ohjelma): http://www.bysoft.com/freeram.php .Suosittelen!



Kuvassa vapaata muistia(Free RAM ) on 310,12MB eli 60% maksimista. Memory load index= muistia käytössä --n. 39%.  MAX muisti 511MB (selviää kaaviokuvasta):
« Viimeksi muokattu: 29.01.07 - klo:19:42 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #43 : 29.01.07 - klo:19:52 »

OK, kiitos. Kokeillaan [:-)] Voihan se olla että laitteessa on pölyä. Imuroin tuulettimen säännöllisesti.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Manipuloituja kuvia
« Vastaus #44 : 29.01.07 - klo:19:52 »

Hei Sinisorsa! latasin tuon ja mulla hyppää aina joskus tuonne 100 %:iin välillä ja käyttöaste on 73%. Miten sitä voi vapauttaa lisää...laitoin sen automaatti ruksin...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.395 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.