Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lusikkaleivät  (Luettu 1597 kertaa)

Sus

  • Vieras
Lusikkaleivät
« : 18.08.06 - klo:22:53 »

Mitäs ihmiselle tapahtuu kun se tekee liikaa lusikkaleipiä? Eikä...

Ei pahus!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun kirjoitin tuon ekan lauseen, muistin, että toka pellillinen unohtuikin uuniin. [:´((]Ne paloi!  [:´((] [:´((] [:´((] juoksin uunille ja myöhäistä oli. Ei niitä siis olekaan liikaa... ei sit mitää...

 [:-/] [:´((] [:-/]

Voi ei mä oon kyl... Siis kysymyksen piti olla, että miten liika määrä lusikkaleipiä säilyy, kun niihin laitetaan väliin vadelmahilloa, että säilyyks ne lämpimässä, kun valmistaja ei saa niitä syödyksi. Kuinka kauan ne säilyy silleen? Paperipussissako ne säilytetään?

No joo, mä oon niinku en oiskaa...

(Vui h*levades... mun kanssa.) [NUT]

p.s. ja sitäpaitti miks nuo hymiöt ei esikatselussa näykään, muuta kuin koodeina. no mä jätän ne siihen, en jaksa poistaa. siis osa hymiöistä. yritin monta kertaa mut ei. katotaas miten näkyy kun kirje tulee perille. (testi samalla)
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #1 : 18.08.06 - klo:22:54 »

Ai näkyyhän ne. Esikatselussa ei näkynyt.

Voi voi mun lusikkaleipii...  [:-(]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #2 : 18.08.06 - klo:22:58 »

Hyvä kun osaa tehdä voi aina tehdä uusia lisää  [:5]
Toista se on kun ei osaa leipoa yhtään mitään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #3 : 18.08.06 - klo:23:10 »

Hyvä kun osaa tehdä voi aina tehdä uusia lisää  [:5]
Toista se on kun ei osaa leipoa yhtään mitään

Kiitos lohdutuksesta, Jarmo. Nyt jo alkaa vähä naurattaa...

Puolustuspuheenvuoroni kertoo kuiteskin, että ne oli uunissa korkeintaan 5-6 minuuttia liian kauan. 175 asteessa. No, kompostini madot saavat herkkutarjoilun. Tosin en tiedä kelpaaks ne niillekään, aika mustia on lusikkaleivät. Madot tietyst valittaa kuorossa: "Hyi! Palaneita lusikkaleipiä! En varamana syö! Onks pakko jos ei taho!!??"
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #4 : 18.08.06 - klo:23:11 »

Mie säilyttäisin lasi- tms.purnukassa. Mulle tuli mieleen, että kun mä jossain ns. teini-iässä olin siskon luona kyläilemässä ja systeri pyysi laittamaan lihapiirakoita sen miehelle, kun se tulee töistä ja se ite taas oli töissä ja mie siellä kotosalla. Mä en koskaan ollut mokomaa tehnyt, mutta en saanut sitä sanottua, JA: ne lihatsuthan olis siis pitänyt lämmittää höyryttämällä. MUTTA...- mä laitoin ne piirakat kiehuvaan veteen ja keittelin niitä aika tovin. No, näitä märkiä mössöjä siskon mies nosteli kulmat koholla lautaselleen ja ........ [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #5 : 18.08.06 - klo:23:11 »

Madot saavat oikean herkkutarjoilun  [:52]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #6 : 18.08.06 - klo:23:14 »

Hyvä Lisa!!  :-))  :-))
Kirjattu

Kassu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
  • Miuku-kisun eno ;-)
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #7 : 18.08.06 - klo:23:17 »

Ei ok kellää loppunu viä lusikak kesken??  :-))  [NUT]  :-))
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #8 : 18.08.06 - klo:23:19 »

Lisa!   [:-DD]
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #9 : 18.08.06 - klo:23:20 »

lusikkaleivät niinkuin muutkin omatekoiset pikkuleivät kannattaa säilöä pakastimeen!Siellä pysyvät jonkun aikaa tuoreina ja on helppo ottaa rasiasta pois.Kokeiltu on!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #10 : 18.08.06 - klo:23:21 »

Ei ok kellää loppunu viä lusikak kesken??  :-))  [NUT]  :-))

Mie sain muutama päivä sitte naapurilta lusikoita. Tosi on! Niitä riittää.  [:-DD]
Kirjattu

Kassu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
  • Miuku-kisun eno ;-)
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #11 : 18.08.06 - klo:23:22 »

 :-)) Sus!
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #12 : 18.08.06 - klo:23:23 »

lusikkaleivät niinkuin muutkin omatekoiset pikkuleivät kannattaa säilöä pakastimeen!Siellä pysyvät jonkun aikaa tuoreina ja on helppo ottaa rasiasta pois.Kokeiltu on!

Ai pakastimeen? Jestas! Kiitos vinkistä, Viirunen! Ei tullut nimittäin mieleen. Mie siitä vadelmahillosta oon huolissain, vaikka on se kaupasta ostettua ja siinä on tietty säilöntäaineita, mut kuiteskin.  [:-)]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #13 : 18.08.06 - klo:23:27 »

Mä olin joskus kahvilassa duunissa ja siellä kaikki hillopikkuleivät säilytettiin lasipurkeissa . Mut pakastaa niitä ei saanut koskaan! [:-I]
Sus, lusikkaleivät on hyviä ja nyt rupes tekee oikein mieli! [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #14 : 18.08.06 - klo:23:28 »

Annatko, Sus pienet makupalat? - - -Mut ei niitä palaneita. :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #15 : 18.08.06 - klo:23:30 »

Täälläkin maistuisi  [:49]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #16 : 18.08.06 - klo:23:34 »

Annatko, Sus pienet makupalat? - - -Mut ei niitä palaneita. :-))

Hih  [:25] Tässä olkaa hyvät! Ensin ehtivät saavat maistiaiset. Kun niitä ei nyt tullukaan liikaa... piti tulla 60 kpl mut tulikin vain 30.

Lisa, lusikkaleivät ON namia!  [:20]

(enks löytänyt mahtavat hymiöt...  [:-DD] )
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #17 : 18.08.06 - klo:23:34 »

Ainakin omatekoisia (hillosokerilla keitettyjä ym.) voi pakastaa!Olen säilönyt kaikenlaisia hilloja pakkaseen kellarin puutteessa jo kymmenen vuoden ajan ja hyvin ovat toimineet. Samoin pikkuleivät...tosin ne on syöty kyllä melko pian!Ei siis vuosikertoja!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #18 : 18.08.06 - klo:23:36 »

Kitooos. Hyviä ovat. Kehtaa vieraillekin tarjota. -Hauskat oli hymiöt. [:-)]
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #19 : 18.08.06 - klo:23:37 »

Taitaa Sus käydä niin ettet ehdi säilöä mihinkään vaan kaikki syödään suoraan!Täällä on paikalla vain herkkusuita!
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #20 : 18.08.06 - klo:23:39 »

Joo, mutta ottakaa toki ensin LIHAPIIRAKOITA ja MAKAROONILAATIKKOA (josta kerron toisaalla), vasso guud!

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #21 : 18.08.06 - klo:23:43 »

   Kiitos  kovasti, Lisa, mutta tuli jo syötyä niiiiin moooonta lusikkaleipää, että ei mahdu yhtään LIHAPIIRAKKAA. Ei sillä, etteivätkö ne hyviä olisi, -ainakin PEHMEITÄ... :-))
« Viimeksi muokattu: 18.08.06 - klo:23:45 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #22 : 18.08.06 - klo:23:47 »

Joo, mutta ottakaa toki ensin LIHAPIIRAKOITA ja MAKAROONILAATIKKOA (josta kerron toisaalla), vasso guud!



Kerro vaan Lisa makaronilaatikosta vaikka täällä! En malta odottaa... :-))

Pakko kertoo yks juttu, joka tuli mieleen tuosta kelpaaks palaneet lusikkaleivät kompostimadoille... Tuttava kertoi, kun oli nähnyt tilanteen. (Tämä ei todellakaan liity lusikkaleipiin.) Mutta semmoinen laitakatujen kulkijamies oli ollut ruokakaupan takana roskiksesta ettimässä ittelleen ruokaa. Ja löysikin. Pitkänpitkän makkarapötkön. Semmoinen pitkä siis, josta ennenvanhaan kaupassa aina siivutettiin leikkelemakkaraa. Hää sitten tutki siinä pötköä tarkemmin, ja huudahti itsekseen: "HYI! Sipulimakkaraa!"

 [:-I]  [8-)]
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #23 : 18.08.06 - klo:23:53 »

Sipulimakkara oli kyllä ennenvanhaan tosi hyvää!Ei taida enää saada mistään?En ainakaan kauppojen leikkelehyllyillä ole nähnyt. Jahtia on vielä mutta sipulijahtia ei.Vai onko kyseessä sama makkara?
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #24 : 18.08.06 - klo:23:57 »

Sipulimakkara oli kyllä ennenvanhaan tosi hyvää!Ei taida enää saada mistään?En ainakaan kauppojen leikkelehyllyillä ole nähnyt. Jahtia on vielä mutta sipulijahtia ei.Vai onko kyseessä sama makkara?

en oo ihan varma oliks sen miehen makkara sipulijahtia, mutta melkein uskoisin, että oli.  :-))
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #25 : 19.08.06 - klo:00:09 »

 :-))
Niin, tää makaroonilaatikko-episodi sijoittuu suht samoihin varhais-naisihmisen elämänvaiheeseen. Olimme nuoremman sisareni kanssa viikonloppuna äidin miesystävän luona vierailemassa ja äitiä sinne odotellessa tämä mieshenkilö ajatteli varmaan, että oon jo sen ikänen ja kokonen, että osaan makaroonilaatikon tekee. Kaikki tarpeet oli saatavilla, mutta meikä, pölkkypää kun on, enkä koskaan ollut muuta kuin syönyt sitä mainittua sapuskaa, niin en voinut sanoa totuutta! Niinpä laitoin makaronit ja jauhelihan kattilaan ja kattilan uuniin, lämpötilaa en muista. Kun se ruoka otettiin uunista, niin se näytti ihan hyvältä. MUTTA.....kun se ukkeli rupes sitä syömään, niin ne makaronithan rapisi kuivuuttaan pitkin pöytää, eikä jauhelihaa löytynyt enää mistään! Hampaat irveessä mies yritti kiskoo sitä safkaa, mutta eihän siitä mitään tullut, huokaus! [:-(] :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #26 : 19.08.06 - klo:00:17 »

Lisa, tää kuolee nauruun täällä!  [:-DD] [NUT] [:-DD]

Mutta säähän olet rohkea/luova ja oma-aloitteinen ihminen selkeesti! Mieti sitä. En ois ikinä keksinyt tuolla lailla tehdä makaronilaatikkoa. En ois ees uskaltanut!  :-)) :-)) :-))

Ooks muita ruokia laittanut...?
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #27 : 19.08.06 - klo:00:30 »

No näitä mokailu-juttuja ei tuu mieleen kuin yks, joka viittaa mak.laatikkoon. Koska tämä ko. sapuska vie liikaa aikaa, niin siitä saa aivan ihanan "italia-version", sillai, että keittää makaronit ja ruskistaa jauhelihan ja sipulin ja tietty valkosipulia. Voi myös laittaa maissia, paprikaa yms. Sit vaan sotkee kaikki keskenään, ei tartte uunia! Tulee aivan ihana pastapata, niinkuin nyk. sanoittaisiin.
Kaikki meni hyvin tähän asti nuoruudessani, MUTTA miehelläni oli typerännäköinen sirotin, joka hänen mielestään oli sokerisirotin, mutta mun mielestä suola-semmonen! Noh, eiphä ole vaikea arvata, kun sapuskan maustoin ronskisti SOKERILLA! Eihän siinä muuta kun sokerista makaronipataa ei syöny KUKKAAN! [:´((]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #28 : 19.08.06 - klo:00:47 »

mää oon harrastanut tätä italianpataa kans paljon, vielä yksinkertaisemmin. maissit ja paprikat on poissa kuvioista silloin kun keittää makaroonit, ruskistaa jauhelihan ja ehkä sipulia, jos viittii. sekoitetaan keskenänsä. asetetaan lautaselle. maustetaan ketsupilla ja sieni-soijakastikkeella. avot!

Suosittelen!  :-))

p.s. pippurii pitää olla kyl tai sitten tabascoo
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #29 : 19.08.06 - klo:00:58 »

minulle sattui aikanaan melkein samanmoinen sokeri/suolasekoitus kuin Lisalle. Tein seurustelu aikanani uunissa ranskalaisia perunoita lisukkeeksi ja sanoin mies ehdokkaalle,että voi tarpeen vaatiessa lisätä niihin suolaa makunsa mukaan. Mies vispasi suolasirotinta moneen otteeseen ja minä jo ehdin ihmettelemään moista suolan käyttöä  itsekseni. Ruokailun loppuessa "hokasin" että olin laittanut pöytään ihan samannäköisen sokerisirottimen ja mies kun kiltti oli, ei arvannut epäillä, että "suolasirottimen"näköisessä purkissa voi olla sokeria!No vielä ollaan yhdessä!
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #30 : 19.08.06 - klo:06:59 »

Susin palaneille lusikkaleiville  :-)) roikuitko täällä pöntöllä liian kauan vahtimatta niiden paistumista??

Ja Lisalle  :-)) sinun lihapiirakoiden lämmitystavalle,oli varmaan aika lötköjä lihapiirakoita?
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #31 : 19.08.06 - klo:08:00 »

Susin palaneille lusikkaleiville  :-)) roikuitko täällä pöntöllä liian kauan vahtimatta niiden paistumista??

Kyllä, käenpiika. Syytän tapahtuneesta yksinomaan pönttöä!!!  :-))

Kattokees, pistin pellin uuniin, ja sitten aattelin tulla tänne kysymään just tuota säilytysjuttua. Noh, aloinkin tutkimaan uuden foorumin hienouksia ja lueskelemaan viestejä ja sit aloin kirjoittaa omaani... ja silloin tajusin, että en ollut ottanut niitä pois uunista.  [:´((]

Mä muutes sain ne onnistumaan lusikoilla kuitenkin, kun aluksi meinasin tehdä vaan semmosia plättyjä. Mutta MIKÄ VAIVA nyhrätä lusikalla 60 kakkaraa! Yhteensä siis 120, kaksi pellillistä, ja 60 kappaletta PALOI! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Surkaa kanssani osaaottavasti!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #32 : 19.08.06 - klo:08:03 »

Muutes,

keksin teidän säilöntäehdotuksista semmoisen "kompromissin". Miepä pistän ne tiiviiseen lasipurkkiin ja lasipurkin jääkaappiin. Aika hyvä, vai mitä?  [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #33 : 19.08.06 - klo:17:20 »

Hahahaaa Sus, nyt oon vahingoniloinen röhö [:-DD] , osaat polttaa siekin juttui :-))

Lisa, nuo lihapiirakat  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #34 : 19.08.06 - klo:17:22 »

Mie Kati VAROTAN, mie tuon ne RAPEAT lusikkaleivät SULLE!

 [:14]

 [:-DD]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #35 : 19.08.06 - klo:17:24 »

Mie annan siulle sitten LEIPIÄ,  [:-DD] vastalahjaksi.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #36 : 19.08.06 - klo:17:25 »

Etkä kyllä varamana anna!

 :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #37 : 19.08.06 - klo:17:32 »

On teillä ihanat ruokajutut...vähänkö nauroin niille Lisan lihapiirakan lämmittämisille ja makaroonilaatikolle  [:-DD] tekevälle sattuu...
Lusikkaleivät on ihania...ne oli mun lemppareita lapsuudessa...on kyllä vieläkin, jos sattuu saamaan.

Minä tien nuoruudessani munkkeja ja ohjeen mukaan. Ihmettelin, että on löysää taikinaa ja lisäsin jauhoja. Arvatkaa tuliko niistä melkoisia pesäpalloja...ei syöny kukaan. Olis voinu ikkunan heittää rikki niillä mun munkeilla. En ole muuten sen jälkeen kertaakan leiponut munkkeja...oli ihan eka ja vika kerta [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #38 : 19.08.06 - klo:17:36 »

 [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #39 : 19.08.06 - klo:17:39 »

Niinpä, mutta kyllä sitä pikkuhiljaa oppii tuon ruuan laitonkin. Mutta täytyy sanoa, että en mä mikään kokkaus-ihminen ole. Meillä jopa mies duunaa parempaa safkaa kuin minä, jos se vaan sille päälle sattuu. MUTTA: erilaisten suolaisten piirakoiden tekijänä olen kunnostautunut. Tykkään niistä itsekin paljon ja kerran sain kunnian tehdä mun esimiehen pippaloihin sen valkosipulipiirakan,-------ja tykkäsivät! [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #40 : 19.08.06 - klo:17:39 »

Töyhtis!  [:-DD]

Tuli muutes mieleen munkinpaistosta. Veljeni, nuorena, rupes tekeen ranskalaisia perunoita... siis keittämään oikein rasvassa. Pisti rasvakattilan liedelle ja unohti sen... ja eikus liekit roihus kattilasta  [:67] ja asunto meni remonttiin. Ei siis tulipaloa sentään, mutta se savu maalas mustaksi asunnon KAIKKI katot ym. Kaikki piti maalata...Eh...

 [:-I]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #41 : 19.08.06 - klo:18:58 »

Varsinaisia Kokki Kolmosia tuntuu olevan tämä pönttölä täynnään  [:-DDD] [:-DDD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #42 : 19.08.06 - klo:19:16 »

Niinpä, eli Teretulemast tänne, illan menu: Lihapiirakkaa a la Lissu ja pääruokana kuivaa, mutta imelää makaronilaatikkoa! Silvuplee! :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #43 : 19.08.06 - klo:19:18 »

Meillä ois tarjolla mustia lusikkaleipiä sekä mustia savustettuja ranskalaisia perunoita.

Var så god!
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #44 : 19.08.06 - klo:19:22 »

Hyvä Sus, myöhän voitas perustaa Savoon uusi Gourmet-ravintola?! :-)) Mitenhän pitkä jono ois ovella! [:-DD]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #45 : 19.08.06 - klo:19:23 »

Koko pönttöporukka siis ottaa suunnan jomman kumman mestarikokin luokse,tarjollahan on herkullista "purtavaa"  [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD] Tai parasta kai on porukka jakaa kahteen osaan ja näin ei tule yhden emännän osalle liian isoa urakkaa kestitä vieraita.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #46 : 19.08.06 - klo:19:25 »

Mitäpä urakkaa tuosta  [:-DD] , makaronilaatikko tulee sen kön laittaa ainekset uuniin  [:-DD] ja lusikkaleipiä ei tarvia paistovaiheessa paljon vahtia, sen kön odotteleen vieraitten tuloa vaan.
Ruuat kypsyy uunissa ihan itekseen  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #47 : 19.08.06 - klo:19:26 »

 :-)) jee jee minä voisin paistella kivimunkkeja jälkiruuaksi [:-DD]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #48 : 19.08.06 - klo:19:27 »

Seuraavan pönttötapaamisen kokit on siis valittu  [:-DD]

Ja yksi hyöty vielä: kivimunkkeja voi käyttää pelaamiseen  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #49 : 19.08.06 - klo:19:30 »

Niinpä voikin,niillä voi vaikka pelata sitä Petankkia vai mitä se nyt on   [:62]  [:33] [:33] [:33] [:33] [:33]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #50 : 19.08.06 - klo:19:32 »

Petankkia kivimunkeilla...  [:-DDD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #51 : 19.08.06 - klo:19:34 »

Älkää kauheen isol porukal tulko, sovitaan vaikka "puoli pönttöä" ens alkuun, kattokaas polttamiseen menee aika paljon aikaa ja sähköä.

 :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #52 : 19.08.06 - klo:19:35 »

Joo, Lisa!!!

Ja reseptitkään ei oo kovin vaikeita.

"Aseta ainekset jotenkin johonkin, ihan miten päin vaan, ja polta."
Kirjattu

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #53 : 19.08.06 - klo:19:40 »

Lusikkaleivät säilyy jääkaapissakin. Oottekos tehneet koskaan
Aleksantereita. nam nam
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #54 : 19.08.06 - klo:19:41 »

Mukavia reseptejä  [RULES] [:-DDD]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #55 : 19.08.06 - klo:19:43 »

Onpas Täällä Mukavia Ruoka Reseptejä  [RULES]  :-O  [:-DD]

Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #56 : 19.08.06 - klo:19:43 »

Ensimmäisen opiskeluvuoden asuin turvallisesti sukulaisperheessä Espoossa, jossa oli myös pientä puutarhaa nurtsin reunoilla. Pikkuserkkuni äiti antoi meille tytöille tehtäväksi leipoa karhunvattupiirakkaa, vatut oli helppo kerätä ja taikinakin valmistui, mutta perunajauhosuuruksen kanssa tuli ongelmia: oliko se nyt 1 tl vai 1 rkl vai 1 dl ?
Valitsimme varmaan viimeisen vaihtoehdon, koska piirakka oli lähes näkkileipää... [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 939
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #57 : 19.08.06 - klo:20:11 »

Apua! Mä kuolen nyt nauruun [:33]  :-))  [:-DD]
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #58 : 19.08.06 - klo:20:46 »

mää oon harrastanut tätä italianpataa kans paljon, vielä yksinkertaisemmin. maissit ja paprikat on poissa kuvioista silloin kun keittää makaroonit, ruskistaa jauhelihan ja ehkä sipulia, jos viittii. sekoitetaan keskenänsä. asetetaan lautaselle. maustetaan ketsupilla ja sieni-soijakastikkeella. avot!

Suosittelen!  :-))

p.s. pippurii pitää olla kyl tai sitten tabascoo

Tästä versiosta saa helposti ihan gourmee -aterian. Sekaan kun sotkee mauste- tai suolakurkun palasia niin NJAMI!  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #59 : 19.08.06 - klo:20:56 »

Tuo suolakurkku pitääkin pitää mielessä. Mä rakastan suolakurkkuja!

Kiitti vinkistä, Jate.  [:-)]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #60 : 20.08.06 - klo:11:04 »

Kolmisenkymmentä vuotta sitten en vielä osannut tehdä kalakukkoa. Kovin en myöskään tykännyt kalojen siivoamisesta joten päätin "oikaista". Ostin silakkafileitä ja tein niistä elämäni ensimmäisen kalakukon.
No siitä mausta sitten en sano mitään mikä oli tuloksena  [:-I].
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #61 : 20.08.06 - klo:11:27 »

Kalakukko on muuten helppo tehdä, kun kovertaa isohkon ruisleivän ontoksi ja täyttää sen jollain kalalla (vaikka kalapuikoilla :-)) ja lihalla ja sit kietoo folioon ja paistaa! [:-)]


(mikä mua vaivaa, kirjotin aluks, että lalulollo, kun piti kirjottaa kalakukko, huh huh )

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #62 : 20.08.06 - klo:11:29 »

Täytyisiköhän tehdä pönttöläisten yllätys reseptikirja  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #63 : 20.08.06 - klo:11:29 »

Lisalla Hauska Uusi Kalakukko Reseptti  [:-DD]   [RULES]  [:-DDD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #64 : 20.08.06 - klo:11:40 »

Täällä maistuis palanneetkin. [:-)]

Mukavia onnistumis-juttuja tytöiltä!! [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #65 : 24.08.06 - klo:14:20 »

Voi hitsi, nyt vasta huomasin näin hienon viestiketjun. No pitää minunkin niinsanotusti työntää lusikkani soppaan. (Kokkauksesta kun on kerran kysymys)
 [:-DD]

Tosi monta vuotta sitten oltiin Pertunmaalla ja ajattelin leipoa pullaa. Kaikki meni ihan hyvin siihen asti kun olin saanut toisen pellillisen uuniin. Silloin Repe tuli kysymään että onkos mulla mitään hommia kesken vai lähdettäisiinkö järvelle katsomaan katiskat. Minä siihen että eihän tässä mitään hommia kesken, että lähdetään vaan. Ja lähdettiin, rantaan oli puolen kilsan kävelymatka ja sitten noustiin veneeseen ja kun oltiin puolessa välissä järveä sanoin Repelle että pullat jäi muuten uuniin. No hän sitten kysyi että pitäisikö kiiruusti mennä takaisin, johon minä että mikäs kiire tässä, katsotaan katiskat kun kerran on tänne järvelle asti tultu. Pullat on joka tapauksesa jo palaneet.
Ja niin muuten olivatkin, ihan mustia myös sisältä. Repe kutsui niitä salmiakkipulliksi, joten nykyään kun meillä on salmiakkipullia tai salmiakkipiirakkaa kaikki tietää että se on sitten vähän sellaista palanutta.
Onneksi silloinen uuni oli siinä kuistilla ja ovi auki niin savut oli hälventyneet taivaan tuuliin.
Jotta kyllä täälläkin osataan.  [:-DD]

Ja Sus, sen takia pikkuleivät joiden taikinassa on paljon rasvaa, kannattaa säilyttää kylmässä, ettei rasva ala lämpimässä härskiintyä.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #66 : 24.08.06 - klo:15:19 »

Salmiakkipullia  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #67 : 24.08.06 - klo:16:06 »

No jopas olet,Tiina, ollut rauhallinen! Vaikka kuinka olisivat pullat jo palaneet, olisi meidän vene kääntänyt kokan kohti rantaa ja vieläpä melkoisella kiireellä!  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #68 : 24.08.06 - klo:17:46 »

Kati osaa tehdä lämpimiä salmiakkileipiä. Mut hää koristeli vaan hiukan reunoja ja kulmia salmiakilla.

 Miun lusikkaleivät oli kyllä ylt päält salmiakkikuorrutteiset.  [:-DD]
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #69 : 24.08.06 - klo:21:20 »

Salmiakkipullia [:-DD]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #70 : 24.08.06 - klo:22:30 »

Ihme kumma ei tullu salmiakkipullia... Ymmärsin ottaa molemmat pellit uunista ennen kuin oli myöhäistä... Ylitin taas itseni siis... [:33]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #71 : 24.08.06 - klo:22:32 »

Hienoa Marleena  [KIPPIS]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #72 : 24.08.06 - klo:22:39 »

Sen verran harvoin sattuu kohalle tuo leipomuskohtaus, että koskaan ei oo varma millä konstilla millonkin sen pullaleipomuksen pilaa... Jos sattuu taikinasta tulemaan sopivan paksuista niin viimeistään uunissa ne menee pilalle... Munakello on taas vaihteeks hukassa...  [:21]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #73 : 24.08.06 - klo:22:46 »

Itsellehän ei ikinä satu mitään  :-)) , mutta oma pentu on loistanut ruokamokien saralla lahjakkaasti. Peruskouluiässä innostuivat serkkupoikansa kanssa köksän tuntien innoittamina tekemään suklaapuuroa reseptin mukaan. Savolaispoikia kun olivat, niin laittoivat tarkasti ohjeet mukaa yhden tesilitran (tl) suolaa...... Toisen kerran tekivät lettuja, mutta taikinasta tuli vähän löysä, kun oli napattu reikä reseptikansioon puolen litran ykkösen kohdalle.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #74 : 24.08.06 - klo:22:55 »

Koeraukko!  :-)) TESILITRA suolaa!!!  [:-DDD]

tl

tee-äl mikä tee-äl!!!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 300
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #75 : 24.08.06 - klo:23:21 »

ja säilykepurkin avaamisestakin voi joutua sairaslomalle...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #76 : 25.08.06 - klo:09:37 »

 [:33]           Reseptikirja olis hyvä                [:33]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #77 : 04.03.10 - klo:17:08 »

Hauska ketju ansaitsee ylösnostamisen. Ketju löytyy nyt myös Ilmoitusosaston Vekenlinkeistä, sieltä lopusta otsikon Muita Pönttöläisjuttuja alta. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #78 : 04.03.10 - klo:17:28 »

Hauska ketju ansaitsee ylösnostamisen. Ketju löytyy nyt myös Ilmoitusosaston Vekenlinkeistä, sieltä lopusta otsikon Muita Pönttöläisjuttuja alta. [:-)]

Onko...en mie vaan löytänyt...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #79 : 04.03.10 - klo:17:43 »

Mie luulin, että olit laittamassa sitä... :-))
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #80 : 04.03.10 - klo:18:02 »

Ensin tulee Hercule Poirot, sitten vasta lusikkaleivät.  [:-I] :-))

Nyt ketju on linkkilistalla.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #81 : 04.03.10 - klo:18:04 »

Lusikkaleivät on tärkeempii! [:-DD]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #82 : 04.03.10 - klo:18:27 »

Mullei riittäs lusikat!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #83 : 21.11.11 - klo:22:45 »

Joku vieras kattelee tätä. Ei muuta, mutta tätä ketjua ei ole syytä unohtaa... [:-I] [:-DD]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #84 : 21.11.11 - klo:22:51 »

Ei oo tullu vieläkään ostettua lisää lusikoita!  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #85 : 21.11.11 - klo:22:56 »

Ei oo tullu vieläkään ostettua lisää lusikoita!  :-))

That's not good for you! You should! [:-DD]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Lusikkaleivät
« Vastaus #86 : 21.11.11 - klo:23:55 »

Se on just se syy, miks lonti ei voi tehä
lusikkaleipiä. Ku lusikat ei riitä.  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.
 

Sivu luotiin 0.217 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.