Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lisää tyhmiä kysymyksiä  (Luettu 452 kertaa)

Veke

  • Vieras
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #15 : 17.02.07 - klo:02:00 »

Tässä muute näkee, mite arvokas on tuttu ja taitava tukihenkilö. Siis sellane, ku mullaki on.

Toisaalta, siin on taas haittansakki. Kas, se tekee mullen kaikki valmiiks ja miä en koskaa opi mitää.
Jolsei se esmes katto mun tarttevan osata panna näkysälle kuvia, ni miä en kuvia näkysälle pa.

Noin helppoo ja yksinkertasta se on, mut samalaikaa kiusallista mullen,
ku joskus sentä jonku kuvanki näkysälle panisin.   :-))
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #16 : 17.02.07 - klo:02:15 »

Nou hätä..arvaappa vaan, mie oon  ihan puhki, mut saimpas ohjelman ladattua.. [KIPPIS]..tää on nyt miulle, kipitän kaapille ja otan pikkasen paukun..huh-huh, jo oli hommelii, pirskatti, mie ku en periks anna, kiipeen vaik puuhun beffa eellä, mut jos jottai saan päähäni, nii teen sen kans... [:-DD]..et sillee..pitänee kait kömpii pehkuihin...oon iha kaput..huh.. [HUH]
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #17 : 17.02.07 - klo:02:29 »

Nyt vielä, kun löytäisin osoitetarrapohjan ni avot, johan oisin tyytyväinen.. :-))..mut nyt tää mummeli on iha simmut ristissä..hoh-hoijaa..
mut oompas itteeni tyytyväinen..itsekehu tuoksahtaa... [:-DD]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #18 : 17.02.07 - klo:07:06 »


Noin helppoo ja yksinkertasta se on, mut samalaikaa kiusallista mullen,
ku joskus sentä jonku kuvanki näkysälle panisin.   :-))

Veke, eikös kukaan ole sulle koskaan antanut neuvoja kuvan laitosta, vaikkapa KIRJALLISESTI?  :-)) [NUT]
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #19 : 17.02.07 - klo:09:29 »

Täällä täysin "pönttö" kuvien laitosta koneelle. En edes tiedä millä ohjelmalla Ifin jälkeen laittaisin [?].

Olisi ollut Oriehuelasta kiva perhosen kuva, mutta tukihenkilö ei ole ehtinyt opastamaan. Tai siis en ole pyytänyt....

Joten eipä tuosta ole ollut kenellekään mitään vahinkoa. [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #20 : 17.02.07 - klo:09:46 »

Nyt vielä, kun löytäisin osoitetarrapohjan ni avot, johan oisin tyytyväinen.. :-))..mut nyt tää mummeli on iha simmut ristissä..hoh-hoijaa..
mut oompas itteeni tyytyväinen..itsekehu tuoksahtaa... [:-DD]

OpenOffice,orgWriter --- Tiedosto --- Uusi --- Osoitetarrat

Itse käytin tuotemerkkinä "AveryA4"

Valikosta "tyyppi" löytyy eri vaihtoehtoja(valmiita aihioita), valikon alapuolelle tulee silloin yksittäisen tarran mitat (esim 3cm/leveys x 2cm/korkeus ja montako tarraa mahtuu ko. arkille/aihiolle, Esim 5 x13 =65 tarraa (viisi saraketta ja 13 riviä)

Asetuksista valinnaksi "Koko sivu"

Jos käyttää kohtaa "muotoilu", niin silloin on hyvä muistaa, että vaakaetäisyyden(tarrojen väli sivusuunnassa) suuruuden/arvon on oltava AINA suurempi kuin leveyden ja pystyetäisyyden(tarrojen väli pystysuunnassa) on AINA oltava suurempi kuin korkeus. Koska, jos laitat esim. vaakaetäisyyden 1.00cm:ksi niin leveyttä ei voi laittaa 1.00cm suuremmaksi(ei hyväksy suurempia arvoja).
Kumma  kun tähän "rajoitukseen" ei ollut mitään ohjetta. Mulla meni jonkin aikaa ennen kuin tajusin kokeilun kautta. :-O
« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:09:48 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #21 : 17.02.07 - klo:10:00 »

Täällä täysin "pönttö" kuvien laitosta koneelle. En edes tiedä millä ohjelmalla Ifin jälkeen laittaisin [?].

Olisi ollut Oriehuelasta kiva perhosen kuva, mutta tukihenkilö ei ole ehtinyt opastamaan. Tai siis en ole pyytänyt....

Joten eipä tuosta ole ollut kenellekään mitään vahinkoa. [:-)]


Jatta, photobucket on aika kiva. Samoin msn. Molempiin varmaan löytyy Zeenerin kirjoittamat seikkaperäiset ohjeet.
Ja kun sen Ifin on oppinut, niin kaikki muut toimivat aika lailla samalla tavalla!

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #22 : 17.02.07 - klo:10:08 »

Minulla on kyllä aivan ihana tukihenkilö, Välskäri! Hän on opettanut minut kuvia laittamaan - mm. Olen ihan itse oppinut kun olen vierestä seurannut!
 [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #23 : 17.02.07 - klo:10:12 »

Jatta.  Zeeneri neuvoi mulle sellaisen, kun OIOI.  On meikäläisen järjelle just sopiva.  Ainut, ettei ole kuvien korjausmahdollisuutta, mut "hyvä" ottaja ei korjausta kaipaa, hekoheko.. [:-DD]

Sain ohjeet kirjallisena, mut ku ei tajuu, niin ei tajuu.  Perille meni vasta puhelimen kautta opastettuna ja siitä pitkäjännitteisyydestä olen vieläkin kiitollinen Zeenerille. [:-)] [:-)]
« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:10:16 kirjoittanut Kaarin »
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #24 : 17.02.07 - klo:10:16 »

Kiitti Kaija  :-)), lupaan kokeilla näillä ohjeilla.

Kaikille rattosaa lauantaipäivää.

P.s. Hannu (hese) on parasta aikaa siellä Orihuelassa, Espanjassa,
Olen ollut jo 2 viikkoa yksikseni. Aika on mennyt nopsaan. Ensi viikko onkin minulla työviikko.

Zeener muuten on hyvä opettaja  :-)) :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.