Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pyy  (Luettu 167 kertaa)

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Pyy
« : 16.02.07 - klo:18:48 »

Kävin tänään metsälenkillä ja toivoin, että näkisin pyyn. Yhdestä pusikosta lähti lintu ja lensi matalalla sorakuopan toiselle puolelle metsään....en tunnistanut, kun pusikko oli tiellä. Jäin sitä siihen sitten ihmettelemään ja miettimään, kun kuulin hiljaista vihellystä aika läheltä. Heti tuli mieleen, että sen täytyy olla pyy. Vihellyksiä kuului ja minä tietenkin etsimään, että mistä ääni tulee. Löytyihän se viheltelijä sitten loppujen lopuksi. Aivan ihana oli katsella kaunista pyytä oksalla viheltämässä. Ensimmäinen kerta elämässäni, kun kuulin pyyn vihellyksen.

Jatkoin matkaa kotiinpäin ja mitä näinkään vähän matkan päässä tien vieressä....pyyn jäännökset. Oli vaan höyheniä jäljellä. Jotenkin tuli surullinen olo, kun ajattelin, että siellä se kaveri viheltelee ja toinen on syöty.
Mutta sellasta tämä on luonnon kiertokulku.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pyy
« Vastaus #1 : 16.02.07 - klo:18:53 »

Vastasitko pyyn vihellykseen, olen monesti "keskustellut" pyyn kanssa... [:-DD]

Harmi vain sitä toista  [:´(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Pyy
« Vastaus #2 : 16.02.07 - klo:18:54 »

Minun lintujen syöttöpaikalla oli myös tänään käynyt joku isompi lintu ruokailemassa.Oli talitiaisen tie päättynyt kun jäljellä oli kauniita pehmoisen näköisiä höyheniä ja sulkia.Mutta jostainhan se isompi sen ruokansa ottaa  [:-I]
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pyy
« Vastaus #3 : 16.02.07 - klo:18:55 »

En vastannut  [:-DD] Mietin kyllä, että oli voinut jutustella, mutta en sitten alkanut kuitenkaan viheltää.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Pyy
« Vastaus #4 : 16.02.07 - klo:19:07 »

Hieno tarina ja kohtaaminen pyyn kanssa ollut Töyhtiksellä! [:-)]

Niin, kyllä pyyn vihellys on kaunista ja kaunis on itse lintukin. Täällä on pyitä, että toisinaan niitä voi nähdä ja kuullakin.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Pyy
« Vastaus #5 : 16.02.07 - klo:20:05 »

Hieno tarina! Pyy on todella hieno lintu ja sen ääni on kaunis. Töytiksellä oli onni matkassa pyyn etsinnässä! Muistan, kun näin pyypoikueen, oli se hieno kokemus, kun näki pyynpalleroita ihan läheltä, ihan puolen metrin päässä! [:-)] [:-)] [:5]

Se syöty pyy oli mitä ilmeisemmin sen viheltelijän puoliso, pyypari nimittäin liikkuu yhdessä kesät talvet. [:´(]
Kirjattu

punatulkku

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 394
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
Vs: Pyy
« Vastaus #6 : 17.02.07 - klo:20:35 »

Voi puolisoa!  [:´(] Hieno havainto Töyhtikseltä, itse en ole koskaan kuullut luonnossa pyyn viheltävän!  [:-)] Tosin en ole varma, näinkö kerran pyyn auton ikkunasta istumassa kuusen latvassa.
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Pyy
« Vastaus #7 : 17.02.07 - klo:20:57 »

 Voi miten surullista     [:-(]   Jälkeen jääneelle pyylle monta  [:30]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.