Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129793 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #540 : 14.04.07 - klo:22:21 »

höh vuosista mä puhun... [:-DD]

Mese, vuodet kiitää hurjaa vauhtia!  [:67]

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #541 : 14.04.07 - klo:22:22 »

Kiitos Mese siitä hirvivinkistä  [:-)]
-pilkoin lihat suikaleiksi, pannuun lihat ja sipuli ruskistumaan, mustapippuria / suolaa, Koskenlaskijan Viherpippurijuustoa, pakasteesta kasviksia nesteeksi punaviiniä.

Perunoiden kanssa pistelin ja jopas se oli hyvää, söin itteni kipeeksi.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #542 : 14.04.07 - klo:22:25 »

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #543 : 14.04.07 - klo:22:33 »

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]

Joo, loraus pataan ja loput kitusiin... kuulostaisi ihan kohtuulliselta!  [KIPPIS] [:-DD]

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #544 : 14.04.07 - klo:22:40 »

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]

Joo, loraus pataan ja loput kitusiin... kuulostaisi ihan kohtuulliselta!  [KIPPIS] [:-DD]

Huom!  kastiketta, ei keittoa   [:-DD]


Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #545 : 14.04.07 - klo:22:43 »

Joo minä huomasinkin, että ei tästä soppaa synny, mutta jonkinlainen kastike ehkä  [:-DD], keittoonhan menis vähä usiampi pullollinen sitten ja mikähän siitä sitten tuliskaan... :-O
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #546 : 14.04.07 - klo:22:44 »

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]

oliks mun vinkissä punaviiniä? :-O ruokakermaa ja vettähän minä! Pitääkin kokeilla tuota punaviiniä joskus  [:-DD]

Joo, loraus pataan ja loput kitusiin... kuulostaisi ihan kohtuulliselta!  [KIPPIS] [:-DD]

Huom!  kastiketta, ei keittoa   [:-DD]




Nimenomaan kastiketta,ei keittoa!  [:-DD] [KIPPIS]

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #547 : 14.04.07 - klo:23:37 »

Harvoin tulee vilkuiltua tätä ketjua, mutta joskus kuitenkin.  [:-)]

Mikäs ihmeen hirvivinkki Meseltä on tänne tullut? Kertokaas vielä kerran! Tai... Sanokaa edes sivun numero! Katsoin nyt vain kaksi viimeistä sivua.

Tein muuten kerran tammikuussa Burgundin pataa Maikkarin sivujen ohjeen mukaan. Minä, joka harvoin mitään ohjeita noudattelen! Teen lähes kaiken vanhasta muistista tai... omasta päästäni - kuten Susukin.  :-)) Ja niin tekee meillä mieskin.  [:-)] Tuohon Burgundin pataan tuli vain kauheasti kaikkia mahdollisia emmeitä, joten peräti ostoslistaa niistä oli tehtävä. Mutta aatelkaas, kuinka paljon erilaisia alkomaholeja pitäisi huushollissa olla, jos kaiken tekisi ohjeiden mukaan!  :-O Noo, meillä mies toi kaupasta alkoholitonta punaviiniä tuohon ruokaan - ja vielä nyt yli puoli pulloa punaviiniä odottaa jääkaapissa käyttöään... Vaan Burgundin pata oli aivan ihanaa! ...Joskin itse suunnitellut padat voivat olla vähintään yhtä herkullisia!

Meillä oli eilen ja tänään sellainen hösispäivä, ettei paremmasta väliä. Valmisruokaa siis. Eilen jouduin soittamaan miehelle töihin, jotta tuo nyt edes vaikka vain Aatun pizzat, niin minun ei tarvitse kuin lämmittää uuni valmiiksi! Ja tänäänkin mies oli töissä yli viiteen ja meillä mentiin leipälinjalle... PAITSI, etten vielä ole mitään syönyt! Kohta teen jotain... Lihistä nakkeineen, eilen jääneet kaksi pizzaslaissia tai voikkuleipää... Lihiksestä tai pizzasta tähän aikaan voi vain vatsa mennä ripatille jo aamuyöstä... Vaan kun nälkä alkaa vaivata toden teolla...  [:-I] ...  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #548 : 15.04.07 - klo:20:30 »

possua pannuun  [:20]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #549 : 15.04.07 - klo:20:38 »

Tulee nälkä kun tätä ketjua lukee.. [NUT] Ei oo muuta kuin pizzaa ja salaattia.. [:-I] burgundinpata..tänne heti! [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #550 : 15.04.07 - klo:21:10 »

 [:-)]    Zirnix  / Oikea Mesen hirvi respti loytyy liharuoista nimellä --> Lapin ukon keitto    [:-)]
 tuolla ketjussa aiemmin kyselin mitäs tekisin hirvestä, ja mese vastasi,  siitä se alkoi....

Kaikki muu on "omasta päästä"
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

talitintti

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #551 : 16.04.07 - klo:10:06 »

Nyt on kuulkaas käyny niin että rahaa tulee vasta keskiviikkona ja kaapit ammottaa tyhjyyttä.
Nii´in.. mitäköhän sitä söis.. taisi tulla kaksi dieettipäivää.  :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #552 : 16.04.07 - klo:13:30 »

Pihis!  [:-)] Kiitti, kun vinkkasit! Kävin reseptipuolella katsomassa, ja mielenkiintoinen ohje Meseltä olikin. Minua kun kiinnostavat lähes kaikki ruoat, joissa on juustoa tai sulatejuustoa...  :-)) Aattelin, jotta josko soveltaisi tuota joskus sellaisena pataruokajuttuna...

Ja Anja!  [:-)] Kas tässä sulle Burgundinpataa...  :-)) Oli muuten tosi herkullista!

 http://www.ruokala.tv/Public/Reseptit?func=resepti&id=4786&rec_title_part=Burgundin+pata&recpa_id=&user_rec=&from=

Kävin äsken muuten laittamassa reseptipuolelle senkin oman muunnelmani Iipan uuniseiohjeesta. Tuli vain ihmeen pitkä teksti, vaikka ohje on erittäin helppo, yksinkertainen ja nopea. Kerroin siellä lisäksi vain, kuinka jatkan tuota ruokaa vielä seuraavanakin päivänä... Ihanaa ruokaa se on. Ja lohtakin olisi kivaa joskus kokeilla.

muoks. Niin... Että mitäköhän tänään...?  Ajattelin, että josko eilistä ruokaa jatkaisin... Hiukan samalla periaatteella kuin tuotakin uuniseitä... Eilen oli 1,2 kg köntti kasleria uunissa - eikä siitä ole puoliakaan enää jäljellä...!  :-)) Mihin lienee haihtunut...?  :-O Vaan kun vuoan pohja tietty on melkoisen rasvainen, sinne voisi lohkoa loput eilen keitetyistä perunoista ja broccolimixistä ja hmmm... nesteeksi hieman vaikka sitä alkoholitonta punaviiniä joka tuolla jääkaapin ovessa jo kauan on seissyt - ja heittää vuoka uuniin... Jos ei sitten syödä kasleria kylmänä ja lämmitetä perunoita ja broccolimixiä mikrossa... Helpolla pääsen siis tänään...  [:-)] Säilyyköhän alkoholiton punaviini avatussa pullossa miten kauan...?

Niin, ja Talitintti! Ei sulla paria kananmunaa ole? Muutahan ei oikeastaan tarttekaan, kun saat jo hyvän munakkaan. Vatkaat munat melko kuohkeiksi, lisäät hieman suolaa (ja valkopippuria) ja vettä ja vatkaat vielä kunnolla; näin - siis vatkaten - saat munakkaasta ikään kuin "runsaamman", kuohkeamman.  :-)) Itse pidän noin tehdystä munakkaasta. Minä vieläpä käännän munakkaani aina...

« Viimeksi muokattu: 16.04.07 - klo:14:00 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

mummeli 2

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #553 : 16.04.07 - klo:16:42 »

Miepäs söinkii saares siikasoppaa.. [;-)]..voiiii maheton et oli hyvvää, meinas kiel mennä mukana, oli taitava kokki...njaaam!!!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #554 : 16.04.07 - klo:16:47 »

Nyt on kuulkaas käyny niin että rahaa tulee vasta keskiviikkona ja kaapit ammottaa tyhjyyttä.
Nii´in.. mitäköhän sitä söis.. taisi tulla kaksi dieettipäivää.  :-))

Ahaa, kokkisota-ohjeita tositarpeeseen?
Jos löytyy jonkinlaista pastaa, niin tee sille kaveriksi maitokastike, mihin heität JOTAKIN kaapista/ pakasteesta löytyvää: juustoa, aurajuustoa, kourallinen katkarapuja. Tai pelkkiä mausteita.

Pst. kuinka pitkä matka lähteä sukulaisten luokse maha äänekkäästi kurnien?  [:-I]
 

Sivu luotiin 0.096 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.