Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129809 kertaa)

Evis

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4215 : 08.07.08 - klo:15:09 »

Syödäänkö teillä muilla  näin kesäisin uusia pottuja paahtosuolojen ja voin kanssa??   [:-)] [:-)]
On muuten makoisaa ruokaa [:-)] [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4216 : 08.07.08 - klo:15:10 »

Syödäänkö teillä muilla  näin kesäisin uusia pottuja paahtosuolojen ja voin kanssa??   [:-)] [:-)]
On muuten makoisaa ruokaa [:-)] [:-)]

Voin kanssa kylläkin, mutta mitä on pahtosuola, en oo koskaan kuullutkaan. :-O
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4217 : 08.07.08 - klo:15:14 »

Syödäänkö teillä muilla  näin kesäisin uusia pottuja paahtosuolojen ja voin kanssa??   [:-)] [:-)]
On muuten makoisaa ruokaa [:-)] [:-)]

Voin kanssa kylläkin, mutta mitä on pahtosuola, en oo koskaan kuullutkaan. :-O
Paistipanulle laitetaan ihan pikku himppa voita ja sitten karkeita vehnäjauhoja. Paahdetaan jauhot aika ruskeiksi ja kaadetaan kippoon, johon sitten lisätään suolaa joukkoon. Ja sitten eikun syyömään....  [:-)]
 Lapsena jo meillä kotona oli aina tätä "herkkua" tarjolla uusien pottujen kanssa. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4218 : 08.07.08 - klo:15:18 »

Syödäänkö teillä muilla  näin kesäisin uusia pottuja paahtosuolojen ja voin kanssa??   [:-)] [:-)]
On muuten makoisaa ruokaa [:-)] [:-)]

Voin kanssa kylläkin, mutta mitä on pahtosuola, en oo koskaan kuullutkaan. :-O
Paistipanulle laitetaan ihan pikku himppa voita ja sitten karkeita vehnäjauhoja. Paahdetaan jauhot aika ruskeiksi ja kaadetaan kippoon, johon sitten lisätään suolaa joukkoon. Ja sitten eikun syyömään....  [:-)]
 Lapsena jo meillä kotona oli aina tätä "herkkua" tarjolla uusien pottujen kanssa. [:-)]

No sehän on ruskeata kastiketta ilman nestettä. [:-DD]
No oikeesti en ole tollasesta koskaan kuullutkaan, pitäis varmaan joskus kokeilla.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4219 : 08.07.08 - klo:15:19 »

Herkulliselta kuulostaa nuo paahtosuolat vai -suolot. Pitää kokeilla. Koskaan en ole kuullut ennen tuosta. [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4220 : 08.07.08 - klo:18:28 »

Outo on minullekin tuo Eviksen herkku, mutta pitänee kokeilla, kiinnostaa. [:-)]
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4221 : 08.07.08 - klo:18:48 »

Aivan uusi tuttavuus tuo Eviksen "kastike" , kokeilemisen arvoinen. Ensin luulin tuota paahtosuolaa sormisuolaksi (sitä hienostelusuolaa  [;-)]).
Minun lapsuudenaikainen pottujen kanssa herkku: voita pannulle (tai kattilaan) ja uutta sipulia varsineen pilkottuna ja kuullotettuna ja siihen maitoa, ah miten ihana kastike uusille perunoille, voita silloin käytettiin aika paljon  [:-I]. Teen sitä vielä joskus ja monet tuttavistani eivät ole semmoista syöneet.

Nyt sadepäivänä söin valmiin mikroaterian, palapaisti ja perunamuusi. Syöhän noita, jos ei viitsi muuta vääntää..

Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4222 : 08.07.08 - klo:18:54 »

Mä lämmitin just lauantaisia jämiä: pieni peruna, pala kukkakaalia ja siivu possua.  [:-P]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4223 : 08.07.08 - klo:18:58 »

Kaupasta löytyi pieni pihvi, porsaan lankkupihvi 631 grammaa ei ehkä tänään, mutta loppuviikolla grilliin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4224 : 09.07.08 - klo:12:06 »

Minun lapsuudenaikainen pottujen kanssa herkku: voita pannulle (tai kattilaan) ja uutta sipulia varsineen pilkottuna ja kuullotettuna ja siihen maitoa, ah miten ihana kastike uusille perunoille, voita silloin käytettiin aika paljon  [:-I].

Eikö tätä herkkua suurusteta millään?  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4225 : 09.07.08 - klo:12:08 »

Minun lapsuudenaikainen pottujen kanssa herkku: voita pannulle (tai kattilaan) ja uutta sipulia varsineen pilkottuna ja kuullotettuna ja siihen maitoa, ah miten ihana kastike uusille perunoille, voita silloin käytettiin aika paljon  [:-I].

Eikö tätä herkkua suurusteta millään?  [:-)]
Epäilisin, että kyseessä on maiton tehty sipulikastike. Kuuluu mun herkkuruokiin vieläkin.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4226 : 09.07.08 - klo:12:16 »

Minun lapsuudenaikainen pottujen kanssa herkku: voita pannulle (tai kattilaan) ja uutta sipulia varsineen pilkottuna ja kuullotettuna ja siihen maitoa, ah miten ihana kastike uusille perunoille, voita silloin käytettiin aika paljon  [:-I].

Eikö tätä herkkua suurusteta millään?  [:-)]
Epäilisin, että kyseessä on maiton tehty sipulikastike. Kuuluu mun herkkuruokiin vieläkin.

Meinaat että niinkuin vehnäjauhoilla suurustettaisiin? [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4227 : 09.07.08 - klo:12:21 »

Minun lapsuudenaikainen pottujen kanssa herkku: voita pannulle (tai kattilaan) ja uutta sipulia varsineen pilkottuna ja kuullotettuna ja siihen maitoa, ah miten ihana kastike uusille perunoille, voita silloin käytettiin aika paljon  [:-I].

Eikö tätä herkkua suurusteta millään?  [:-)]
Epäilisin, että kyseessä on maiton tehty sipulikastike. Kuuluu mun herkkuruokiin vieläkin.

Meinaat että niinkuin vehnäjauhoilla suurustettaisiin? [:-)]
Niin minä tekisin, mutta en tiedä tuota Vilukon reseptiä suurustaako hän sitä lainkaan???
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4228 : 09.07.08 - klo:12:21 »

Meillä ei mitään suurustusta. Jos voista ei tullut tarpeeksi suolaa, niin suola oli ainoa maustelisä.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4229 : 09.07.08 - klo:12:42 »

Mahhoo kiristää kun söin litran mansikoita yhdeltä istumalta :-)) ja sitäpaitsi hiiri on nyt ihan punainen. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.134 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.