Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129631 kertaa)

Evis

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4785 : 17.10.08 - klo:14:36 »

Kaalilaatikko muhimassa uunissa  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4786 : 17.10.08 - klo:15:15 »

vklsin [:-DD]

 [:-I]

Se oli hauska. On aina hyvä säästää, jos vain voi, tässä tapauksessa kirjaimia. :-)) Mää säästin vielä kaksoispisteenkin. [:-DD]

Tein Spagetti Bolognesea - ilman jauhelihaa. Se on hyvää näinkin, maustamisesta on kaikki kiinni. Heitin sekaan myös hemapaa. Spagetti on täysjyvää. Sitte lautaselle väliin sulamaan juustosiivuja ja päälle vielä Parmesan-juustoa. Nammmmm. [:20]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4787 : 17.10.08 - klo:15:29 »

Tänään yritetään tehdä illalla sellaisia hampurilaisia mitä sai ennenvanhaan nakkareilta. Parilassa puristettuja ja joissa on pihvin lisäksi paistettu muna ja/tai ananasrengas välissä ja rapea kuori. Tiedättekö minkälaisia tarkoitan?
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4788 : 17.10.08 - klo:15:30 »

Tänään yritetään tehdä illalla sellaisia hampurilaisia mitä sai ennenvanhaan nakkareilta. Parilassa puristettuja ja joissa on pihvin lisäksi paistettu muna ja/tai ananasrengas välissä ja rapea kuori. Tiedättekö minkälaisia tarkoitan?

Juu. Ja mun tuli nälkä!  [:-P]
Teettekö itse jauhelihapihvit vai ostatteko valmiit hampparipihvit?
Onko teillä sellainen parilagrilli?

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4789 : 17.10.08 - klo:15:45 »

Tänään yritetään tehdä illalla sellaisia hampurilaisia mitä sai ennenvanhaan nakkareilta. Parilassa puristettuja ja joissa on pihvin lisäksi paistettu muna ja/tai ananasrengas välissä ja rapea kuori. Tiedättekö minkälaisia tarkoitan?

Juu. Ja mun tuli nälkä!  [:-P]
Teettekö itse jauhelihapihvit vai ostatteko valmiit hampparipihvit?
Onko teillä sellainen parilagrilli?

Pihviasia on vielä vähän hakusessa, meidän kaupassa on kyllä ainakin joskus sellaisia raakoja, mutta muuten valmiiksi tehtyjä litteitä pyöreitä jauhelihapihvejä, niitä ostan jos niitä tänään siellä kaupassa on.
Parilagrillikin löytyy, toivottavasti toimii ja myös johto löytyy, no hätätapauksessa käytetään vohvelirautaa. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4790 : 17.10.08 - klo:16:22 »

Tänään yritetään tehdä illalla sellaisia hampurilaisia mitä sai ennenvanhaan nakkareilta. Parilassa puristettuja ja joissa on pihvin lisäksi paistettu muna ja/tai ananasrengas välissä ja rapea kuori. Tiedättekö minkälaisia tarkoitan?

Juu. Ja mun tuli nälkä!  [:-P]
Teettekö itse jauhelihapihvit vai ostatteko valmiit hampparipihvit?
Onko teillä sellainen parilagrilli?

Pihviasia on vielä vähän hakusessa, meidän kaupassa on kyllä ainakin joskus sellaisia raakoja, mutta muuten valmiiksi tehtyjä litteitä pyöreitä jauhelihapihvejä, niitä ostan jos niitä tänään siellä kaupassa on.
Parilagrillikin löytyy, toivottavasti toimii ja myös johto löytyy, no hätätapauksessa käytetään vohvelirautaa. [:-DD]

Meillä oli aikanaan kotona sellainen Fincan parilagrilli. Mä joskus tein sillä jotain ja pariloin sen sähköjohdonkin  [:17]
Onneksi ei ehtinyt pinta palaa rikki  [:67]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4791 : 17.10.08 - klo:17:05 »

Mun on pää niin tyhjä, että mä taidan lainata Tiinan ideaa ja nostaa parilagrillin pöydälle.
Ananas-hampurilaiset on hyviä!  [:-P]

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4792 : 17.10.08 - klo:20:05 »

Perjantai ja saunamakkaraa, aikaisemmin pari riisipiirakkaa.
Koulussa oli lohdukkeeksi pullakahvit.  [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4793 : 17.10.08 - klo:20:14 »

Uunissa kyljyksiä pekonilla höystettyinä ja tietysti runsaalla sipulilla sekä mausteilla, lisäksi valkosipuliperunoita kermalla...että semmosta kevyttä  :-)) . Siel ne muhii ja tuoksut tulee ja nälkä on ja väsykin on, sitten tulee uni, kun maha on pullollaan ja massun viereen on sitten helppo köllähtää ja varmaan siihen viekkuun tulee Toivokin  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4794 : 17.10.08 - klo:22:32 »

Tacoja.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4795 : 18.10.08 - klo:06:50 »

Aamiaiseksi just nyt kahvia ja iiiso voileipä (puolikas revitty-leivän rinkulasta), jonka päällä savuporosulatejuustoa, kinkkusiivuja, tomaattia, aromisuolaa ja sitruunapippuria. Nammm.

Päivällä sitte eilistä bolognesekastiketta ja spagettia, mutta tänään lisään siihen jauhelihaa, kun sitä eilen kaupasta hain. Lautaselle taas edam-juustoa kastikkeen alle (sulaa sinne) ja päälle parmesan-juustoa. Nammm.

Sitte ostin eilen ainekset purjoperunasosekeittoon. Se valmistan joko tänään tai huomenna. Se se vasta nammmm on!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4796 : 18.10.08 - klo:06:54 »



Sitte ostin eilen ainekset purjoperunasosekeittoon. Se valmistan joko tänään tai huomenna. Se se vasta nammmm on!

Niin onkin! Laitatko kermaa sekaan? Smetanaa päälle?  [:-P]

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4797 : 18.10.08 - klo:06:58 »



Sitte ostin eilen ainekset purjoperunasosekeittoon. Se valmistan joko tänään tai huomenna. Se se vasta nammmm on!

Niin onkin! Laitatko kermaa sekaan? Smetanaa päälle?  [:-P]

Voi ei! Mä UNOHDIN kerman!!! Kyllä mää kermaa oon laittanut. Smetanakin vois olla ihanaa sen kanssa, en ole sitä käyttäny tään kanssa aikaisemmin.

Voi olla, että olen joskus tehnyt ilman kermaakin (kun sitä ei oo ollu kaapissa), se on hyvää kyllä silleenkin, mutta ilman muuta kerman kera siitä saa kaksin verroin parempaa. :-))

Se on kyll aivan ihana keitto!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4798 : 18.10.08 - klo:09:33 »

Miten tehdään purjoperunaSOSEkeitto? (Kyselee yks "mestarikokki"  :-)) )
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #4799 : 18.10.08 - klo:09:38 »

Miten tehdään purjoperunaSOSEkeitto? (Kyselee yks "mestarikokki"  :-)) )

Helppo versio:
Ostetaan kaupan pakastealtaasta peruna-purjosekoituspussi.
Kattilassa keitetään vettä. Just sen verran, että nää perunat ja purjot peittyy.
Sitten pussin sisältö sinne ja keitellään pussissa annetun ohjeen mukaan. Ei ole pitkä aika.
Soseutetaan sauvasekottimella. Maustetaan suolalla ja pippurilla. Lisätään oranssia kermaa.

Lautaselle voi sitten keiton päälle kipata lusikallisen smetanaa  [:-P]

Se vaikeampi versio alkaa perunoiden kuorimisesta ja pilkkomisesta ja purjon viipaloimisesta.
 

Sivu luotiin 0.241 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.