Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129684 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6465 : 25.07.09 - klo:10:17 »

Tänään suvisoppaa kotimaisista tuoreista vihanneksista  [:-P]

Teetkö sä sen punaiseen maitoon? Mä en edes muista, koska olen viimeksi syönyt kesäkeittoa. Koulussa se oli yksi kamalimpia ruokia, mutta mä luulen, että nyt se voisi olla hyvää.  [:-P]

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6466 : 25.07.09 - klo:10:27 »

Tänään suvisoppaa kotimaisista tuoreista vihanneksista  [:-P]

Teetkö sä sen punaiseen maitoon? Mä en edes muista, koska olen viimeksi syönyt kesäkeittoa. Koulussa se oli yksi kamalimpia ruokia, mutta mä luulen, että nyt se voisi olla hyvää.  [:-P]

Mä söin viime viikolla töissä itetehtyä kesäkeittoa ja oli yllättävän hyvää vaikka olin aluksi hieman epäluuloinen. Olis saanut olla vaan hieman enemmän perunaa ja vähemmän kukkakaalia mun makuuni  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6467 : 25.07.09 - klo:10:41 »

Tänään suvisoppaa kotimaisista tuoreista vihanneksista  [:-P]

Teetkö sä sen punaiseen maitoon? Mä en edes muista, koska olen viimeksi syönyt kesäkeittoa. Koulussa se oli yksi kamalimpia ruokia, mutta mä luulen, että nyt se voisi olla hyvää.  [:-P]

Mä söin viime viikolla töissä itetehtyä kesäkeittoa ja oli yllättävän hyvää vaikka olin aluksi hieman epäluuloinen. Olis saanut olla vaan hieman enemmän perunaa ja vähemmän kukkakaalia mun makuuni  [:-)]

Mä just yritin Pasille markkinoida ideaa itsetehdystä kesäkeitosta. Lupasin, että ne kammottavat pitkät, vihreät pavut voisi jättää pois. Punaista maitoa, reilusti voita ja suolaa ja perunaa, kukkakaalia, porkkanaa. Jos vaikka ensi viikolla joku ilta kokeilisi  [:-P]

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6468 : 25.07.09 - klo:10:53 »

Kyllä meillä ainakin on maistunut kesäkeitto !  :-)) Saa nähdä tänään, kun teen sen ilman maitoa, kermaa ja kananmunakeltuaista...Enkä tajunnut ostaa soijamaitoa.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6469 : 25.07.09 - klo:10:55 »

kananmunakeltuaista

Kuuluuko siihen laittaa sellaistakin?  [:-I]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6470 : 25.07.09 - klo:10:55 »

Jääkaapista löytyy ainakin possua ja makkaraa [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6471 : 25.07.09 - klo:10:57 »

kananmunakeltuaista
Kuuluuko siihen laittaa sellaistakin?  [:-I]

Mä olen suurustanut sillä+kermalla, kai siinä voi käyttää niitä juustojakin, mutta tää oli taas mummon ja äidin konsteja.
Tässä on juustoa: http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/kesakeitto
Ja katso itse sieltä firmasi sivuilta, sieltä varmaan löytyy !  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6472 : 25.07.09 - klo:10:59 »

Tämä viikko on mennyt lähinnä voileivillä, mutta tänään on luvassa Oikeaa Ruokaa!  [:-P] [:25] [:20]
Grilliin on varattu possua ja broileria. Sitten herkkusieniä (mulle) ja paprikaa (Pasille) joiden sisälle laitetaan voimakasta Koskenlaskijaa ja sitten pekonia ympärille. Lisukkeeksi keitettyjä uusia perunoita ja feta-oliivi-salaattia!

Jälkkäriksi on mansikoita, kermavaahtoa ja jäätelöä  [:-P]

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6473 : 25.07.09 - klo:12:43 »

Mä jätän usein maidon pois kesäkeitosta.  Ainekset on samat, mut keitinveteen laitan pienen murusen kasviskuutiosta suolaa antamaan.  Sössään noi ainekset, niin tulee ruokasampaa.  Näkkärin kanssa on hyvää.

Tänään kuitenkin on vuorossa hernekeitto, ruisleipää ja normaalit vihannekset, tomaatti ja kurkku.
Jos innostun, niin päivällä voisin paistaa pari plättyä.  [:-P]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6474 : 25.07.09 - klo:12:53 »

Tänään suvisoppaa kotimaisista tuoreista vihanneksista  [:-P]

Teetkö sä sen punaiseen maitoon? Mä en edes muista, koska olen viimeksi syönyt kesäkeittoa. Koulussa se oli yksi kamalimpia ruokia, mutta mä luulen, että nyt se voisi olla hyvää.  [:-P]

Mä söin viime viikolla töissä itetehtyä kesäkeittoa ja oli yllättävän hyvää vaikka olin aluksi hieman epäluuloinen. Olis saanut olla vaan hieman enemmän perunaa ja vähemmän kukkakaalia mun makuuni  [:-)]

Mä just yritin Pasille markkinoida ideaa itsetehdystä kesäkeitosta. Lupasin, että ne kammottavat pitkät, vihreät pavut voisi jättää pois. Punaista maitoa, reilusti voita ja suolaa ja perunaa, kukkakaalia, porkkanaa. Jos vaikka ensi viikolla joku ilta kokeilisi  [:-P]

Kyllä suvisoppa ja ruisleipä oli hyvää  [:-P]
Juu, pienessä vesimäärässä ensin keittelen perunat ja porkkanat ja sitten punaista maitoa ja muut tykötarpeet kukkakaali, herneet, puutarhasta tuoretta tilliä ja persiljaa, tietysti voita ja suolaa unohtamatta [:-)]  pitkiä vihreitä papuja en ole laittanut joukkoon enkä kanamunankeltuaista
 
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6475 : 25.07.09 - klo:18:11 »

Kaarinin kanssa vähän samanlaiset ruoat. Hernekeittoa, ruisleipää ja piimää. Tomaattia ja kurkkua ei ollut  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6476 : 25.07.09 - klo:18:17 »

En mä lettuja sit paistanutkaan.
Otin kahvin kanssa pullasiivun ja päälle laitoin mansikkasössöö.  Nam!  [:-P]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6477 : 25.07.09 - klo:18:52 »

Nyt makkara ja juoma mukaan ja ulos [:20] [:48] [:48]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6478 : 25.07.09 - klo:19:00 »

Olipa niin hirveän kuuma päivä, että ihan mäkkärin kanahamppari kelpasi. Jälkkäriksi sitten litra mansikoita!
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #6479 : 25.07.09 - klo:20:52 »

Kyllä se kirkas kesäkeittokin oli aivan hyvää, maittoi vegaanivieraillekin ! Mansikoita ja tofujäätelöä jälkkäriks ja vähän myöhemmin vielä mansikkapiirasta kahvin kera.  [:-P]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.125 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.