Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129838 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8205 : 22.09.10 - klo:10:20 »

Täytyisköhän tehdä jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita tai muusia sen kanssa.

Toi Kaijan ranskanleipä jauhelihakeiton kanssa on mun mielestä erikoinen yhdistelmä [:-I], makuasioita tietty :-)). Mulle taas pitää melkein kaikkien keittojen kanssa olla ruisleipää.

Lohikeiton kanssa pitää olla ruisleipää, mutta mun mielestä jauhelihakeiton kanssa käy ranskis!  [:-)]
Niin ja jos teet jauhelihakastiketta, tee siitä samantien stroganoff, eli silputtua suolakurkkua sekaan! Nam! Just katselin jääkaapissa suolakurkkua nälkäisenä! Tai siis en mä ollut jääkaapissa vaan se suolakurkku.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8206 : 22.09.10 - klo:10:36 »

No, ehkä mä vierastan ranskista sen takia, kun en sitä koskaan muulloinkaan syö kun se on niin "pullaa" [:-DD]. Ja nythän mä ronkeliksi rupesin, kun en mä oikein tykkää suolakurkustakaan niin taidan tehdä sellaisen ihan tavallisen, tosin hyvin maustetun jauhelihakastikkeen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8207 : 22.09.10 - klo:10:38 »

No, ehkä mä vierastan ranskista sen takia, kun en sitä koskaan muulloinkaan syö kun se on niin "pullaa" [:-DD]. Ja nythän mä ronkeliksi rupesin, kun en mä oikein tykkää suolakurkustakaan niin taidan tehdä sellaisen ihan tavallisen, tosin hyvin maustetun jauhelihakastikkeen.

Meille ostetaan ranskista harvemmin kuin kerran vuodessa, mutta just nyt, kun on kylmä ja kostea syyskeli, se passaa mun mielestä keiton kanssa!  [:-)]

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 910
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8208 : 22.09.10 - klo:10:53 »

Meillä taas on eilistä jauhelihakastiketta punajuurisalaatin kera. Jälkkäriksi banaani/mansikkarahkaa.
Lainaus Tiinalta:"Täytyisköhän tehdä jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita"

Tuosta tuli mieleeni, että kyllä meilläkin perunoita keitetään tuohon mukaan, että ei syödä pelkkää jauhelihakastiketta ja punajuurisalaattia.  :-))

Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8209 : 23.09.10 - klo:16:15 »

Tänään Pasi saa tehdä parin päivän annoksen jauhelihakeittoa!  [:-P]


Meillä syötiin eilen jauhelihakeittoa.

Tänään meillä syödään jauhelihakeittoa; mähän tilasin parin päivän satsin.

Huomennakin meillä syödään jauhelihakeittoa, kun Pasi kuitenkin meni laittaan kattilaan 2 pussillista (2x750g) keittoperunoita ja -juureksia, vaikka mä käskin laittaa vain yhden pussin. Mutta kun jauhelihaa oli suhteessa liikaa. Olisko sen ylimääräisen paistetun jauhelihan voinut vaikka pakastaa?  [:-/]

Jauhelihakeittoa riittää vielä lauantaillekin.

Sunnuntaina mä kaadan loput jauhelihakeitot vessaan. Tai vaihtoehtoisesti Pasin päälle  [:-//]

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8210 : 23.09.10 - klo:16:17 »

Pakasta ne loput keitot. Muuten vessa tukkeutuu tai vaihtoehtoisesti pääset pesemään "keittoisia" vaatteita.  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8211 : 23.09.10 - klo:16:21 »

Pakasta ne loput keitot. Muuten vessa tukkeutuu tai vaihtoehtoisesti pääset pesemään "keittoisia" vaatteita.  [:-DD]

Tod.näk. täytyy tehdä niin jo tänä iltana!  [:-I]
Muuten, kun mä huomenna itken ja valitan, kun mun pitää laatia viikonlopun ruokalista, niin muistuttakaa sitten, että PASILLAHAN olisi ollut tähän ratkaisu ja ruokakin valmiina!  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 24.09.10 - klo:04:49 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8212 : 23.09.10 - klo:16:21 »

Mä toivottavasti saan kirjolohikiusausta (sitä oli työpaikan ruokalistassa), toivottavasti on vaan jäänyt mullekin  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8213 : 23.09.10 - klo:16:25 »

Mä toivottavasti saan kirjolohikiusausta (sitä oli työpaikan ruokalistassa), toivottavasti on vaan jäänyt mullekin  :-))

Et sä haluaisi tulla meille syömään tänään illalla?  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8214 : 23.09.10 - klo:16:29 »

Meilläkin on sitä eilistä jauhelihakastiketta vielä tänään, oli muuten hyvää pitkästä aikaa. Onneksi mä vien aina äidille osan noista ruuista, niin ei tarvi kolmantena päivänä syödä samaa. Vaikka on sitäkin kyllä tapahtunut. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8215 : 23.09.10 - klo:16:39 »

Meilläkin on sitä eilistä jauhelihakastiketta vielä tänään, oli muuten hyvää pitkästä aikaa. Onneksi mä vien aina äidille osan noista ruuista, niin ei tarvi kolmantena päivänä syödä samaa. Vaikka on sitäkin kyllä tapahtunut. :-))

Meillä on syöty monesti samaa ruokaa kolmantenakin päivänä. Ja siinä välissä mä olen vielä raahannut samaa sapuskaa töihin lounaaksi. 5 annosta samaa -vaikka hyvääkin ruokaa- kolmen päivän sisään alkaa olla jo hiukan liikaa!  [NUT]

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8216 : 23.09.10 - klo:18:16 »

Voissa paistettuja, munassa ja korppujauhoissa kieritettyjä ukonsieniä. Lisukkeena pitäjän parasta ruisleipää....lurps  [:-P]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8217 : 24.09.10 - klo:04:51 »

Pakasta ne loput keitot. Muuten vessa tukkeutuu tai vaihtoehtoisesti pääset pesemään "keittoisia" vaatteita.  [:-DD]

Tod.näk. täytyy tehdä niin jo tänä iltana!  [:-I]
Muuten, kun mä huomenna itken ja valitan, kun mun pitää laatia viikonlopun ruokalista, niin muistuttakaa sitten, että PASILLAHAN olisi ollut tähän ratkaisu ja ruokakin valmiina!  [:-DD]

Mun fiksu ja älykäs  [:36] kultaseni kyseli illalla pakastusrasioita ja nyt meillä on jauhelihakeittoa 1,5 litraa pakkasessa ja kaiken lisäksi pakastinta on "inventoitu" ja viikonlopun ruokalista+kauppalista laadittu sen perusteella. Siis käsilaukussa on valmiiksi kirjoitettu lista  :-O

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8218 : 24.09.10 - klo:13:27 »

Kaupan makaroonilaatikkoa, jonka sekaan tilsin ite tekemäni lihapullan,  kera puolukkasoseen.
Puolukat on olleet tänä vuonna sit hyviä.  Annankin niiden olla suurummaksi osaksi kokonaisina hillossani. [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8219 : 24.09.10 - klo:16:53 »

Oikein äidin tapaan tehtyä vanhan ajan lihaperunalaatikkoa, joka ny muhii uunissa ja valuttelee nesteitä uunin pohjalle  [:-DD] , onneks ei kuiteskaan uunin pohjalle, kun laitoin sinne astian nesteitä varten. Nääsnääs ko uunin pohjaa on inhottavaa pestä. (Uunivuoan siis tungin tuttuun tapaan liian täyteen).
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.