Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129677 kertaa)

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8235 : 08.10.10 - klo:17:16 »

Tänään kerala curry kanaa kookosmaidolla höystettynä, basmatiriisin kanssa. Mielettömän hyvää!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8236 : 08.10.10 - klo:18:12 »

Tänään kerala curry kanaa kookosmaidolla höystettynä, basmatiriisin kanssa. Mielettömän hyvää!

Et varmaan tehnyt itse? Meinaan jos teit, ja sitä jäi, niin mä ajan töistä suoraan sun luokse!  :-))

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8237 : 08.10.10 - klo:20:17 »

Pasin ruokalista alkoi tänä iltana tyyliin sinisimpukat jossain niin hienossa soosissa, ettei se ei osannut edes sanoa sen nimeä. Mä pidin sille eilen teoriakoulutuksen simpukoiden syömisestä, että se uskaltaa ainakin maistaa. Mä kuittasin iltaruoan kahdella lihapasteijalla, kun en viitsi itselleni mitään kokata. Näättekö te tään marttyyrinkruunun?  [:´((]  [:-DD]
Jääkaapista löytyy kuitenkin hätävaramakkaraa, eli en varsin ole kuolemassa nälkään.

Huomenna paistetaan pihvit; edelleen sitä hyvää citymarketin 15e/kg brassin sisusfilettä. Punaviinikastike, valkosipulikermaperunat tai lohkoperunat, paistettua pekonia ja munaa, joku kasvislisuke ja bbq-kastiketta purkista.

Sunnuntaina tehdään kinkkukiusaus ja fetasalaatti, joista riittää sitten maanantaillekin. Ja yövuoroon evääksi!

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8238 : 10.10.10 - klo:11:55 »

Ja nyt siskonmakkarasoppaa syömään  [:-P]
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8239 : 10.10.10 - klo:12:59 »

Uunissa muhii lanttulaatikko (vähän porkkanaa mukana). Joulu tulee mieleen. Eilen tein kaalimuusia (keräkaalta ja ruusukaaleja), sitähän voi tehdä ilman hiilihydraattipommiperunoita ja hyvää oli. Kohta syömään  [:20]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8240 : 12.10.10 - klo:17:27 »

Päivällä broilerii ja salaattia ja äsken kasvisomelettia tuli puraistua  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8241 : 12.10.10 - klo:19:05 »

Valkosipulikermaperunoita ja itsetehtyjä jauhelihapihvejä, jotka tuossa unenpöpperössä pyöräytin tulemaan.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8242 : 13.10.10 - klo:11:58 »

Sössömössöä eli muusattua banaania, mansikkasosetta, pellavansiemenrouhetta ja rasvatonta maustamatonta gefilusjugurttia. Eiks kuulosta herkulliselta :-)). No, oikeesti toi on tosi hyvää. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8243 : 13.10.10 - klo:18:01 »

Tänään päivällä juustosalaattia ja nyt sitten illan suussa jogurttia ja hedelmiä  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8244 : 13.10.10 - klo:18:48 »

Grillattua makkaraa; yhden sain alas tuossa heti herättyäni. Taitaa tulla nälkä yöllä!
 :-O

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8245 : 15.10.10 - klo:13:11 »

Ruokakin on tänään pinkkiä, katkarapusalaattia virolaisella mustalla leivällä [:-)].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8246 : 15.10.10 - klo:16:02 »

Otson kanssa syötiin just itse tehtyjä lihapullia, täysjyväpastaa ja tomaattimurska-sipulikastiketta.
Hyvin maistui.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8247 : 15.10.10 - klo:16:09 »

Litlistä ostettua Talonpojan pataa jossa juureksia, lihapullia, pastaa, ja kastike. Helpolla on päästävä [:-)]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8248 : 15.10.10 - klo:16:20 »

Kaijan reseptin mukaan tehtyä naudanfilettä (leipäjuustolla), rosamundaperunaa n. 1cm siivuina uunipellille öljyn, suolan, pippurin ja ranskalaisen rakuunan kanssa.
Tällä kertaa tylsä olen... teen Knorrin valmiin viherpippurikastikkeen ruuan kanssa.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8249 : 15.10.10 - klo:16:22 »

Valkosipulikermaperunoita ja itsetehtyjä jauhelihapihvejä, jotka tuossa unenpöpperössä pyöräytin tulemaan.

Tän jälkeen multa katosi tyystin luottamus ruoanlaittotaitooni  [:´((]
Mä päätin, että nyt en lotraa hurjia määriä grillimaustetta vaan teen ihan ohjeen mukaan. Ruoka oli NIIN MAUTONTA, että vaikka sen syödessä kuorrutti suolalla ja ketsupilla, se ei oikeesti maistunut miltään  [:-/] [:´((]

Eilen piti sitten tehdä kiireellä spagettia ja jauhelihakastiketta valmiiksi ennen Pasin tuloa, että kerkisin vielä huilia ennen töihin lähtöä. Se onnistui ihan kohtalaisesti.

Tänään olisikin sitten vuorossa punainen katkarapucurry, palak paneer, basmati-riisi ja nan-leivät.  [:67]
Mulla ei ole harmaata aavistusta, miten lähestyn tuota katkiscurrya.  :-O
Palak paneeriin Pasi toivottavasti löytää Valion Kotijuustoa jostakin. Niin ja resepti pitää etsiä.  [:-I]
Just nyt en uskalla väittää, että riisi olisi piece of cake  [;-)]
Nan-leivät sen sijaan löytyi K-kaupasta valmiina. Niiden lämmitys mikrossa ei voi epäonnistua, eihän?  [8-)]

MUOKS! Kaiken lisäksi Taina tulee hakemaan auton renkaita ja mä ehdotin, että tulee ruoka-aikaan. Ei mitään paineita, ei  [:-I] [:67]
« Viimeksi muokattu: 15.10.10 - klo:16:35 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.18 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.