Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129779 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8250 : 16.10.10 - klo:12:47 »

Hmmm... katsotaanpas tuosta paperista:
 
Alkuruokana katkarapusalaatti
Pääruokana kananpojan rintaa, valkoviinikastike, kirsikkahilloke ja vuohenjuustoa
Jälkiruokana Tiramisukakkua, kahvi + konjakki tai likööri

Kuulostaa ihan kohtuulliselta. Eikä tähän sisälly ruoanlaittoa eikä tiskaamista  :-))

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 312
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8251 : 16.10.10 - klo:14:30 »

Mihis katosi, punainen katkarapucurry, palak paneer, basmati-riisi ja nan-leivät  [:-I] [:-DD]

Mulla tulee aina kauhea nälkä, kun lueskelen KaijaPasilan gurmeeruokalistaa  [:-DD]

Mä meinaan syödä eilistä mukailtuajänistä, l. lihamureketta ja pottuu.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8252 : 16.10.10 - klo:14:47 »

Mies on himoinnut sähköistä lihamyllyä iät ja ajat ja minä olen tietysti vastustanut.
Nyt sen hinta oli laskenut aika paljon ja oli vielä tuplabonuspäivät, joten ohimarssi ei onnistunut [:-I]
Tämä oli johdanto otsikkoon [:-)]
Meillä syödään lihamureketta itse valikoidusta ja jauhetusta lihasta. Täytteenä on kuulemma persiljaa.
Lisänä salaatti ja keitetty peruna. Jälkkärinä ehkä jätskiä. Saatetaan koemaistaa rommiin säilöttyjä luumuja. :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8253 : 17.10.10 - klo:17:33 »

Mihis katosi, punainen katkarapucurry, palak paneer, basmati-riisi ja nan-leivät  [:-I] [:-DD]


Ne syötiin jo perjantaina  :-))

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8254 : 17.10.10 - klo:19:02 »

Tänään hirvikäristystä, muusia lisukkeineen. Joopa joo...sisäfilettä lähti mukaan huutokaupasta. Maukasta palvattua porometukkaa vielä livahti jostain mukaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8255 : 17.10.10 - klo:19:08 »

Me syötiin pizzaa!

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8256 : 18.10.10 - klo:00:04 »

Pitipä tänäänkin syödä sisäfilettä, possun tällä kertaa kera uunissa paistettujen perunasiivujen.
No syötiin niitä pottuja, kön kerta joku koirista pisti napaansa meidän piffit.

Isäntä kyllä sanoi että hyviä ovatten potut oluenkin kanssa  [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8257 : 18.10.10 - klo:10:32 »

Jauhelihakeittoa.
Liemeksi laitan viikonlopulta jäänyttä hirvi/possu karjalanpaistin lientä. Laitoin nimittäin paistin Kolussa yöksi leivinuuniin ja varmuuden vuoksi paljon nestettä ettei kuivu, mutta sitten sitä lientä oli ihan liikaakin. Joten siilasin sen ja tänään se saa uuden elämän jauhelihakeiton nesteenä. :-))


Valkosipulikermaperunoita ja itsetehtyjä jauhelihapihvejä, jotka tuossa unenpöpperössä pyöräytin tulemaan.

Tän jälkeen multa katosi tyystin luottamus ruoanlaittotaitooni  [:´((]
Mä päätin, että nyt en lotraa hurjia määriä grillimaustetta vaan teen ihan ohjeen mukaan. Ruoka oli NIIN MAUTONTA, että vaikka sen syödessä kuorrutti suolalla ja ketsupilla, se ei oikeesti maistunut miltään  [:-/] [:´((]


Mutta jos kaikkiin liharuokiin hölvää hirveesti grillimaustetta, niin eikö ne maistu aina samalta [:-I]. Mä olen kyllä nykyisin ruvennut ihan tarkoituksella välttämään noita grillimausteita ja lihaliemikuutioita missä on hirveesti natriumglutamaattia koska mä en tykkää sen keinotekoisesta mausta ja liiasta suolasta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8258 : 18.10.10 - klo:10:44 »

Jauhelihakeittoa.
Liemeksi laitan viikonlopulta jäänyttä hirvi/possu karjalanpaistin lientä. Laitoin nimittäin paistin Kolussa yöksi leivinuuniin ja varmuuden vuoksi paljon nestettä ettei kuivu, mutta sitten sitä lientä oli ihan liikaakin. Joten siilasin sen ja tänään se saa uuden elämän jauhelihakeiton nesteenä. :-))


Valkosipulikermaperunoita ja itsetehtyjä jauhelihapihvejä, jotka tuossa unenpöpperössä pyöräytin tulemaan.

Tän jälkeen multa katosi tyystin luottamus ruoanlaittotaitooni  [:´((]
Mä päätin, että nyt en lotraa hurjia määriä grillimaustetta vaan teen ihan ohjeen mukaan. Ruoka oli NIIN MAUTONTA, että vaikka sen syödessä kuorrutti suolalla ja ketsupilla, se ei oikeesti maistunut miltään  [:-/] [:´((]


Mutta jos kaikkiin liharuokiin hölvää hirveesti grillimaustetta, niin eikö ne maistu aina samalta [:-I]. Mä olen kyllä nykyisin ruvennut ihan tarkoituksella välttämään noita grillimausteita ja lihaliemikuutioita missä on hirveesti natriumglutamaattia koska mä en tykkää sen keinotekoisesta mausta ja liiasta suolasta.

Meillä on myös vähennetty grillimausteen käyttöä, mutta nyt meni kyllä maustaminen ihan pieleen  [:´((]
Olisi pitänyt edes JOTAKIN laittaa. Ei pelkkä jauheliha itsessään maistu hyvältä.

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8259 : 18.10.10 - klo:10:56 »

Me syötiin pizzaa!

Teittekö itse? Kuki toi eilen pitsat lähikapakista, missä omistaja on vaihtunut ja voi kauhee mitä ne oli  [?]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8260 : 18.10.10 - klo:10:58 »

Me syötiin pizzaa!

Teittekö itse? Kuki toi eilen pitsat lähikapakista, missä omistaja on vaihtunut ja voi kauhee mitä ne oli  [?]

Ei tehty, vaan tilattiin! Mä en ollut varannut eiliselle mitään ruokatarpeita, kun aavistelin, että päivä menee toipuessa!  [:-I] [:-DD]

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8261 : 19.10.10 - klo:13:04 »

Porkkanasosekeittoa. Maustettu kasvisliemikuutiolla, sipulijauheella, timjamilla. Lisätty myös kevyttä ja paksua kermaa.  [:-P]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8262 : 19.10.10 - klo:20:28 »

Tänään viikonlopun jämiä  :-))
Papusoppa on ollut jo muutaman tunnin muhimassa huomiselle päivälle. [:-P]
ehkä maistan sitä jo hiukka tänäänkin, nam, nam ...
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8263 : 20.10.10 - klo:14:05 »

Jauhelihasoppa muhimassa liedellä + lisäksi karjalanpiirakoita
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8264 : 20.10.10 - klo:14:19 »

Eilen paistoin kaalilaatikkoa joten sitä tänään syödään.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.