Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129810 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8340 : 03.12.10 - klo:13:59 »

Repellä on tänään pikkujoulut ja se saa siellä tietysti jotain herkkuja. Mä sensijaan joudun syömään jotain jämiä viikolta kuten keitettyä riisiä ja lihaperunalaatikkoa [:´((].

Anna Repelle dog-bägi mukaan  [:65]

Töissä pojat joskus tuo mulle ruokalasta jonkun pullan tai vastaavan salaa taskussaan, kun mä en yleensä ruokalassa käy!  [:-DD]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8341 : 03.12.10 - klo:14:07 »

Kuvitteletko sä Kaija että Repe tulee suoraan pikkujouluista kotiin :-O.
Voi olla dogibägi vähän ryvettynyt kun Repe konttaa sen kanssa aamuyöstä kotiin [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8342 : 03.12.10 - klo:14:21 »

Kuvitteletko sä Kaija että Repe tulee suoraan pikkujouluista kotiin :-O.
Voi olla dogibägi vähän ryvettynyt kun Repe konttaa sen kanssa aamuyöstä kotiin [:-DD].

No jos Repellä -ja muilla pojilla venyy- niin eipä tarviis käydä snägärillä, kun olisi omat sapuskat mukana!  [:-DD]
Konttaa? Meidän Repe? En usko!  :-O

Toivota Repelle mukavia pikkujouluja!  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8343 : 03.12.10 - klo:14:37 »

Kiitos, kerrotaan Repelle terveiset!
No joo, oikeasti toi oli vitsi että Repe muka konttais kotiin, ei sitä ainakaan ole tähän mennessä koskaan ennen tapahtunut. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8344 : 05.12.10 - klo:16:54 »

Me saatiin eilen vuoden ensimmäinen jouluruoka. NAM!  [:-P]

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8345 : 05.12.10 - klo:17:14 »

Mää teen huomenna jonkun sortin borschkeiton. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8346 : 05.12.10 - klo:17:44 »

Karjalanpaistia, keitettyjä perunoita ja ihanaa juurespaistosta. (lanttua, porkkanaa, palsternakkaa ohuina siivuina vuokaan ja väleihin hiukan VOIsulaa ja mausteita. Mä laitoin suolaa, inkiväärijauhetta ja muskottia)
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8347 : 05.12.10 - klo:17:57 »

Vähän samantyylistä ruokaa kuin Tiinalla. Eli juurespaistosta, uunissa haudutettuna mä vaan kuorrutin juustolla ja himppa heittelin aurajuustoa joukkoon  [:-P] + karjalanpaistia ja rosollia  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8348 : 05.12.10 - klo:18:31 »

Outo juttu. Joudun kehumaan Arlan juustoa: http://www.arlaingman.fi/tuotteet/juustot/homejuustot/castello-marquis-puna-valkohomejuusto/


Saatiin tätä eilen yöllä ja se oli tajuttoman hyvää!  [:-P]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8349 : 05.12.10 - klo:21:30 »


Sunnuntaille ostin tarjouksesta pienen palan naudan paahtopaistia. 644g riittänee 3 hengelle? Valkosipulikermaperunoita, kastiketta, jotain kasvista.


Me syötiin sitten valkosipulikermaperunoita ja uunijuureksia!  [:-I]
Raakana liha vaikutti olevan ihan ok. Mä hieroin siihen mustapippuria ja suolaa ja pyöräytin paistinpannulla. Uunissa +150 astetta, kunnes sisälämpötila +55. Folioon vartiksi huilaamaan. Hyi hitto, mikä haju, kun leikkasin sitä.  [:´((]
Ja nyt ei ollut kysymys siitä, että mä olen kranttu lihan suhteen. Pasikaan ei pystynyt syömään sitä, vaan tyytyi perunoihin ja kasviksiin!

Täytyy laittaa Peltolan K-kauppaan kiukkuista palautetta. Lihat on nyt jääkaapissa. Täytyy viedä ne kauppaan takaisin alkuviikosta.

Eihän tuo ollut iso pala ja hintakin ihan suht kohtuullinen 9,95e/kg. Mutta syömäkelvotonta!

Muoks! Laitoin samantien netin kautta palautetta. Me ollaan luotettu noiden lihoihin ihan 100%. Mikähän nyt mahtoi mennä vikaan?
« Viimeksi muokattu: 05.12.10 - klo:21:35 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8350 : 07.12.10 - klo:16:05 »

Kerala-curry-kanaa, jarminriisiä ja raitakastiketta, iso NAM!!!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8351 : 07.12.10 - klo:16:08 »


Sunnuntaille ostin tarjouksesta pienen palan naudan paahtopaistia. 644g riittänee 3 hengelle? Valkosipulikermaperunoita, kastiketta, jotain kasvista.


Me syötiin sitten valkosipulikermaperunoita ja uunijuureksia!  [:-I]
Raakana liha vaikutti olevan ihan ok. Mä hieroin siihen mustapippuria ja suolaa ja pyöräytin paistinpannulla. Uunissa +150 astetta, kunnes sisälämpötila +55. Folioon vartiksi huilaamaan. Hyi hitto, mikä haju, kun leikkasin sitä.  [:´((]
Ja nyt ei ollut kysymys siitä, että mä olen kranttu lihan suhteen. Pasikaan ei pystynyt syömään sitä, vaan tyytyi perunoihin ja kasviksiin!

Täytyy laittaa Peltolan K-kauppaan kiukkuista palautetta. Lihat on nyt jääkaapissa. Täytyy viedä ne kauppaan takaisin alkuviikosta.

Eihän tuo ollut iso pala ja hintakin ihan suht kohtuullinen 9,95e/kg. Mutta syömäkelvotonta!

Muoks! Laitoin samantien netin kautta palautetta. Me ollaan luotettu noiden lihoihin ihan 100%. Mikähän nyt mahtoi mennä vikaan?

Vastaus tuli heti tänään:

"Hyvä asiakkaamme, Olitte ottanut meihin yhteyttä koskien ostamaanne naudan paahtopaistia. Olen erittäin pahoillani, että ruokailunne on mennyt viikonloppuna pilalle. Kyseinen paahtopaisti kuulostaa ns. tervalihalta jota jotkut kutsuvat stressilihaksi, joka tarkoittaa että eläin on teurastusvaiheessa ollut jostain syystä stressaantunut tai lihakset ovat muuten olleet kovassa käytössä. Jonka vuoksi lihaksiin on jäänyt maitohappoa mikä pilaa lihan ph-arvon ja täten liha pilaantuu nopeammin kuin normaalisti ja on muutenkin pahan makuista ja hajuista. Teurastamot ja lihaa myyvät ruokatalot mittaavat lihojen ph-arvoa mutta joka palaa ei mitata. Aistinvaraisesti tervalihan voi huomata hieman tummemmasta väristä ja joskus pahasta hajusta. Tämä kyseinen paahtopaisti on valitettavasti päätynyt teidän uuniinne eikä sitä ole missään vaiheessa huomattu tervalihaksi. Haluaisimme hyvittää teille lihan hinnan ja saatte myös kaksi 5%-alennuskuponkia kauppaamme. Lopuksi haluan vielä kiittää antamastanne palautteesta. Asiakkailtamme saatu palaute siitä miten olemme onnistuneet työssämme on ensiarvoisen tärkeää. Haluamme jatkossakin palvella Teitä mahdollisimman hyvin! Kunnioittaen, lihamestari
K-supermarket Peltola"

Hahaa! 5% alennuskuponki kyllä kelpaa, kun ostetaan pikkujoulua varten kinkku!  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8353 : 07.12.10 - klo:17:32 »


Maanantaille hirvikäristys, pussimuusia, puolukoita ja suolakurkkua. Siitä varmaan riittää yövuoroon evääksi? Mulla on varattuna peräti yksi litran purkki maustamatonta jogurttia töihin; sillä ei kovin montaa yötä pärjää.

Tätä on hiukan jäljellä. Lisäksi voisi paistaa vaikka munakkaan?  [:-P]
Ja töissä on myös käristysannos, jota en ehtinyt yöllä syödä. Aamulla kotona söin pari palaa rusileipää, eli nälkä on!  [:-(]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8354 : 08.12.10 - klo:09:30 »

Aamupalaksi tomaatti-sipuli-kinkku-juusto-munakas, johon lorahti hiukan liikaa mustapippuria. Hyvää oli kuitenkin ja nyt jaksaa nukkua!  :-))
 

Sivu luotiin 0.271 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.