Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129706 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8520 : 19.02.11 - klo:10:32 »

Eilen tehtiin pizzaa siihen valmiiseen Pizza Kit-pohjaan. Se on kyllä NIIIIN hyvä keksintö. Eipä juuri pizzataksia tarvi tilata, tai siis pizzerian pizzat ei enää maistu kuin "hätätapauksessa". Meidän pizzaan tuli jauhelihaa, kinkkua, "aura-jäljitelmää", jalopenoa, tomaattia. Loput on pakasteessa ja sieltä on näpsä ottaa töihin evästä.

Tänään tehdään broileri-pihvejä. Lohkoperunoita, munaa, pekonia, bearnaise-kastiketta ja BBQ-soosia.

Huomiseksi on varattu possun pihvifile. Se laitetaan uuniin, sekaan olen suunnitellut sipulia ja porkkanaa. Hollandaise-kastike ja perunaa jossakin muodossa.
Lihaa varmaan jää maanantaille, eli siitä pitää sitten jatkojalostaa jotakin, kunhan nyt ensin näkee, minkä tyyppinen se on paistettuna!

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8521 : 19.02.11 - klo:10:46 »

Perunamuusiperunat kiehumassa ja savulohi uunissa lämpiämässä, jotain vihannes lisuketta myös ja jonkinajan kuluttua
koittaa hetki jolloin ruvetaan [:20]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8522 : 19.02.11 - klo:10:51 »

Meillä keitettään Väenön helkkukaulapuuloo!!!  NAM NAM!!!  Maistuis valmaan teillekkin!!!   :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8523 : 19.02.11 - klo:10:56 »

Tottakai maistuis, nam nam   [:-P]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8524 : 19.02.11 - klo:11:17 »

Kaalikääryleitä, kermakastiketta, puolukkasurvosta ja puikulaperunoita.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8525 : 19.02.11 - klo:11:26 »

Monien vuosien jälkeen valmistan itse makaroonilaatikon.  Ostin tummia makarooneja.  Veikkaan, ettei tule niin hyvää, kuin vaaleista, mutta ovatpahan ainakin terveellisempiä. 
Ja tiedän millaista jauhelihaa lootaan laitan.  [:-)]
Täytyy luopua pikkuhiljaa nuista valmisruuista. Tai enhän mä juuri muuta osta valmiina, kuin makaroonilootaa ja kaalikääryleitä.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8526 : 19.02.11 - klo:11:26 »

Kaalikääryleitä, kermakastiketta, puolukkasurvosta ja puikulaperunoita.

Nam!  [:-P]
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8527 : 19.02.11 - klo:12:46 »

Kaarin! Kyllä tummista makarooneista saa ihan yhtä hyvänmakuisen laatikon kuin vaaleistakin ja ainakin terveellisemmän!

Tänään teen mehevän porsaan uunilihan muusin ja salaatin seuraksi. Pian saa aloittaa valmistelun. Siitä ehkä jää huomisellekin...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8528 : 19.02.11 - klo:13:55 »

Monien vuosien jälkeen valmistan itse makaroonilaatikon.  Ostin tummia makarooneja.  Veikkaan, ettei tule niin hyvää, kuin vaaleista, mutta ovatpahan ainakin terveellisempiä. 
Ja tiedän millaista jauhelihaa lootaan laitan.  [:-)]
Täytyy luopua pikkuhiljaa nuista valmisruuista. Tai enhän mä juuri muuta osta valmiina, kuin makaroonilootaa ja kaalikääryleitä.


Hyvä Kaarin! [KIPPIS] Hyvä päätös valmistaa itse makarooniloota, sitähän on helppo tehdä isompikin satsi ja sitten saa pakastimeenkin että on mistä ottaa. Ja mä olen kans sitä mieltä että maukkaampaa niistä tummista makaroneista tulee kun valkoisista. Paistetulla sipulilla saa hyvää makua mun mielestä makaroonilaatikkoon.

Mulla on nyt kääryleet uunissa, meinaa vaan olla vähän liian kuuma joten laitoin reilusti nestettä paistopannulle. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8529 : 19.02.11 - klo:14:27 »

Nonni, loota uunissa muhii. [:-)]
Ja tiskiä tuli enemmän kuin paljon.   [:-I]
Tiina, paistoin sipulia jauhelihan kanssa.  Silppusin kasvisliemikuution munamaidon sekaan, kun tuntui ettei makua tullut tarpeeksi.  Tummaa pippuria heitin myös, kun ei ollut muuta.
Ainut, mitä säikähdin oli, kun makaroonit alkoi turpoomaan.   :-O  Enhän mä ole ikinä nuin suurta määrää ruokaa tehnyt.  [:-DD]
Onneks jauhelihaa oli tarpeeksi.
Niin että tulukee ny syömään!  [:20]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 312
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8530 : 19.02.11 - klo:15:05 »

Nonni, loota uunissa muhii. [:-)]
Ja tiskiä tuli enemmän kuin paljon.   [:-I]
Tiina, paistoin sipulia jauhelihan kanssa.  Silppusin kasvisliemikuution munamaidon sekaan, kun tuntui ettei makua tullut tarpeeksi.  Tummaa pippuria heitin myös, kun ei ollut muuta.
Ainut, mitä säikähdin oli, kun makaroonit alkoi turpoomaan.   :-O  Enhän mä ole ikinä nuin suurta määrää ruokaa tehnyt.  [:-DD]
Onneks jauhelihaa oli tarpeeksi.
Niin että tulukee ny syömään!  [:20]

Kiitos kutsusta. Lähen nyt tulee. Toivottavasti ei ehdi  makarooniloota kovin jäähtyä [:-I]  :-)) 
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8531 : 19.02.11 - klo:15:08 »

Kiitos kutsusta Kaarin makaronilaatikko olisikin tosi hyvää  [:-)]
No meillä varmaan paistetaan makkaraa ja syödään sipsejä ja karkkeja  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8532 : 19.02.11 - klo:15:18 »

Uunissa kuorrutettua kukkakaalia, nam   [:20] lisäksi karjalanpaistin jämät
sekä keitettyjä makaroneja oli meidän ruokalistalla tänään [:-)]

Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8533 : 20.02.11 - klo:19:08 »

Eilinen herkuttelu jatkunut tänäänkin  [:-P] Kaikenmaailman kaffeepullat, namit ja loput sipsit popsittu ja olo on ihan  [NUT] Mies väsää tuolla vielä pizzaa, mutta taidan sen jo jättää väliin  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8534 : 20.02.11 - klo:19:12 »

Kaarin! Kyllä tummista makarooneista saa ihan yhtä hyvänmakuisen laatikon kuin vaaleistakin ja ainakin terveellisemmän!

Mekin käytetään vain tummia makaroneja Otson ja isännän sepelvaltimotaudin takia. En suoraan sanottuna huomaa minkäänlaista eroa tumman ja vaalean maussa. Hyviä ovat tummat ja keltaiset  :-))

Muokataan sen verran, että Otsolla ei sentään ole sepelvaltimotautia  [:-DD] vaan ihan vaan sen takia, että hän on lapsi ja pienoinen sellainen  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.087 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.