Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129892 kertaa)

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8550 : 27.02.11 - klo:08:33 »

Tänää on  varmaan lihamureketta tai kaalilaatikkoa, samoin huomenna ja varmaan vielä ylihuomennakin  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8551 : 01.03.11 - klo:19:03 »

Eilen ja toissapäivänä lauantain jämiä.  [:-I]

Tänään vaativa, kulinaarinen herkku: Finduksen kullanrapeat seitifileet, Felixin muusi ja kylmä kastike Creme Bonjour "Valkosipuli ja yrtit"  [:-P]
Jälkkäriksi löytyy laskiaispullia mantelimassalla.

Huomenna tehdään jauhelihastroganoffia  [:-P] ja keitettyjä pottuja. Siitä jää toivottavasti torstaillekin, kun mulla on nopea vuoronvaihto (klo 14 pääsen ja klo 21.30 pitäisi olla takaisin töissä)

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8552 : 02.03.11 - klo:14:26 »

Tänään, ihan kohta alan kokata broilerikastiketta. Pohjaksi tavallinen valkoinen kastike, johon mausteeksi mm. currya ja chiliä. Lisäksi riisiä ja salaattia.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8553 : 02.03.11 - klo:15:53 »

Aamulla klo 8.00 puuro, soppa, mehu, voileipä, levite, leikkele ja kahvi.
Klo 11.00 nakkikastike, perunamuusi, porkkana, salaatti, tummaleipä, levite, leikkele ja kalja.
Klo 14.00 kahvi, sokeripalat ja pulla.
Klo 17.00 jotain rukoaa ja juomaa.
Klo 20.00 iltapala ja
Klo 22.00 nukkumaan.  :-))
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8554 : 03.03.11 - klo:14:07 »

Jos söisin noin usein ja noin paljon päivän aikana kuin Risto, olisin liian lihava, nyt normaalimitoissa, vaikkakin hieman tuhdimmalla puolella, jos painoindekseihin on uskominen  :-))

Aamupalaksi menee pari kupillista kahvia, päivällä lisää kahvia ja hedelmä/tuoremehua, joskus pala leipää lounaaksi.

Päivällisellä syön tänään lihakeittoa, pari palaa näkkileipää juustonsiivulla ja lasillisen piimää.

Iltapalaksi (jos on nälkä) pala leipää, kaakao ja kiisseliä (tai jugurttia).

Vettä tulee juotua pitkin päivää ja yölläkin, jos satun heräämään kesken unien vaikkapa vessahätään.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8555 : 03.03.11 - klo:14:09 »

HK:n Janssoninkiusausta [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8556 : 03.03.11 - klo:17:27 »

Tänään olikin jo jauhelihakeittoa... ja sitä on sit huomennakin ja varmaan vielä lauantaiksi jää liemiä  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8557 : 04.03.11 - klo:12:11 »

Ostin eilen muutaman krillatun kanankoiven.  Yksi iso jäi. 
Laitan perunasipulisekoitusta, koivesta lihat kattilaan ja sekaan kasviksia.  Ei kestä kauaa, kun keitto on valmis.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8558 : 04.03.11 - klo:12:16 »

Meillä olisi toissapäiväisiä keitettyjä perunoita. Nakkeja ja kananmunia löytyy, eli ehkä pyttipannua tänään?

Huomiseksi löytyy pakasteesta varmaan pihvit. Lisäksi itsetehtyjä lohkoperunoita ja pippurista kermakastiketta. Lisäksi ostin yhden pienehkön bataatin; siitä mä haluaisin kehittää jonkun maukkaan, lämpimän kasvislisukkeen. Ideoita?  [:-I]

Sunnuntaille on varattu broilerin ohutleikkeitä. Niistä jotakin kerman kanssa. Ja riisiä, jos Pasi suostuu jo syömään sitä. Se touhuaa kovasti, että haluaisi joku talvi "vuorotteluvapaalle" Goaan 3-4 kuukaudeksi. Ja nytkin 3 viikon jälkeen se sai niin tarpeekseen intialaisesta ruoasta, ettei edelleenkään halua syödä sitä. Riisiä on mennyt joulupuurossa, muuten yli 3kk ilman riisiä!  [:-DD]

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8559 : 04.03.11 - klo:12:26 »

Mä en vaan löydä hyviä nakkeja.  Eilen ostin myös Snelmanin nakkeja, joissa ei ole kamaraa.  Älyttömästi oli ainakin suolaa.  Paketissa lukeekin, että voimakassuolaista.  Voi olla, että keitossa maistuu noi nakit paremmilta.   [:-I]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8560 : 04.03.11 - klo:12:29 »

Makkarakeittoa keittelen.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8561 : 04.03.11 - klo:12:35 »

Mä en vaan löydä hyviä nakkeja.  Eilen ostin myös Snelmanin nakkeja, joissa ei ole kamaraa.  Älyttömästi oli ainakin suolaa.  Paketissa lukeekin, että voimakassuolaista.  Voi olla, että keitossa maistuu noi nakit paremmilta.   [:-I]

Me ollaan aina syöty HK:n "oikeita" nakkeja, mutta Kivikylän Vanhanajan nakit on vieläkin parempia!  [:-)]
Nakkikeitossa ja -kastikkeessa menee varmaan mikä tahansa nakki, mutta sellaisenaan syötynä täytyy olla "kunnollisia".

Ensi viikolla voisikin tehdä joku päivä nakkikastiketta, nam!  [:-P]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8562 : 04.03.11 - klo:12:41 »

Tänään eilistä lihakeittoa.

Kaijalle resepti, johon voi lisätä myös porkkanaa ja muita kasviksia. Jos tulee enemmän kasviksia, lisää öljyn ja voin määrää. Voin asemasta voi laittaa myös margariiniä:

Liharuokien lisukkeeksi haudutetut bataatit

1-2 bataattia
1-2 rkl öljyä
1-2 rkl voita
suolaa, mustapippuria
½-1 dl vettä

Kuori bataatit (ja muut kasvikset) ja leikkaa tasakokoisiksi kuutioiksi (1-2 cm).
Kuumenna öljy kattilassa ja lisää kuutioidut bataatit.
Paista, kunnes bataatit saavat hieman väriä.
Lisää voi ja mausta suolalla ja mustapippurilla.
Lisää vesi ja hauduta kuutiot kypsiksi kannen alla miedolla lämmöllä n. 10 min.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8563 : 04.03.11 - klo:12:48 »

Pyyhältäjä, kiitos ohjeesta!  [:-)]
Oletko sä kokeillut tuota ohjetta itse? Tuleeko siinä esiin bataatin makeus? Eikö se ole makeampi kuin peruna?

Mä olen itseasiassa syönyt bataattia vain pari kertaa. Kauan sitten Rovaniemen Sky-hotellissa, kun meidän Taina sai siellä sapuskoista henkilökunta-alennuksen. Pihvin päällä oli bataattia noin 2mm paksuina lastuina. Järjettömän hyvää! Ja kaunis annos, kun "lastut" olivat vuorotellen eri suuntiin ja hammastikulla kiinni! Valitettavasti mulla ei ollut harmaata aavistusta reseptistä ja mun jäljitelmä seuraavalla viikolla ei ollut mistään kotoisin  [:´((]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8564 : 04.03.11 - klo:12:56 »

Ole hyvä! Toivottavasti maistuu  [:-)]

Olen tehnyt aika usein ja bataatin makeus säilyy kyllä. Bataatti on tosiaan paljon makeampi kuin peruna ja sitä voi laittaa myös perunamuusiin perunoiden lisäksi. Muusista tulee silloin hieman oranssihtavaa.

Olisikohan ne bataattilastut paahdettu öljyssä tai grillissä?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.147 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.