Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129808 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8565 : 04.03.11 - klo:13:02 »


Olisikohan ne bataattilastut paahdettu öljyssä tai grillissä?

Voi olla, että jotain sellaista! Herkullisia ne olivat kuitenkin!  [:-P]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8566 : 05.03.11 - klo:14:30 »

Tänään teen uunipellillisen pizzaa, josta jää huomisellekin.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8567 : 05.03.11 - klo:14:44 »

Tänään teen uunipellillisen pizzaa, josta jää huomisellekin.

Ihan on samat suunnitelmat täälläkin    [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8568 : 05.03.11 - klo:14:53 »

Mie meinaan ihan vaan paistaa jauhelihaa ja heittää sekaan kasviksia pakkasesta, mm. parsakaalia ja hemapaa, ja tomaattipyrettä ja hyvät mausteet ja siitä sillee vaan popsimaan, ilman mitään riisii, pottuu tms. nopsaa. [:-)] Valkosipulinkynsiä vois kans heittää reilusti, jos viittii kuoria...
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8569 : 05.03.11 - klo:22:42 »

Meillä olisi toissapäiväisiä keitettyjä perunoita. Nakkeja ja kananmunia löytyy, eli ehkä pyttipannua tänään?


Eilinen pyttipannu jäi väliin, kun mä ehdotin iltapäivällä, että lähdetään Huiliin syömään!

Alkupalaksi syötiin puoliksi tällainen herkullinen annos:

Huilin tapas:
marinoituja oliiveja, kylmäsavustettua häränfileetä, grillattua halloumia, marinoituja kasviksia ja katkarapuja, aurinkokuivattuja tomaatteja sekä leipiä

Pääruoaksi Pasi söi naudan sisusfilettä ja mä broileria.

Jälkkäriksi kahvit ja konjakit ja
Suklaa fondant:
lämmin suklaaleivos, vanilijajäätelöä ja suklaakastiketta
 [:-P] [:-P]


Tänään sitten kokkailtiin kotona broileria. Kotitekoisia lohkoperunoita ja bataattia, kastikkeet, munia ja pekonia.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8570 : 05.03.11 - klo:22:46 »

Ole hyvä! Toivottavasti maistuu  [:-)]

Olen tehnyt aika usein ja bataatin makeus säilyy kyllä. Bataatti on tosiaan paljon makeampi kuin peruna ja sitä voi laittaa myös perunamuusiin perunoiden lisäksi. Muusista tulee silloin hieman oranssihtavaa.

Olisikohan ne bataattilastut paahdettu öljyssä tai grillissä?

Mä tein tänään itse lohkoperunoita ja samalla pellillä bataatin. Leikattiin kuorittu bataatti ranskalaisen perunan kokoisiksi suikaleiksi. Kulhossa pyöräytettiin ne oliiviöljyssä, merisuolaa myllystä ja pippurisekoitusta. Uunissa vajaa +200 astetta ja noin 40 min. Tuli ihan herkullisia... Pasikin, joka eilen sanoi, ettei ole koskaan tykännyt bataatista, kehui niitä.  [:-P]

Lohkoperunat maustettiin oliiviöljyllä, merisuolalla ja rosmariinilla. On ne itse tehdyt lohkoperunat vaan niin eri juttu kuin pakastepussin jauhoiset mössöt, eli jos aikaa vaan on, kannattaa tehdä itse. Mä en edes kuorinut pottuja; pesin vain harjan kanssa ja lohkoin.  [:-I]

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8571 : 05.03.11 - klo:22:53 »

Myö tässä funtsitaan tyttären kanssa, että mentäiskö Hirvaskankaan ABC:lle huomenna syömään.  Siellä on sit maukas ruoka.
Äitee on niin laiska, ettei viittis laittaa ruokaa.  [:-DD]  Mä kun en elä pelkällä kasvisruualla, eikä mun mielikuvitus osaa kehitellä niistä pöperöä.
Ans kattoo, mitä huomenna päätetään.  [:-I]  
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8572 : 05.03.11 - klo:22:57 »

ABC on keksinyt kyllä niin toimivan konseptin, että mä nostan niille hattua. Hyvää  [:-P] ruokaa, sekä listalta että lounasaikaan noutopöydästä. Samalla reissulla saa auton tankattua ja ostettua ruoat illaksi, jos ollaan vaunun kanssa liikkeellä!  [:5]

Joskus yövuoron jälkeen käyn tekemässä ruokaostokset Järvenpään ABC:llä ja siellä on silloin aamiaispöytä katettuna. Ihanat tuoksut. Lämpimiä riisipiirakoita, erilaisia leikkeleitä, munaa ja pekonia ja vaikka mitä! Eikä se olisi pahan hintainenkaan. Yksikseen vaan ei kehtaa jäädä sinne syömään  [:-I]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8573 : 06.03.11 - klo:10:08 »

Mä tein tänään itse lohkoperunoita ja samalla pellillä bataatin. Leikattiin kuorittu bataatti ranskalaisen perunan kokoisiksi suikaleiksi. Kulhossa pyöräytettiin ne oliiviöljyssä, merisuolaa myllystä ja pippurisekoitusta. Uunissa vajaa +200 astetta ja noin 40 min. Tuli ihan herkullisia... Pasikin, joka eilen sanoi, ettei ole koskaan tykännyt bataatista, kehui niitä.  [:-P]

Lohkoperunat maustettiin oliiviöljyllä, merisuolalla ja rosmariinilla. On ne itse tehdyt lohkoperunat vaan niin eri juttu kuin pakastepussin jauhoiset mössöt, eli jos aikaa vaan on, kannattaa tehdä itse. Mä en edes kuorinut pottuja; pesin vain harjan kanssa ja lohkoin.  [:-I]

Varmasti oli hyviä! Noin en olekaan bataattia valmistanut, mutta seuraavalla kerralla, kun on, kokeilen tuota. Lohkoperunoistakin on jo pitkä aika. Miten sitä välillä unohtaakin, että niitäkin voi tehdä. Joskus olen tehnyt lohkoperunoita, kasvissuikaleita ja niille kermaviilistä maustetun dippikastikkeen. Sopii hyvin vaikka iltapalaksi tv:n edessä syötäväksi.

Tänään syödään eilistä pizzaa.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8574 : 06.03.11 - klo:13:27 »

Tänään kevyt lounas:
- keitettyä kukkakaalinuppua
- raejuustoa
- Arlan Apetina, vihreitä oliiveja ja valkosipulia!
- tomaatti lohkoina
- vähän metukkaa
 [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8575 : 06.03.11 - klo:13:29 »

Me kehitellään pastalle kastike broilerista ja kermasta. Päälle murustellaan eiliseltä jäänyttä paistettua pekonia ja juustoraastetta  [:-P]
Harmi, kun ei ole parmesaani-juustoa!  [:´((]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8576 : 06.03.11 - klo:14:04 »

Alkupalaksi meni muutama Kivikylän nakki Yyterin sinapin kanssa!  [:-P] [KIPPIS]

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8577 : 06.03.11 - klo:14:10 »

Spagetti Bolognese hieman mukaeltuna.
Laskiaispullaa (mantelimassalla) myöhemmin iltapäivällä.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8578 : 06.03.11 - klo:20:16 »

Valkosipuliyrttikatkaravut + paneroidut sipulirenkaat + maronoituja possun suikaleita + paahdettua valko ja punasipulia + sopivasti mausteita
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8579 : 07.03.11 - klo:17:43 »

Perunoita ja makkarakastiketta. Lisukkeena appelsiini-kaalisalaattia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.553 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.