Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 129726 kertaa)

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8880 : 04.09.11 - klo:09:08 »

Eilisen tatti-kanttarelli-torvisienikeiton jämästä ajattelin tehdä metsästäjänleipiä ja lisäksi hellallla hautuu jo kaali-pekoni-kanttarellipata  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8881 : 06.09.11 - klo:13:54 »

Perunamuusia (huom! ei pussista! :-))) ja liha-kasvispataa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8882 : 06.09.11 - klo:13:57 »

Perunamuusia (huom! ei pussista! :-))) ja liha-kasvispataa.

Tästä tuli mieleen, kun Pasi eilen mietti jotakin sellaista lihapadan tyyppistä, jossa olisi aika vähän nestettä ja jonka päälle tehtäisiin joku juustoinen gratinointi. Onko sellaista ruokalajia olemassakaan???  [:-I]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8883 : 06.09.11 - klo:14:02 »

Perunamuusia (huom! ei pussista! :-))) ja liha-kasvispataa.

Tästä tuli mieleen, kun Pasi eilen mietti jotakin sellaista lihapadan tyyppistä, jossa olisi aika vähän nestettä ja jonka päälle tehtäisiin joku juustoinen gratinointi. Onko sellaista ruokalajia olemassakaan???  [:-I]

Ainahan semmosen voi kehittää [:-)].
Mä olen joskus tehnyt sellaista että paistan broilerin filepihvit ja laitan uunivuokaan. Päälle paistettua pekonia, kermaa ja juustoraastetta ja sitten uuniin. Broileri kypsyy tuossa nopeesti, mutta jos vaikka jostain naudanpaistista tekee, niin se täytyy ensin hauduttaa kypsäksi ilman juustoa, muuten juusto menee liian kovaksi kuoreksi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8884 : 06.09.11 - klo:14:05 »

Perunamuusia (huom! ei pussista! :-))) ja liha-kasvispataa.

Tästä tuli mieleen, kun Pasi eilen mietti jotakin sellaista lihapadan tyyppistä, jossa olisi aika vähän nestettä ja jonka päälle tehtäisiin joku juustoinen gratinointi. Onko sellaista ruokalajia olemassakaan???  [:-I]

Ainahan semmosen voi kehittää [:-)].
Mä olen joskus tehnyt sellaista että paistan broilerin filepihvit ja laitan uunivuokaan. Päälle paistettua pekonia, kermaa ja juustoraastetta ja sitten uuniin. Broileri kypsyy tuossa nopeesti, mutta jos vaikka jostain naudanpaistista tekee, niin se täytyy ensin hauduttaa kypsäksi ilman juustoa, muuten juusto menee liian kovaksi kuoreksi.

Niin, naudanliha saisi varmaan olla kohtalaisen mureaakin. Voisi olla ihan mielenkiintoista kokeilla!  [:-P]
Toi broileri-pekoni-kerma-juustoraaste kuulostaa niiin hyvältä, että mua harmittaa tuo jättisatsi jauhelihakiusausta, jonka tein eilen, ja josta Pasin kanssa otettiin pienet annokset ennen terv.keskusreissua. Sitä on nyt sitten puoleksi viikoksi, kun Jenni ei ole muonavahvuudessa!

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8885 : 06.09.11 - klo:16:41 »

Kinkkukiusauksenkin voi kuorruttaa juustolla  [:-)]

Tänään lautasella perunat, valkokastike, paistetut silakat ja salaattia  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8886 : 06.09.11 - klo:16:43 »

Kinkkukiusauksenkin voi kuorruttaa juustolla  [:-)]


Mä sekoitin eilen jauheliha-kiusaukseen (perunasipulin sijaan perunajuures-pakastepussi) juustoraastetta ja Aura-murua. Ja paistamisen loppuvaiheessa ripottelin vielä pinnalle juustoraastetta! No, ehti se siltikin mennä aika tummaksi!

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8887 : 07.09.11 - klo:12:22 »

Itse käytän kaikkiin kiusauksiin 1/2 peruna-sipulisekoitusta ja 1/2 juuressuikaletta, nam  [:-P]

Äsken kävin syömässä lounasta muualla ja olipa hyvää kana-maissikeittoa. Kirkas liemi, kanapaloja, porkkanaa, maissia, namsk  [:-P]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8888 : 07.09.11 - klo:16:54 »

Tänään hieman arkisempaa elikkäs nakkeja, sipulia ja kananmunaa  [:-DD]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8889 : 07.09.11 - klo:21:24 »

Kolmatta päivää sitä hemmetin kiusausta... Ei vois vähempää kiinnostaa  [:´((]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8890 : 08.09.11 - klo:18:26 »

Kolmas päivä samalla safkalla alkaa kummasti tökkiä -viittaan Kaijan edelliseen viestiin.

Tänään tein lampaankääpäkastiketta, perunoita, salaattia, porkkanaraastetta, persiljaa ja ruohosipulia. Eipä tuossa oikeastaan maksanut muu kuin paistamiseen ja kastikkeeseen käytetty voi, jauhot, pippurit, suola ja maito. Muut ainekset maksoi vain vaivan käydä työmatkalla metsässä ja kotipihassa kasvimaalla  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8891 : 08.09.11 - klo:18:46 »

Piti kokeilla Valion ruokakermaa Cocos&Lime. Broileripaloja, currya, kanalientä, ruokakermaa.... Basmati-riisiä. Alkoi näyttää katastrofaaliselta, kun kastikkeessa liikaa vettä. Siivilöin puolivalmiit riisit ja kipattiin kaikki uunivuokaan > RISOTTO. Toivottavasti!  [:-I]
Mun ei olisi pitänyt nälkäisenä ja väsyneenä alkaa huushollata vaan odottaa, että Pasi saa Erittäin Tärkeät Työt tietokoneella tehtyä ja ehtii keittiöön  [:´((]

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8892 : 08.09.11 - klo:18:59 »

Toivottavasti toi cocos-lime on parempaa kanan kanssa kun oli kirjolohen, oli meinaan yks pahimmista ruuista mitä oon ikinä tehny kun kerran tein kirjolohikiusausta  [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8893 : 08.09.11 - klo:19:01 »

Toivottavasti toi cocos-lime on parempaa kanan kanssa kun oli kirjolohen, oli meinaan yks pahimmista ruuista mitä oon ikinä tehny kun kerran tein kirjolohikiusausta  [:-I]

Aika voimakas on kookoksen maku!  [:-I]
katsotaan, mitä sapuskasta tulee.... mä pelkään pahinta  [:´((]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8894 : 08.09.11 - klo:19:48 »

Toivottavasti toi cocos-lime on parempaa kanan kanssa kun oli kirjolohen, oli meinaan yks pahimmista ruuista mitä oon ikinä tehny kun kerran tein kirjolohikiusausta  [:-I]

Aika voimakas on kookoksen maku!  [:-I]
katsotaan, mitä sapuskasta tulee.... mä pelkään pahinta  [:´((]

Ihan yllättävän hyvää tuli! Teinikin söi kaksi isoa satsia. Itsellä on aina sellainen ennakkoasenne omia söhellyksiä kohtaan, että monesti mä vaan näykin ja tuijotan ruokaa kriittisesti, kun Pasi ja Jenni ahmii ja kehuu kilpaa!
Ei tuosta kyllä mikään vakkari-raaka-aine tule. Vois kokeilla purkissa olevalla ohjeella uuni-banaaneja, mutta ei muuten jäänyt kaipuuta!  [:-I]

Kaipuusta puheen ollen: lauantaina järjestetään Kesäkauden päättäjäiset ja GRILLATAAN! Alkaa olla jo syksyä, kun tullaan reissusta kotiin. Mun tekee ihan sikana mieli grillattua Halloumi-juustoa ja ostinkin sitä jo tänään varastoon!  [:-P]
 

Sivu luotiin 0.161 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.